היום ה-15 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

הונאה, רמאות או גניבה?

נעלו נעלים נוחות אולי אפילו נעלי ספורט להליכה, משקפיים קריאה לקרוב ולמרחק, זכוכית מגדלת ומצלמה, וכן לא לשכוח את דפי הפרסומים שכבר פענחתם וגיליתם כמה "מוקשים" מתוחכמים, כמו למשל: בתחתית הדף באותיות קטנות, ובצבע שנבלע ברקע הכללי, "בקניה מעל 100- 150 שקלים. או לחברי מועדון בלבד, או באותיות ענק. 50% הנחה, ובאותיות כמעט בלתי נראות, "השני" ב-50%. מתי אתם מרגישים בתעלולים אלה? בקופה, בבית, או בשיחה עם השכנה. בקיצור, לאחר שכבר בלעתם את הפיתיון יחד עם הקרס, ושילמתם מחיר מלא של פריט, שאולי לא בדיוק אתם צריכים אותו, אבל עצם גודל ההנחה שלא זכיתם בה, קניתים אותו. והנה, אנחנו ארבעה חמישה ימים לפני "היום הגדול" כלומר ערב החג, החנויות התחילו לחגוג עלינו וכל ההנחות הפכו עבורנו לאנחות. כל המחירים חזרו לקדמותם ואף בתוספת ריבית. דוגמה קטנטונת מיני רבות, בונבוניירה שעלתה כ 22 שקלים לפני ארבעה ימים, מחירה תפח ל-32שקלים. והלוואי שזה היה הפריט האחרון שמחירו שונה. הרי הם היו חייבים לכסות את "ההפסדים" עקב המבצעים שנתנו לצרכנים, בגלל הלחץ התחרותי בין הרשתות. והחגיגה על גבינו נמשכת. אגב, אותה בונבוניירה קניתי במקום אחר בלי שום מבצע, ב 22 שקלים בלבד.

בבוקר יום שישי, נכנסתי כהרגלי, סתם להצצה למרכול, השייך לרשת גדולה שלפי סקרים בטלוויזיה, נחשבה בין הזולות ביותר. אבל מאחר ואנחנו אמיתיים יותר, היא נחשבת ובצדק בעיני תושבי הצפון ליקרה ביותר. הפרשי המחירים נעים בין עשרה לעשרות אחוזים. לדוגמה: קונפיטורה 778 שמחירה בחנויות השונות כשלושה עשר ארבעה עשר שקלים, לא כולל מבצעים, עולה באותה רשת מעל לעשרים שקלים. כמו שכתבתי קודם, זו רק "דוגמית".

הרשתות הקטנות יותר, פחות מתוחכמות אך לעתים, גרועות יותר בתרגיליהם הגסים למדי, אך בולטים לעין, כמו למשל שני מוצרים דומים כמו שימורי טונה שונים, אחד במבצע והשני במחיר מלא, או מרק עוף מאותה תוצרת, דומים באריזתם אך לא בטיבם, אחד במבצע והשני במחיר מלא, מעורבים יחד, וההפרש ביניהם, 8 שקלים. ולרוב, הפרסום אינו תואם למה שהקופה רושמת, והגרוע מכל, מנהלי החנויות מנסים לשכנע אתכם בצדקת בעלי הבית שלהם, למרות שהם עצמם לא מאמינים במה שהם אומרים!

ושוב אני אומר וחוזר בימים משוגעים אלה, אל תבואו בטענות לעובדות ולקופאיות, על מחירים שלא תואמים את המוצרים השונים ו/או פרסומם, ויש הרבה כאלה. במידת הצורך צריך לפנות למנהלי החנויות ולהעמידם על טעותם, ואתם על זכותכם כצרכנים.

ולסיום, עבד קאסם הקצב החייכן בקצביה של "מגה" מקבל צל"ש על התנהגותו המנומסת והמקצועית, למרות הלחץ עליו בעבודתו. יש מתנגדים? בטווח שלא.  


 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad