היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

החרפה במאבקם של עורכי הדין בהחלטה להעביר תיקים אזרחיים לביהמ"ש בצפת

במפגש הייתה נוכחות מרשימה של עורכי הדין ומטעם לשכת עורכי הדין הגיעו מנכ"ל הלשכה במחוז הצפון, עו"ד פארוק עומרי,  עו"ד אבנר צור, יו"ר וועדת בתי המשפט בלשכה, עורכות הדין נציגות וועד המחוז, עו"ד סחר סאדר- סאבא ועו"ד זיו זהבה יאיר.

עורכי הדין מקריית שמונה, צפת והסביבה שנכחו במפגש: עו"ד סמדר וינברג, עו"ד אריק שרמן, עו"ד סמיר סולימאן, עו"ד המאם חליחל, עו"ד רונן יאיר, עו"ד רן מארנון, עו"ד גליל שפיגל, עו"ד ברנרד אלפסי, עו"ד בוריס, עו"ד ניסים וענונו, עו"ד יגאל אמסלם, עו"ד אהוד רז, עו"ד רן ארנון, עו"ד פהד ספדי, עו"ד סעאדה ספדי, עו"ד פאח'ר סעב, עו"ד טל שקלים, עו"ד בדר בדר, עו"ד יורם ביטון, מעל 50 עורכי דין, כאמור.

המפגש נפתח בסקירה של יו"ד וועדת בתי המשפט בלשכה, עו"ד אבנר צור לפיה נמסרו נתונים כלליים על ידי הנהלת בית המשפט אשר העמידו את הלשכה בפני הברירה לסגור את אחד מבתי המשפט בקריית שמונה או בצפת כליל או לערוך פיצול מחלקות כך שהמחלקה הפלילית תהיה בבית המשפט בקריית שמונה ואילו המחלקה האזרחית תהיה בצפת. עו"ד צור הסביר שהמהלך נובע מהעדר תקציבים ותקנים ובשל מספר תיקים נמוך שנפתחו בקריית שמונה בשנה האחרונה.

"הנהלת בתי המשפט לא הותירה בפנינו ברירות רבות אלא להעדיף את הפתרון שפגיעתו תהיה פחותה יותר, וזה פיצול במחלקות ולא סגירת אחד מבתי המשפט", אמר צור לחבריו.

בשיחה שהתפתחה בעקבות דבריו של נציג הלכה אמרו עורכי הדין סמיר סולימאן, סמדר וינברג, יגאל אמסלם, פהד ספדי, ניסים וענונו ואחרים, "לא ייתכן כי אנו עומדים בפני סיטואציה של קיצוץ שירותים והורדת שירותים. לא נעבור על כך לסדר היום. אנחנו דורשים מכם נציגנו בלשכה לנקוט עמדה ברורה וחד משמעית בכל המהלך הנוכחי ולהביע את התנגדותנו הנחרצת והברורה להחלטה".

עו"ד סמיר סולימאן דיווח לחבריו שכל הניסיונות לקבל את ההחלטה על העברת המחלקה האזרחית מבית המשפט בקריית שמונה לצפת, לא צלחו, ו"ככל הנראה החלטה כזו לא קיימת אלא בגדר הנחיה לא כתובה של נשיא בתי המשפט במחוז הצפון, כב' הנשיא אזולאי", אמר עו"ד סמיר. "מדובר במהלך שאין לו כל בסיס בחוק וכי הוא לא יעמוד בשום הליך של בקרה שיפוטית במסגרת ערר מינהלי של בית המשפט המחוזי או במסגרת עתירה לבג"ץ. אנחנו מבקשים מהלשכה לנקוט עמדה חד משמעית כנגד המהלך ואפילו להוביל את המאבק הציבורי והמשפטי לשינוי רוע הגזירה", אמר עו"ד סמיר.

עו"ד סמדר וינברג: "זוהי פגיעה קשה בנו עורכי הדין ובתושבי העיר  והסביבה ולא יעלה על הדעת שעורכי הדין ולשכת עוה"ד תסכים למהלך שכזה", היא אמרה. סולידריות מיוחדת הביעו עורכי הדין מצפת עו"ד רונן יאיר ועו"ד אריק שרמן והביעו את הזדהותם עם עורכי הדין בקריית שמונה וביקשו לאחד את הקולות והשורות. "אנחנו חייבים להיות מאוחדים במאבק המקצועי-ציבורי", הם אמרו.

מנכ"ל הלשכה עו"ד פארוק עומרי דיבר בשבח המפגש ובשבח עורכי הדין שהגיעו בהמוניהם למפגש שיזמה הלשכה. הוא הכה על חטא על-כך שהלשכה לא עשתה מספיק כדי לכונן קשרים טובים יותר עם עורכי הדין מקריית שמונה. "כמנכ"ל הלשכה אני מבטיח שממחר בבוקר המדיניות תשתנה בכל החזיתות", הוא אמר לשביעות רצון הנוכחים.

עכשיו, אחרי הסיבוב הנוסף במאבק למנוע את העברת המחלקה האזרחית לצפת, נראה שיש התעוררות והבנה בכל הרמות ואצל כל המעורבים שמדובר בגזל זכויות בסיסיות מצד המדינה מתושבי קריית שמונה והסביבה, והמלחמה היא לא על נוחות ונוחיות, אלא על "צדק חברתי" ממש.

אולי יעניין אותך

Bottom ad