היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

הדבר הבא…

להקה – יא בהye !

ישי לפידות, מי שחתום על הצלחות רבות בז'אנר היהודי (קינדרך, אופשימחעס וכו'), וכפורץ דרך בתחום המוסיקה החסידית יהודית התחבר לעמירן דביר מי שנחשב כ"מלך החתונות והאירועים של המגזר הדתי חרדי" וביחד הקימו את יא בה Ye,  הרכב רוק יהודית-ישראלי ששמו מעיד על מקימיו – צעיר, מיוחד וקורץ ונוח לשמיעה לכל המגזרים. בשבוע שעבר שחררה הלהקה את הסינגל הראשון שלהם, 'בכיתי וצעקתי', שיכלל בדיסק שעתיד לראות בקרוב מדפים ומערכות סטריאו. האלבום יכלול מוסיקה יהודית מקורית לצד חידושים מרעננים לקלאסיקות ישראליות ויהודיות. כמו מספר הרכבים ולהקות שצצו לאחרונה (דברים בעלמא למשל), הלקה מורכבת מדתיים וחילוניים, מה שבוודאי יפרוץ את גבולות רדיו קול חי.

 

הידברות שידוכים

לפני שנה הקים ארגון הידברות מיזם שידוכים ייחודי ומוצלח מאוד. הפלפורמה היתה קצת מיושנת ופשוטה. הצד אחד הגולש ובצד השני השדכנים של הארגון. באתר האינטרנט פורסמו "כרטיסי ההכירות", וע"י התכתבות במייל עם השדכנים היו נוצרות פניות בין רווקים. תחילה, מנהלי המיזם העריכו כי יהיו מאות בודדות, אך בעקבות ההצלחה (ואולי בגלל התדמית החיובית של הארגון), ההצלחה נסקה, ותוך מספר חודשים גברה את גבול ה-1000 וכך גם מספר החתונות שיצאו תחת ידי הארגון גדל וגדל.
כיום קיימים במאגר כמעט 2000 כרטיסים, ולכן החליטו בארגון לשדרג את המערכת והשיטה, שכן בימים אלה מסתיימת בנייתו של אתר אינטרנט שיקל בצורה משמעותית על הליך הפניות, ויהיה בפורמט מוכר של אתרי היכרות, רק כשר, מפוקח ועם מאגר של שומרי נגיעה בלבד. אנחנו נספר לכם כשיהיה אפשר לברך על המוגמר.

 

איזה סרט

הנשים הצדקניות של עם ישראל לא רק שויתרו פיזור השיער שלהן, אלא צריכות להתמודד יום יום עם כיסויי ראש, קשירות, סרטים וכו'. אחת מהבעיות במלאכה הזו, הינה "ההחלקה" של הכיסוי ראש, כלומר החוסר יציבות של הכיסוי, מה שגורם לו לעלות למעלה ולחשוף את חלק מהשיער. לשם כך "רץ" עכשיו להיט חדש, גדג'אט כשר – סרט קשירה מיוחד ש"תופס" את הכיסוי ולא מזיז אותו כלל. הלהיט החדש כבר משמש המון בנות מלך, וניתן להשיג אותו אצל איריס מעולם הכובעים

 

פורים

משלוח מנות

לימי פורים ישנם מספר מצוות (זכר למחצית השקל, משלוח מנות, מתנות לאביונים ומשתה), והמון תתי מצוות, הנה לפניכם תזכורת לגבי נצוות משלוח מנות.

– שולחים 2 מנות לאיש אחד ובזה יוצאים ידי חובה

– כל המרבה לשלוח מנות איש לרעהו הרי זה משובח

המנות צריכות להיות דווקא אוכל ולכן השולח דבר שאינו אוכל כגון: בגדים, ספרים, סיגריות, כסף וכו'- לא יצא ידי חובה

– עדיף שהמנות יהיו מוכנות וראויות למאכל. לחם חשוב מנה

– ממתקים נחשבים למנה. המנות צריכות להיות כשרות ולכן השולח בשר "לא חלק" לספרדי לא יצא ידי חובה או שאין כשרות כלל. השולח בעילום שם לא יצא ידי חובה.

– חשוב שהמנות יהיו חשובות כפי ערך הנותן והמקבל

– תלמיד יכול לשלוח לרבו ולהפך. בן יכול לשלוח לאביו ולהפך

– החייבים במשלוח מנות: גברים, נשים, ילדים מעל גיל 13, בנות מעל גיל 12 וטוב לחנך קטנים שהגיעו לגיל חינוך במשלוח מנות

– עני חייב במשלוח מנות. אישה תשלח לאישה וגבר ישלח לגבר (מחשש נישואין).

– ניתן לשלוח מנות ע"י ילדים. השולח לקטן לא יצא ידי חובה ("איש לרעהו") וקטן נחשב עד גיל מצוות שהוא 13.

– זמן משלוח מנות ביום ולא בלילה. טוב לעשות סעודת פורים לאחר ששלח משלוח מנות איש לרעהו ומתנות לאביונים.

 

 

פרשת שבוע – פרשת תצווה

כבוד ותפארת-כדבר אחד הם. הייתכן?

בפרשתנו נאמר "ועשית בגדי קודש לאהרן אחיך לכבוד ולתפארת… שואלים, מדוע דווקא שתי מידות אלה נתגלמו בבגדיו של אהרן הכהן עליו השלום? בעצמם, "כבוד" הוא ניגודו המוחלט של "תפארת". כבוד פירושו התנשאות, ניהול נשיאות ברמה. תפארת, מאידך, היא התגלמותה של מידת הרחמנות והענווה. מי שנוהג בעצמו הנהגה של כבוד, אינו יכול להראות ענווה. אבל כאן גילה הקדוש ברוך הוא למה רבינו ע"ה שאצל אהרן הכהן אין הדבר כן. לפי שאצלו, לא הייתה כל סתירה בין ה"כבוד" ל"תפארת". מצד אחד, היה מופיע כמנהיג, בלבוש של כבוד, ומאידך נשאר אותו "אוהב שלום ורודף שלום", אותו ענוותן ושכל ברך שהיה מאז ומתמיד, ולכן היה ראוי אהרן ללבוש את בגדי הכהונה. הוא ידע להבחין בין כבוד לבין תפארת, בין הצורך בלבוש המכובד כי כך יאה להיראות בפני הציבור וכך מתלבש מנהיג, לבין אהרן הכהן החביב בפני כל אחד ואחד מעם ישראל, והלבוש החיצוני לא שינה במאום את המידות הנלוות להן זכה.

 

הלכות פורים

למרות שפורים הוא חג צבעוני, שמח שאולי מתלווה אליו תחושת "פורקן", צריך לקחת בכובד ראש את מהותו, הנהגותיו וההלכות הנלוות. לצורך כך אתר האינטרנט של ארגון "למען שמו-נה באהבה" (www.lemaan8.co.il) קיבץ את כל ההלכות, המנהגים וההסברים של הימים השמחים הללו. בנוסף לכך ניתן להוריד ולקרוא את החוברת "בהלכה ובאגדה" שמאגדת כל כל הסיפורים וההלכות של פורים בצורה נפלאה, ברורה ופשוטה.

 

קריאת מגילה לנשים
במספר מקומות בעיר יקראו את המגילה בנפרד, גם לנשים. להלן מספר מקומות:

–          בבית הכנסת "אחוות לוחמים" שבמלון הצפון, יקרא הרב רפאל סבתי מגילה לנשים בערב 20:00

–          בבית הכנסת "תפילה למשה" (הצריף) יקרא הרב איתמר לוי מגילה לנשים בשעה 20:00 בערב בשעה 10:00 בבוקר.

–           ביום חמישי בבוקר יקרא חיים בר-יוחאי בביתו קריאה מיוחדת לנשים.

–          יתברך ביום הפורים (בבוקר) אני קורא את המגילה לנשים  בביתי. לפרטים (050-412-6233)

אולי יעניין אותך

Bottom ad