היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

ההוזלה הדרסטית במחירי התחבורה הציבורית 'דילגה' מעלינו

הגליל, ובעיקר הגליל המזרחי נמצא בשוליים של כל קו תחבורה ושירותים של מדינת ישראל. שדה התעופה בקריית שמונה אשר הקפיץ את האזור לליגת העל של האקדמיה, התעשייה והמסחר, נסגר בזמנו 'זמנית' ועדיין אין מועד לפתיחתו. בשירותי הרפואה, והדגש הוא על שירותים, אנחנו נמצאים בתחתית הסולם על אף הרופאים המעולים הנמצאים הן בקופות החולים והן במרכז הרפואי זיו.

קביעת תור לרופא מקצועי או לצילום סי טי או אם אר איי כרוכים בהמתנה לאישורים מיוחדים והמתנה ארוכה לתור, שלעיתים מתבטל או נדחה כפי שקרה השבוע לתושב העיר.

הפעם האכזבה באה מכיוונו של משרד התחבורה העושה ניסים ונפלאות בהמרצת רשתות התחבורה והמסילות בארץ.

השבו, בלי שום הודעה מוקדמת, הוזיל משרד התחבורה את תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית בעשרות אחוזים לתושבי מדינת תל אביב. אין עינינו צרה ברווחתם של הנזקקים לתחבורה הציבורית במדינת תל אביב, אולם כיצד יתכן שתושבי הפריפריה לא זוכים לאותה הוזלה?!

האפליה גם בנושא בסיסי של חופש התנועה של תושבי הפריפריה מצביע על פגם עמוק-עאמוק בדרך ההתייחסות של מקבלי ההחלטות באשר לתושבי הפריפריה.

ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל, "תחבורה בדרך שלנו" , הוציא מחאה חריפה לשרי האוצר והתחבורה וטוען שבתוכנית המקורית ההוזלה הייתה צריכה לחול גם על הפריפריה.

"אנו שמחים על ההסכמה שנוצרה בין המשרדים ועל הכללת רמלה ולוד כחלק מגוש-דן במסגרת תכנית האחדת התעריפים אך לצערנו, בגלל תחשיבים כלכליים ולא ענייניים, נותרה הפריפריה בשלב זה מחוץ לתוכנית", אומרים בארגון נוסעי התחבורה הציבורית.

מצב זה מותיר על כנו עיוותים משמעותיים בתעריפים, במיוחד בקווי אגד הבינעירוניים בין ערים מרכזיות בצפון: דוגמה, נסיעה בקו 500 מקרית שמונה לעכו עולה 39.5 שקלים.

  קו 56 מטבריה לכרמיאל – 25 שקלים

  קו 541/542 מחצור הגלילית לעפולה – 31.5 שקלים

"מדוע תושבי הפריפריה, שסובלים מנגישות בעייתית לתחבורה ציבורית, מתדירות לא גבוהה בלשון המעטה וכן מריבוי יישובים במצב סוציו-אקונומי נמוך עד בינוני, צריכים לשאת במחיר?!, בשעה שתקציבי עתק מועברים לפרויקטים מסילתיים שחלקם מתקציב המדינה גבוה עשרות מונים מאישור תכנית האחדת התעריפים בפריפריה? האם בעיני משרד האוצר תושבי הגליל המזרחי, עמק הירדן, הגליל התחתון, עמק יזרעאל ועפולה הם אזרחים סוג ב'?", שואלים מנכ"ל ארגון הנוסעים איתי חיים, מנכ"ל ואביעד מרדכי מנהל סניף צפון ומבטיחים שימשכו במאבק להאחדת התעריפים והחלתם גם על הפריפריה.

 

                                                     

אולי יעניין אותך

Bottom ad