היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

ההוצאה לפועל יצאה לפועל

במעמד שרת המשפטים איילת שקד, ראש העיר הרב ניסים מלכה, קהילת עורכי הדין ואורחים רבים, נחנכו השבוע משרדי ההוצאה לפועל בקריית שמונה.

מאבקים ממושכים היו סביב הנושא מיד עם יציאת בית המשפט למשכנו בכניסה לעיר, וההחלטה להעביר את משרדי ההוצאה לפועל לצפת. המהלך היה סגור ואף מנהלת ההוצאה לפועל אנט אלגריסי נבחרה לשמש בתפקידה בצפת.

ההחלטה הקימה את עורכי הדין בקריית שמונה והאזור על רגליהם, והטענה שהפגיעה תהיה בעיקר באוכלוסיות החלשות היה לה על מה לסמוך.

השירות המשפטי היה מייקר את הטיפול והראשונים להיפגע היו אותם זכאים/חייבים שעניינם התגלגל לפתחה של ההווצל"פ.

המאבק למנוע את מעבר ההולצ"פ לצפת החל לקבל ביטוי בשטח וראש העיר הרב ניסים מלכה כינס את עורכי הדין בלשכתו לטכס עצה.

לאחר מספר מפגשים לקח על עצמו עו"ד ניסים ונונו את המשימה להיות העותר יחד עם העירייה ועו"ד אריאל בר יוסף ייצג את עו"ד ונונו והעירייה.

ואכן, עם הגשת הבג"צ נכנסו הצדדים למשא ומתן שבסיומו הוסכם שלא להעביר את ההוצל"פ לצפת, ובד בבד להכשיר לשכה ראוה ומכובדת.

על הטקס העיבה התבטאותה של שרת המשפטים שקד אשר צייצה בחשבון הטוויטר שלה "מחזקים את הצפון!

אף פעם לא כיף להגיע להוצאה לפועל, אבל בזכות היחס האדיב של עובדי ההוצאה לפעול, לפחות יוצאים מכאן עם חיוך. חנכנו את המבנה החדש והמושקע של ההוצאה לפועל בקריית שמונה. אני מודה למנהל רשות הגביה, תומר מוסקוביץ', על העבודה החשובה שהוא עושה"

הציוץ הזה הדליק רבים מהעיר פרשׁו את דבריה כזריית מלח על פצעי התושבים אשר ממש בימים אלה נאבקים נגד הממשלה שלא הכניסה לתקציב 2017-8 את המיליארדים שהבטיחו ראש הממשלה נתניהו, שר האוצר כחלון והשר הממונה על הנגב, הגליל והפריפריה אריה דרעי.

כבר נאמר "חכמים היזהרו בדבריכם", ועל אף העובדה שאני מאמין שלא הייתה לשרה שקד כל כוונת זדון, המשפט הזה נגע בעצבים רגישים והתגובה בהתאם.

עורכי הדין בר יוסף וונונו חגגו את ניצחונם ואמרו ל"חדשות הגליל" שבזכות המאבק המשולב שלהם ושל חבריהם עורכי הדין, מעורבות ראש העיר והצדק הטבעי לו זכאים תושבי קריית שמונה, נמנע טרטור תושבים לצפת והוצאות כספיות מיותרות.

 

עו"ד מאיר זנטי: "יש לברך על הקמת לשכת הוצל"פ חדשה בעיר. הקמת הלשכה החדשה נותנת גושפנקא רשמית, לביטול תכניות העבר, אשר תכננו לבטל את הלשכה הקיימת בקריית  שמונה מזה עשרות בשנים, והעברת כל הנושא אל הלשכה שבצפת, מה שהיה גורם לעורכי הדין המקומיים, כמו גם לחייבים קשי יום, בזבוז זמן וכסף, בהגעה עד לצפת, במקום שיוכלו לטפל בעניינם, פה בקריית שמונה. ללא הקושי והעלויות, הנובעים מנסיעה עד לצפת.

שנית, הלשכה הישנה, הייתה ממוקמת, בקומה שניה של מבנה ישן ללא מעלית, אשר יצר בעיית נגישות לנכים וקשישים. ואילו כעת, מדובר במבנה נגיש ומודרני, שעבר שיפוץ מאסיבי ומכבד את היושבים בו כמו גם את הבאים בשעריו.

אני מודע לביקורת שהושמעה שנמצאו התקציבים להקמת לשכת הוצל"פ חדשה ולא לדברים אחרים, ועל כך אשיב בקצרה, שכל משרד ממשלתי מקדם את תחומי אחריותו, ומשרד המשפטים, קידם ומימש הקמת בימ"ש חדש כמו גם, לשכת הוצל"פ חדשה.

אשמח שמשרד הבריאות, יסיר את חרב סגירת תחנת מד"א ושיוקמו ו/או ישודרגו מוסדות חדשים בעיר, אך אין בכך בכדי להפחית מחשיבות מה שכבר נעשה, ביחס לביהמ"ש ולשכת ההוצל"פ".

עו"ד אריאל בר יוסף, היועץ המשפטי של העירייה: "האירוע החגיגי שנערך השבוע בנוכחות שרת המשפטים, ובו ציינו את הפתיחה של המבנה החדש בלשכת ההוצאה לפועל בקריית שמונה, היה סיום מוצלח של מאבק שהובילו ראש העיר, ועורכי דין מקומיים בראשותו של עו"ד ניסים ונונו, להשאיר את ההוצאה לפועל בקריית שמונה פועלת.

המאבק החל בשנת 2011, כאשר משרד המשפטים החליט לסגור את הלשכה בקריית שמונה, ולרכז את הפעילות האזורית של ההוצאה לפועל בצפת.

העירייה ביחד עם עו"ד ניסים ונונו פנו לבית המשפט העליון בעתירה לבג"צ כדי למנוע את הסגירה, ובמקביל פעלה העירייה בכנסת ומול שרי הממשלה כדי למנוע את הגזירה.

החשש היה שסגירת הלשכה תפגע דווקא בחלשים ביותר מי שנזקקות למזונות, וחייבים שכנגדם פתוחים תיקי הוצאה לפועל, קבלת השירותים בצפת הייתה מכבידה מאוד עליהם, והייתה פגיעה קשה ביכולת שלהם לנהל את ענייניהם. חשוב לדעת, כי הלשכה בקריית שמונה מסייעת לרבים ומנהלת הלשכה בקריית שמונה אף נבחרה להיות עובדת מצטיינת של רשות האכיפה בשל הטיפול המסור בתושבים.

המאבק המשפטי והלחץ הפוליטי נשאו פרי, והחלטת הסגירה בוטלה. משרד המשפטים ורשות האכיפה אף התחייבו כי ימצא מבנה חדש ללשכה, מבנה ראוי, שיכבד את הבאים בשעריו, וגם יהיה נגיש לנכים.

השבוע, בע"ה, נפתחה הלשכה במבנה החדש, ובכך הוכתר המאבק הציבורי בהצלחה, מהחלטה על סגירה, דרך ביטול ההחלטה, ועד לפתיחה של הלשכה במבנה החדש. ראש העיר הודה לעו"ד ניסים ונונו על המאבק המשותף ובירך את מנהלת הלשכה והעובדים כי ימשיכו לסייע לתושבים גם במשכן החדש. "

נציין כאן שבנוסף להוצל"פ, העבירו את אגף התביעות הפלילי מצפת לקריית שמונה במתחם של לשכת ההוצאה לפועל כך שבמבנה אחד יהיו ממוקמים: סניף ביטוח לאומי וגם תביעות פליליות.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad