היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

האם קיים איום מנהרות בצפון?!

השבוע שיגר ראש עיריית קריית שמונה מכתב בהול לשר הביטחון ובו הוא מפנה אליו את החששות שמא גם החיזבאללה מרשת או רישת את אזור גבול הלבנון במנהרות כפי שמתגלה היום בגיזרת עזה.

בין היתר כותב ראש העיר במכתבו: "הנדון: חשש למינהרות  בצפון! לאחרונה פנו אליי תושבים המתגוררים במושבי אצבע הגליל הסמוכים לגבול לבנון וטענו כי הם שומעים בשעות הערב רעשים מתחת לבתיהם. לדבריהם הרעשים מגיעים מתחת לפני האדמה.

 אבקש מכבודך לעשות כל שבידך כדי לבדוק האם גם בגבול הצפוני הוקמה "עיר תחתית" על ידי אנשי החיזבאללה, אחרי המינהרות אותן חשף צה"ל במהלך מבצע "צוק איתן".

  אני חושב שישנה חשיבות רבה למנוע מצב דומה בצפון ולערוך בדיקה מעמיקה כדי לשלול חשש זה, או לחילופין לטופל בנושא במידה ואכן אנשי החיזבאללה חפרו מינהרות בגבול הצפוני של מדינת ישראל.

 אני יודע שכבודך טרוד בימים אלו בניהול המערכה בדרום למרות זאת אני רואה חשיבות רבה לבדיקת הדברים כפי שציינתי במכתבי", כותב ראש העיר האב מלכה לשר הביטחון יעלון.

בעקבות המכתב התעורר ויכוח הן בין התושבים לבין עצמם והן בין גורמים באזור שטענו שהמכתב מיותר ומעורר בהלה שלא לצורך.

אלה המצדדים בהוצאת המכתב טוענים שהניסיון שלהם מלמד שמדינת ישראל ישנה שנת ישרים יותר מידי פעמים כאשר מתחת לאפה מתרחשים פעולות מסוכנות אשר מביאות לאסונות בקנה מידה גדול. "עם כל הכבוד לצה"ל, ראינו מה קורה כשהצבא נכנס לשאננות והאגו שלו מונע התייחסות לטענות שלנו התושבים. למדנו שבצה"ל סומכים יותר מידי על עצמם ומלחמת לבנון השנייה תוכיח זאת. אז, אנחנו התושבים טענו, שהחיזבאללה מתעצם ואפילו התמונות המזעזעות של אנשי החיזבאללה על הגדרות של מטולה לא הזיזו את צה"ל מהעמדה שאולי צריך להיות מוכן לקטסטרופה כפי שקרה עם חטיפת החיילים והמלחמה עצמה", אמר אחד מתושבי האזור הוותיקים.  

אחרים רואים בחומרה את שיגור המכתב וטוענים שראש העיר מעורר בהלה מיותרת. "אמרו כבר חכמנו 'חכמים היזהרו בדבריכם'. ראש העיר הוא בתפקיד ציבורי בכיר וחלה עליו כפולה ומכופלת לא להכניס את התושבים לפאניקה מיותרת. חברה שלנו המתגוררת באחד הישובים ליד הגבול הודיעה כבר לבעלה שהיא רוצה לעזוב בטענה ש'עוד מעט יצא לנו חיזבאללה בגינה'. זה מאוד חמור", אמר האיש אשר חושב שלא היה צריך להוציא את המכתב.

 

בעירייה נאמר לנו על ידי בכיר שעצם הוצאת המכתב היא כדי לעורר מודעות ולגרום לצה"ל לבדוק פעם אחת ולתמיד את הטענות של התושבים על הרעשים שהם שומעים. עדיף שבצה"ל יתייחסו לקריאת ה'זאב-זאב' עכשיו ויוודאו שאין זאב, מאשר נגיע למצב בו נמצאים ישובי עוטף עזה היום", אמר אותו גורם.

אולי יעניין אותך

Bottom ad