היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

האומץ לחלום

גיורא זלץ, בן קיבוץ להבות הבשן וחבר הקיבוץ, מצוי כעת בעיצומו של המרוץ המרתק לראשות המועצה האזורית, שבו מתמודדים הפעם חמישה מועמדים, והוא ביניהם, על התפקיד.

זלץ, נשוי ואב לארבעה בנים, מג"ד במילואים, מעיד על עצמו שהחליט להתמודד לאחר לבטים רבים, ואחרי שלמד לעומק את המועצה, הישגיה וקשייה. "מדובר בתפקיד אחראי ותובעני", הוא אומר, "והחלטתי להתמודד עליו רק כשהייתי בטוח שאני מבין אותו באופן ייסודי ושיש לי מה להציע לקידום האזור ולפתרון בעיותיו המורכבות".

 

– מה הרקע המקצועי שלך?

אני בא משנים רבות של ניהול תעשייתי במפעלים קיבוציים שלצידן ניהול חברתי-חינוכי, הקמה וניהול של עמותות תרבותיות וחינוכיות ושליחות מרכזית של התנועה הקיבוצית בצפון אמריקה. יש לי ניסיון רב בגיוס משאבים וניהולם ובהקמת קרנות כספיות ייעודיות.

 

– יש חמישה מועמדים לראשות המועצה, כולם מוכשרים ומנוסים. מה הניע אותך להצטרף למרוץ הצפוף הזה?

שמעתי ביישובי המועצה יותר מדי קולות האומרים "אי אפשר לשנות", "אנחנו רחוקים מדי, לא שמים עלינו", וכו'. אני בא מהמקום שבו אפשר לשנות. אם אתה עושה את מה שאתה מאמין בו במסירות ובכישרון, ומוכיח הצלחה, תגייס לצידך לא רק אנשים טובים אלא גם שותפים עסקיים ותומכים בחזון.

אני מאמין מאד בעתיד הגליל, ומקווה שילדי ובני גילם יחיו כאן באושר ובשגשוג ושאני ובני גילי נזכה להזדקן כאן בשלווה ובביטחון. החלום הזה אינו מובן מאליו. כדי להגשים אותו צריך לעשות, וכדי להיות בין מגשימיו אני מתמודד על ראשות המועצה.

 

– המועצה האזורית גליל עליון ידועה כמועצה חזקה וטובה, שקיבלה כמה וכמה פרסי ניהול. מה יש לחדש בניהול שלה, ומדוע?

אנחנו חיים בעולם משתנה, נרצה או לא נרצה, ורוב השינויים אינם בידינו. לעומת זאת, אנחנו יכולים לבחור אם להיסחף בגלי השינויים או לנווט אותם לכיוונים המתאימים לנו. כדי לעשות זאת, כל גוף חייב להשתנות ולהתאים את עצמו למציאות. אני בטוח שעל הבסיס הטוב והיציב שבנו ראש המועצה הקודם ועובדי המועצה, יהיה קל יותר לקבל תמונת מצב מדויקת ולבחון אם נדרשים בה שינויים, ואלו שינויים.

 

– מה רוצים תושבי המועצה? למה הם זקוקים?

כולנו רוצים סביבנו אנשים טובים, סביבה נקייה וירוקה, רווחה כלכלית ועתיד טוב לילדינו. תמיד חשוב לנו להרגיש שייכים ולדעת שיש לנו יכולת להשפיע על חיינו. אין לי ספק שיש לנו אפשרות מעשית לבנות כאן, אצלנו ובשבילנו, את החיים שאותם אנו רוצים לחיות, בכוחותינו שלנו.

 

– מה יש לך לומר על שיתוף הפעולה בין המועצה האזורית והקיבוצים לבין קריית שמונה?

החלוקה ההיסטורית לרשות קיבוצית ורשות עירונית, החיות אחת בתוך השנייה, היא עובדה היסטורית. זו עובדה שכרגע לא ניתן לשנותה, אבל בהחלט אפשר ואפשר לשנות יחסים ורגשות. אני חושב ששינוי צריך לבוא מלמטה, ברמה האנושית והחברית, ביחסים שבין האנשים, ולצמוח משם למעלה אל שיתופי פעולה ברמה המערכתית. יש לנו אינטרסים משותפים רבים מאד, ושיתוף הפעולה החברי בינינו הכרחי לנו כבני אדם ולטובת האזור כולו.

 

– מה תרצה לראות כאן בעוד חמש שנים?

החזון שלי במילה אחת הוא הצעירים. אם בעוד חמש שנים יהיו בקיבוצי האזור צעירים רבים, זה סימן שהצלחנו להביא לכאן תעסוקה ופרנסה הוגנת, בנייה במחיר סביר, חינוך איכותי ותרבות פנאי. אסור לשכוח גם את הוריהם של הצעירים ואת הסבים שלהם, שהדאגה להם והטיפול הטוב בהם יהיו חלק בלתי נפרד מהקהילה החזקה שנבנה ביחד.

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad