היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

האם תלמידי "כה לחי" יעברו למתחם המתמיד?!

 

מחלוקת בקרב הורים בחינוך הדתי מאיימת להצית

אש שהייתה כבויה זה שנים, בעקבות פסיקת בית המשפט

לפינוי המבנה בו מקיימת עמותת "כה לחי" את פעילותה

החינוכית-תורנית, ובין היתר תלמוד תורה, פנו ראשיה אל

ראש העיר הרב ניסים מלכה, בבקשה שיעמיד לרשותם מבנה

חלופי.

העירייה הציעה חלק ממבנה הנמצא במתחם המתמיד ושימש

את העירייה כארכיון.

העירייה, מצידה הוציאה הודעה בה היא מאפשרת לכל מי שמעוניין במבנה או מתנגד להעברתו, להגיש התנגדויות, כחוק.

ועד ההורים של המתמיד, הביע התנגדות למהלך והודיע שיאבק בהחלטת העירייה. בוועד ההורים אומרים שהם לא מבינים את החלטת העירייה: "מדובר כאן בשתי אוכלוסיות של תלמידים השונים זו מזו בחתך הגילים, באופי ובדרך החינוכית שעל פיה מתחנכים וחוץ מזה", אומר אותו גורם מקרב ההורים "איך בדיוק יהיה אפשר לקיים פעילות משותפת בחצרות ובמתקנים?!" שואל-אומר אותו גורם.

כרגע, מקווים המעורבים בעניין לפתור את המחלוקת ב'דרכי שלום' אולם, המעורבים מציינים גם כי אינם מוכנים לוותר על פיתרון שיפגע בהם. "תהיה מלחמה", אמר קצרות אחד מהם.

בתוך כך, נפגשו השבוע נציגי וועד ההורים של המתמיד עם ראש העיר ובסיום הפגישה הוציאו את ההודעה הבאה: "בעקבות הפגישה שלנו עם ראש העיר הדגשנו מספר דברים :הורי המתמיד רואים את הרעיון של הקצאת המבנה לגוף אחר זולת לביה"ס המתמיד צעד לא נכון ושגוי מהטעמים שאף פורטו במכתב ההתנגדות שהועבר לעירייה והם: המבנה שייך היסטורית למתמיד ומן הראוי להשיב אותו לחזקת ביה"ס.

בביה"ס המתמיד אין מרחב ראוי לשמו לקיום התכנסות ולשם כך מיועד המבנה כאשר ישוב לחזקת המתמיד. מבחינה חינוכית מדובר כאן בזהות שונה של אוכלוסיית תלמידים וזרם דתי, ואין זה ראוי לשלבם ביחד. לביה"ס המתמיד יש צרכי התפתחות ובהתחשב בעובדה שלפני כשנתיים הוקצה מבנה שהיה שייך למתמיד לעמותת יד עזרא ושולמית, נותר ביה"ס ללא מרחבים בנויים להתפתחות עתידית.

חשוב להדגיש את נכונותם של הורים שהשתתפו בפגישה לסייע לעמותת "כה לחי" בכל הניתן למצוא פתרון ראוי למצוקתם. אנו רוצים בטובתם ובדיוק מהסיבה הזאת חשוב לא לבצע טעות ולמצוא פתרון זמני וחפוז שיקשה על כל הצדדים את התפקוד בהמשך.

מצופה שהרשות תגלה יצירתיות וחשיבה לטווח ארוך ותמנע מלהשתמש בתירוץ שהמצב המצוי, בכל הקשור להקצאת נכסים, התקבל אצלה בירושה וללא יכולת תמרון. במהלך הפגישה הועלו כמה פתרונות על ידי נציגי ההורים שעם קצת

נחישות מצד הרשות יוכלו להוות פתרון נהדר לעמותת "כה לחי". ובנוסף לכך הורי המתמיד מעדיפים לפתור את המחלוקת בדרכי נועם אך מוכנים גם לקיים מחאה מקיפה בעת הצורך".

 

אחד מחברי הועד רון הוד אומר שבימים האחרונים קיבל פניות בטלפון וברשתות חברתיות, שהוא מונע משיקולים זרים.

"אין לזה שחר", אומר הוד ומוסיף "יש לי שלושה ילדים במתמיד ואני רוצה בטובתם בדיוק כמו שאני רוצה בטובתו של כל ילד בקריית שמונה ובקיום של תלמוד תורה שיפאר את העיר באיכותו ושיתקיים לאורך שנים רבות", אומר רון הוד.

 

בתוך כך נודע שרשת דרכא הרשת המפעילה את המתמיד הוציאה מכתב חריף לראש העיר הרב ניסים מלכה ובו היא מפנה את תשומת ליבו לשני סעיפים מהסכם ההתקשרות שנחתם ביניהם. האחד בו מתחייבת העירייה לא להעביר לצד שלישי שום חלק מהמבנה, גם ללא תמורה והתחייבות נוספת של העירייה לרשת דרכא שכל המבנים יעמדו לרשותה של רשת במהלך כל זמן קיומו של ההסכם בין שני הצדדים.

 

תגובת העירייה: "עמותת 'כה לחיי' פנתה לוועדת הקצאות מקרקעין לצורך הפעלת תלמוד תורה במבנה אשר כרגע משמש את העירייה, ולא את בית ספר 'המתמיד'. הבקשה פורסמה בעיתונות, בהתאם לנוהל המחייב, וכפי שנכתב בכתבה, ועד ההורים של 'המתמיד' פנה בכתב להתנגד לבקשת ההקצאה. בנוסף, הוגשה התייחסות אחרת לבקשה.

חשוב להדגיש, כי אין בכוונת העירייה לפגוע בבית הספר 'המתמיד', אולם המבנה המדובר לא משמש את בית הספר 'המתמיד' או את תלמידיו. במקביל פועלת העירייה כדי לאפשר גם לתלמידי 'כה לחיי' מקום שבו יוכלו ללמוד.

ועדת ההקצאות תדון בבקשה וגם בהתייחסויות אשר הוגשו לגביה, והמלצותיה יובאו בפני ועדת מועצת העיר.

בנוסף, יש כוונה לתת מענה לבקשת בית הספר בנושא בניית אולם כינוסים.  שיתוף הפעולה בין העירייה ובין בית הספר, קרן רש"י, וועד ההורים הינו שיתוף פעולה פורה ומוצלח, וכך ימשכו הדברים גם בעתיד".

בבית ספר המתמיד חשים מאוימים היות ובשנים האחרונות הופקעו חלקים מקומפלקס המבנה לפעילויות פרטיות תמורת 'שכר דירה', וההורים, בשיחות שלא לייחוס 'נקרעים' בין חובתם לעשות את המיטב עבור ילדיהם במתמיד ובין ההבנה שהם מנסים לגלות לצרכים של ילדים אחרים בחינוך התורני.

מנהל המתמיד-דרכא איתן שטרסברג סרב להגיב ואמר "משרד החינוך אוסר עלי להתראיין".

ראש עמותת "כה לחי" הרב יעיש חנונה בתגובה להתנגדות הורי המתמיד למעבר הילדים למתמיד אומר: "אני מבקש לא להגיב בשלב הזה מתוך תקווה שהשכל הישר והלב היהודי יגברו על כל שיקול אחר".

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad