היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

האגודה למען החייל למען התצפיתניות

לפני מספר שבועות קיבלו תושבי ישראל בצער ובתדהמה את הפרשייה שהוגדרה בתקשורת כ'מעשה הגובל בבגידה'. מאחורי הכותרת המרעישה הסתתר סיפור עצוב וכואב בו נטשו והפקירו חיילות-תצפיתניות את עמדות הבקרה, כיבוי את מסכי המחשב ועזבו את המשמרת. המעשה חשף לעיני הציבור את מצבן הקשה והבלתי הגיוני של התצפיתניות בעומסי עבודה ובשחיקה גדולה. אין בדברים הללו כדי להמעיט מחומרת המעשים אולם, באגודה למען החייל הבינו שצריך לעשות מעשה כדי להקל על התצפיתניות את עבודתן הקשה.

באגודה למען החייל הכינו תוכנית עבודה מיוחדת לצרכי הרווחה של החיילות בעלות כוללת של כ-72,000 שקלים.

 

אל"מ (במיל.) יוסי בנין, מנהל מרחב צפון באגודה למען החייל, יזם פגישה עם מפקד הגדוד והציע את עזרת האגודה על מנת להקל על תנאי שירותן של התצפיתניות.

השניים הכינו תוכנית עבודה לצרכי הרווחה של גדוד התצפיתניות, ובתוך מספר שבועות השלימו במרחב צפון את הפרויקט. תהליך התכנון והביצוע נעשה במהירות שיא והוא הסתיים לפני ראש השנה. הפרויקט כלל בין השאר: בכל המטבחונים במוצבים הוכנסה ערכה מיוחדת של מיקרוגל, קומקום חשמלי, טוסטר וטוסטר אובן. במגורי הבנות במוצבים הותקנו וילונות מיוחדים על החלונות ולאפשר לחיילות לנוח גם בשעות היום, לאחר משמרת לילה. לכל המוצבים בהן משרתות החיילות הועברו עשרות טלוויזיות וממירים וכן משחקים לשעות הפנאי.

 

וגולת הכותרת, באחד המוצבים הכשירה האגודה למען החייל מועדון מרכזי לתצפיתניות, מקום משלהן שבו יוכלו החיילות להעביר את שעות הפנאי. המועדון מאובזר ומרוהט "כמו בבית" עם כל הציוד הנדרש ריהוט חדש, מערכת שמע חדשה, טלוויזיה חדשה, ספרים ומשחקים.

החיילות, מיותר לציין, התלהבו והודו לאגודה למען החייל על העבודה המהירה והיעילה שעשתה "עכשיו אנחנו מרגישות בבית והעבודה נעימה וקלה יותר", הן אמרו.

אל"מ (במיל.) יוסי בנין, מנהל מרחב צפון באגודה למען החייל אומר בטבעיות: "תפקידנו הוא לסייע לחיילי צה"ל לבצע את שירותם על הצד הטוב ביותר. כשנוכחנו שהתצפיתניות זקוקות לנו, הצענו את עזרתנו. עשינו מאמץ עילאי לסיים את הפרויקט עוד בטרם החגים, על מנת שלחיילות המשרתות במקום במהלך החגים, יהיה מקום איכותי לבלות בו את שעות הפנאי המועטות שלהן, ולהרגיש בבית".

אולי יעניין אותך

Bottom ad