היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

האש שרפה את הבית ואת הלב

לימור כהן אֵם לשישה ילדים, איבדה ברגע את ביתה. כעת היא נמצאת אצל בתה, אבל הפיתרון הוא זמני, והיא זקוקה לביתה-שלה.

זה קרה ביום שבת בשעה חמש וארבעים לפנות בוקר "התקשרו מהמשטרה ושאלו אם יש ילדים בבית, ואחרי שאמרנו שלא, הם אמרו שהבית כולו נשרף", אומרת לימור בשיחה בביתה השרוף שלושה ימים אחרי השריפה.

עוד קודם לכן, בשיחת טלפון לבתה תמי הרוש, אני מוודא שאכן הגעתי אל מי שרציתי "יש חדש?", אני שואל, בתקווה לקבל תשובה כמו "כן, ברוך השם. קיבלתנו עזרה ואנו מסודרים", ואוותר על הכתבה, אבל לא. הופתעתי והתאכזבתי לשמוע שבעצם מלבד גלי הסימפטיה והשתתפות בצער המשפחה, לא נעשה כמעט דבר. "אני מחכה כאן למהנדס העיר כדי שיקבע אם הבית לא מסוכן למגורים", אומרת לימור בשעות הצהרים המוקדמות של יום שלישי השבוע.

המראה הנגלה לעֵין המבקר קשה. כל תכולת הבית נשרפה או נהרסה כתוצאה מהאש, מהמים שהותזו כדי לבלום את התפשטות האש לדירות שכנות, ומה שאלה לא כילו, כילה הפיח הכבד, כל מה שעשוי מעץ, פלסטיק או בד, נשרף. מיטות, מקרר, טלוויזיות, שולחנות, פינת ישיבה, מערכות שמע וחשמל, בקיצור הכל. לא נותר דבר בבית, כולל המטבח וחדרי השנה.

לימור, בעיניים עצובות כאשר בנה הקטן לידה ממאנת להאמין שהחורבן הזה נפל עליה. כרגע היא נמצאת אצל בתה הגדולה תמי, שגם לה ממש לא קל מהמצב.

 

תמי הרוש בתה בת ה-25 נשואה פלוס שני תינוקות מארחת את אימה כרגע יחד עם שני אחיה.

תמי: "המצב המשפחתי של הורי רגיש. אימי מתמודדת בתנאים בלתי אפשריים ומצבה בכי רע. היא מתפרנסת מעבודות מזדמנות וגם זה בקושי. אומנם אני הבת שלה ואני אוהבת אותה ואת אחיי הקטנים, אבל לצערי קשה מאוד יהיה להחזיק מעמד לאורך זמן במצב הזה. אימי חייבת למצוא פיתרון שישיקם את הדירה שלה".

 

– אני מבין שמאז שהבית נשרף והידיעה התפרסמה, אנשים שמעו על כך. לא הציעו לכם עזרה?

תמי "עד עכשיו לא קורה כלום. קיבלנו המון שיחות טלפון, סימפטיה והשתתפות בכאב, אבל האמת שאנחנו זקוקים בדחיפות לעזרה, ואת זה אין נכון לעכשיו (שלישי בערב)".

 

– מה עם ריהוט ומוצרי חשמל שונים?

תמי "אנחנו אפילו מעדיפים ריהוט ומוצרי חשמל כי בעצם הכל-הכל נשרף. לאט נותר לאימא שלי בבית כלום-כלום. נשמח אם בעלי חנויות לרהיטים וחשמל יתרמו לאימא מוצרים וריהוט", אומרת תמי הרוש בתה הדואגת של לימור כהן, ומוסיפה "אנחנו מודים מראש לכל מי שיתרום ויעזור לאימי לצאת מהקטסטרופה", המקווה שאכן הישועה תבוא מאנשים טובים.

 

מעדות ראיה אני יכול לומר שעזרה במקרה הזה היא קודם כל בגדר מצווה.

 

למעוניינים לתרום: חשבון ע"ש תמי הרוש סניף דיסקונט 110 קריית שמונה. מספר החשבון 389528.

הטלפון של תמי: 054-6815111

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad