היום ה-14 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

הדרת נשים, סילבסטר ומה שביניהם

 

הדרת נשים

1.      אם חייזר ינחת השבוע מהירח ויגיע לארץ ישראל, כנראה שהוא יחשוב שכאן בארץ הקודש אין נשים עובדות, אין גננות, אין מורות, אין אמהות מסורות, אין נשות היי-טק, אין רבניות, אין מרצות. אלא כולן בארץ עסוקות בלהסתתר ולהעדר מקרבת גברים, אחרת הן יחטפו יריקות, איומים וקללות, כמו שקורה בכל הארץ ובמיוחד בעיתונים.

2.      והנה כמה פרטים על "קווי המהדרין": אחרי בדיקה פשוטה התגלה שקווי המהדרין המדוברים הם בסה"כ כ-0.03 אחוז מכלל התחבורה של אגד. חלק זעום ביותר מהציבור החרדי משתמש בהם ומקפיד להשתדל לעלות בהם, אך לפי העיתונות, כנראה של-99.97 אחוז מהמדינה זה מפריע.

3.      זה לא שאני בעד הפרדות כאלה ואחרות, וזה לא שאני אשמח להיפרד מאשתי כשהאוטובוס יגיע לתחנת האיסוף, אבל משום מה תמיד הייתי בטוח שהחילונים טוענים שהחרדים מנסים להתערב להם בחיים. אך כשאני רואה ההמולה כלפי האוטובוסים בהפרדה, ההתייחסות ללימודי הליבה והחטטנות בשלטי הרחוב בבית שמש, אני מבין שהעניין הוא בדיוק הפוך. שוב, אינני בעד החמרות כאלה, ובטח שהשקפתי שונה מאותם חרדים, אך כמו שאמרה השבוע לימור לבנת "אם במודיעין או ביתר עילית רוצים להפריד באוטובוס, לא בטוח שזה מפריע לי". והאמת, שגם לי לא (והאמת שאני בכלל לא יודע איפה זה בית"ר עילית), ולכן  בחרתי לגור בקריית שמונה.

4.      כזכור, כל המלחמה על "הדרת נשים" החלה בכלל בגלל אותם צוערים בקורס קצינים שלא רצו להיות נוכחים בחלק מהטקס שבו שרה אישה. אך במהרה, הנושא הרגיש הפך לאימת החברה הישראלית, שלפתע גילו שיש דבר כזה "צניעות", שהשלכותיה, באופן טבעי גורמת לבני המין האנושי להיפרד במקומות מסוימים (שירותים ציבוריים, מגורים צבאיים וכו'). בנוסף על כך, כל אדם יכול לבחור לעצמו את גדרי ההפרדה שלו (כמו אופי הישיבה והריקוד בחתונה שלו למשל). אך מה שברור שאם יש ציבור מסוים שרובו ככולו בעד הפרדה כזו או אחרת – מה הבעיה? אני רוצה שהילדים שלי יתחנכו בכיתות מופרדות בביה"ס, מה הבעיה? ואם יש עוד 30 כמוני, אז נוכל לפתוח כיתה כזאת. ואם יש 300, אז בית ספר שלם, ואם יש עיר שלמה?

5.      השבוע דיברתי עם חבר ערבי לעבודה שגר באחד הכפרים בגליל. במגזר הערבי, וכן הדת המוסלמית אינה  יותר "מקילה" מהיהדות בענייני צניעות. מעניין שאף אחד עדיין לא קם על הכפרים רמה, נחף וטובא על כך שהם מדירים את נשותיהם. כנראה שהם מפחדים מתג מחיר נגדי.

6.      זה קצת מצחיק שמי שמדבר על הדרת נשים מדיר להם את הכבוד. אולי בבית שמש ירקו על ילדה, אך לפי הנתונים במדינה כ-73% מהנשים מוטרדות במקום עבודתן (הפעם אי אפשר להאשים את החרדים, הרי מדובר במקומות עבודה); רק לפני חודש פורסם בעיתון שהנכם מחזיקים שכאן, ממש כאן כ-50% מהנשים הוטרדו במהלך חייהם (עפ"י נתונים של המועצה האזורית גליל עליון), ובכלל כולנו מוקפים בפרסומות פרובוקטיביות ומיניות שהנשים שבהן מוצגות כחפץ מיני; אז לומר שצניעות היא הדרה, ושהפריצות היא דמוקרטיה? זו כבר דיקטטורה.

7.      משפל גילי הצעיר, אני כותב כאן טיפ לכל מי שעדיין לא יודע. אדם קיצוני (ולא משנה באיזה פרמטר) כל כך אוהב להיות קיצוני, עד שכשהוא מקבל תשומת לב, הוא מרגיש שהקיצוניות משתלמת. כדי להוכיח זאת לעצמו הוא מפתיע אפילו את עצמו במעשים כל כך מטורפים עד שהוא מרוצה מעצמו ברמה קיצונית. לכן, תזכרו שכל פורעי החוק בלבוש החרדי, הם בסה"כ קומץ זעום וחסר שכל, משמעות, יראת שמיים ואנושיות. אם נשפוט את כל המגזר החרדי, את כל הדתיים ואת כל אלה שמתפללים מנחה, זה יהיה שקול לכך שנשפוט כל את כל אוהדי הפועל לשלילה, כי קמצוץ קטן התפרע. ותודו שהייתי עדין בדוגמא.

8.      לסיכום: תמיד צריך לזכות שהחרדים לבדם הם לא היהדות, נוער הגבעות הוא לא היהדות, וגם לא אני, גם לא אתה וגם לא המדור הזה, אלא היהדות (במקרה הזה) זה השיר "אשת חיל" כמזמור שמושר מדי ערב שבת סביב כל שולחן שבת. היהדות וההלכה זה צניעות ולא עסקי עסקנים למהדרין כאלה ואחרים, היהדות מהדרת את הנשים שאומרת לגבר "אוהבה כגופו ומכבדה יותר מגופו" (והכוונה לאישה כמובן).

 

סילבסטר

1.      לא, הפעם לא אפתח בטיעון הידוע נגד חגיגות הסילבסטר בטענה שהוא היה צורר יהודים וכו' וכו'. מי שעוד לא קיבל 100 מצגות על האיש האכזר והאיום, ולא אימת את קורות חייו בוויקיפדיה, ולא יודע כמה ארור היה האיש שזכה לקבל חג נוצרי כזה על שמו, כנראה גם לא הבין את המהות של חנוכה – הניצחון הרוחני של היהודים. כידוע, מלבד המלחמה על הקיום (גיבורים מול חלשים, מעטים מול רבים) היתה מלחמת הקיום של היהדות, שהוכרחה  להתייוון ולהיטמע בין הגויים, ולכן הניצחון היה לא רק פיזי אלא גם רוחני. ארבעה ימים אחרי שהדלקנו נרות, שוב מגיע הדו קרב של הורדת ידיים בין התרבויות, והלוואי שהאור של חנוכה ימשיך גם במוצאי שבת.

2.      שמתם לב שהתקשורת (או יותר נכון התשקורת, כאמרת הרב אמנון יצחק) יודעת להכניס אותנו בצורה מושלמת לאווירת החג? אף בכותרותיה ניתן להבין את הגישה שלה. הנה השוואה בין הכותרות של שני חגים – ראש השנה היהודי, לעומת ראש השנה הלועזי: בנושא האוכל – ביהודי, "איך לעבור את החג בלי להשמין", "חג עם עצירות – איך מתמודדים?", "איך להפחית את תחושת הנפיחות בבטן". בחג הלועזי – "המסעדות הכי מיוחדות לפתוח איתן שנה חדשה", "רומנטי, יוקרתי ונכון. המנות הכי סילבסטריות שיש". מתנות – בהקשר היהודי הכותרות הן "מה לקנות לחמותי כדי לעבור את החג בשלום", בלועזי – "המתנות שסנטה קלאוס היה רוצה במתנה". טיפים – בהקשר היהודי, "איך לגרום ליהודים לא להשתעמם בשולחן", בלועזי – "מה לא לאכול לפני הנשיקה בחצות".

3.      ונסיים בבדיחת קרש על סילבסטר אחר: שאלו אמריקאי, אנגלי ומרוקאי: כמה "ט" יש במילה סילבסטר סטלון? 
האמריקאי אמר: 2 סילבסטר סטלון 
האנגלי אמר: 3 מיסטר סלבסטר סטלון 
המרוקאי אמר: 50
שאלו אותו: איך הגעת ל 50? המרוקאי אמר: טטט טטט טה טה טה טי טה טה טי טה טה טה טה טה טה טי טה טה טה טה טטי טה טה טההה טה טהההההה, טה טה טיייי טה טה טה
 
)
לפי המנגינה מהסרט של רוקי(


 

פה-שקווילים

כנס תורה מיוחד

ביום ראשון הקרוב בשעה 17:45 יערך כנס רבנים ענק בבית "יד עזרא ושולמית", בהשתתפות הרב יצחק גרוסמן – רב העיר מגדל העמק ונשיא מוסדות "מגדל אור", הרב אריאל לארי – נשיא יד עזרא ושולמית, הרב גרינבוים – מנכ"ל קרן וולפסון, ראש העיר הרב ניסים מלכה, השר סילבן שלום – השר לפתוח הנגב והגליל ועוד. במקום יוגש כיבוד. הכניסה חופשית.

סמינר נשים

הזדמנות אחרונה להירשם! נופש נשים במלון "כינר" (טבריה) יתקיים בין התאריכים 2-4.1.12. ישתתפו: הרב זמיר כהן, הרבנית אביבה ויסמן, הרב שלמה שבקס ועוד. בנוסף יופיעו זמרות ויתקיימו סדנאות, ריקודים והמון חוויות רוחניות. האירוח יהיה  ע"ב  פנסיון מלא. עלות לכל הנופש – 780 ש"ח.
לפרטים והרשמה- 050-4100563 (אודט)

צום עשרה בטבת

בעזרת ה' יתברך, יחול השבוע צום עשרה בטבת ביום חמישי הבעל"ט. את הצום צמו עם ישראל מידי שנה בשנה על אשר כי ביום זה הוא היום שבו שם נבוכדנצר מצור על ירושלים ובכך החלה  הפורענות. שנה וחצי היתה העיר מוקפת במצור. במשך הזמן אזל מלאי המזון מן העיר, ורעב נורא פקד את יושבי ירושלים, עד שביום ט' בתמוז הובקעה העיר, ונכנסו חיילי נבוכדנצר לירושלים.
צום קל ומועיל.

בר יוחאי חיים.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad