היום ה-14 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

הטבות מס הכנסה – הפעם זה אמיתי, הולכים לקצץ לנו

את שיגורנו, בא. שר האוצר הגיש להחלטת הממשלה את תקציב 2015 ובו הכאסח הגדול של הפריפריה. אחרי הרבה דיבורים והתפתלויות, הונח על שולחנה של הממשלה התפריט ובו, כמה לא מפליא סוכריות לעשירים, ומרור לאלה שאין להם. ומי הנפגעים הגדולים? נכון, אנחנו (כמו תמיד). דוחקים אותנו לפינה ומעקמים לנו את היד ואנחנו נצעק, ונצעק חזק. 

שר האוצר יאיר לפיד נושא באחריות להגשת התקציב האנטי חברתי הזה, למרות שהוא מנסה לסמא את עינינו במיליארד וחצי שקלים לחברו במשרד הרווחה, מאיר כהן.

אנחנו לא עניים, אנחנו לא מסכנים. בזכותנו אתה וחבריך במדינת תל אביב יכולים לעשות קרירה ולהיות אפילו שר אוצר.

את התקציב הזה היה חייב לפיד להתחיל בשני סעיפים. הראשון, תקציב הביטחון והשני שמירה על חוסנה החברתי דרך ערי הפיתוח, הפריפריה ואלה שיהיו ראשונים לגבות מהמדינה את מחיר כישלונה (המתמשך) ביחס אל הפריפריה. 

עם כל הכבוד ללפיד ולסיעתו המונה תשעה עשר מנדטים, הפעם ראש הממשלה חייב להעמידו במקו עם יצירת חזית אחידה שתאמץ עיבוי הביטחון באמצעות צה"ל ואת השמירה על הקיים בפריפריה שחלק גדול חופף את האוכלוסיות שמדינת ישראל מחויבת להן גם כך בחינוך עודף, ברפואה טובה, תחבורה וכו'.

כדי לסבר את האוזן נביא מספר דוגמאות מהתקציב עצמו, שאגב הבאנו כאן לא אחת בעבר.

קיצוץ בהטבות מס הכנסה: בעקבות החלטת בג"צ (שוב בג"צ) שעל הממשלה לקבוע קריטריונים אחדים למתן הטבת ההנחה במס הכנסה, החליטה הממשלה בחודש פברואר השנה לאמץ את הקריטריונים הבאים.

הממשלה קבעה שיהיו שלושה מסלולים למתן ההטבה בהתאם לניקוד שיצבור כל ישוב.

א. מסלול ראשון, ליישובים שניקודם ינוע בין 25 ל-45 נקודות ינתן זיכוי של 5% במס הכנסה עד הכנסה של 108,000 שקלים לשנה.

ב. מסלול שני, ליישובים שניקודם ינוע בין 50 ל- 64 יינתן זיכוי של 7% במס הכנסה עד סכום של 120,000 שקלים לשנה.

ג. מסלול שלישי, ליישובים שניקודם ינוע בין 65% ל-100 יינתן זיכוי של 9% במס הכנסה עד סכום של 132,000 שקלים לשנה.

   בנוסף לזיכויים האלה, יינתן זיכוי נוסף על אותו סכום        הכנסה שנתי לפי המסלולים בתנאי שיעמוד בקריטריונים     משלימים.

א. ישובים הנמצאים בטווח של עד 2 קילומטר ממדינה שאין לישראל הסכם שלום איתה, 7% נוספים.

בהצעת ההחלטה שהונחה על שולחנה של הממשלה מתוכנן שהשינויים יכנסו לתוקף החל מתקציב 2016 והחלתם תסתיים בשנת 2018, כלומר, תהליך מדורג בין שלוש שנים ביישום השינוי.

אלה כאמור השינויים העיקרים שהממשלה הייתה אמורה להחליט עליהם אתמול (שלישי). 


עם פרסום הידיעה ששר האוצר מניח על שולחנה של הממשלה תקציב שיש בו שינוי דרסטי לרעת תושבי קריית שמונה וישובי האזור בהנחות המס, פנה ראש העיר הרב ניסים מלכה במכתב דחוף לראש הממשלה נתניהו וכך הוא כותב: "נדהמתי לשמוע שוב על כוונת משרד האוצר לפגוע בעיר קריית שמונה ולצמצם את ההנחה במס ההכנסה ממנה נהנים תושבי קריית שמונה מזה שנים רבות. הטבה זו הושגה בדמים לאחר שתושבי קריית שמונה משמשים במשך 50 שנה חומת מגן אנושית בגבולה הצפוני של מדינת ישראל.

ממשלות ישראל לדורותיהן השכילו להבין כי רק על-ידי הטבת המס אשר תגדיל את הנטו בשכרם של תושבי העיר (בעיקר ממעמד הביניים) ניתן יהיה להפוך את קריית שמונה לעיר אטרקטיבית שמושכת אליה אוכלוסיות חזקות מבחוץ.

דווקא בימים אלה בהם הצלחנו, לאחר עבודה קשה, לעצור את ההגירה השלילית ולקלוט אוכלוסייה חזקה ואיכותית בקריית שמונה, להתחיל בבנייה מסיבית במטרה לקלוט 

אוכלוסיות איכותית ולהשאיר את בנינו בעיר. אסור בעת הזאת להחזיר אותנו אחורה, אלא לתמוך בנו ולעודד צעירים ואזרחים איכותיים לעבור ולהתגורר בקריית שמונה. ללא הטבת המס רבים יעזבו את קריית שמונה ויעברו להתגורר בישובים הסמוכים לה וכך קריית שמונה תתרוקן מאוכלוסייה חזקה ותהפוך לעיר רווחה.

בזכות ראייתך הנכונה וההחלטה הנכונה שממשלת ישראל בראשותך קיבלה ביום 16 בפברואר 2014 נמנעה הפגיעה המתוכננת בהטבת המס לתושבי קריית שמונה. 

כעת נודע לנו כי במשרד האוצר שוב מנסים לפגוע בקריית שמונה, ולבטל את ההחלטה שאתה כראש ממשלה קידמת וממשלת ישראל אישרה.

אני פונה אל כבודך באופן אישי ומבקש את התערבותך האישית והדחופה לביטול הכוונה לפגוע בקריית שמונה ובתושביה".

בקריית שמונה רואים את הצעות משרד האוצר לקצץ את הטבות המס כפגיעה שאפשר וצריך היה למנוע בגלל היותה של העיר בתהליך התאוששות ועמידה על הרגליים.

לא יכול להיות שאותו שר אוצר שמחלק, פשוט מחלק מיליארדי שקלים לאנשים פרטים שפישלו בעסקיהם כמו תשובה, זיסר, דנקנר ובן דוב מקצץ מכבשת הרש של קריית שמונה והפריפריה שקלים בודדים.

רק לצורך ההמחשה. סך ההטבות (התספורות) שהעניק שר האוצר לעסקים כושלים מגיע לכ-חמישה שישה מיליארד שקלים ומנגד, סך ההטבות במס הכנסה שיעניק האוצר לכל הזכאים הוא כשבע מאות מיליון שקלים.

צדק, אין. אכזריות ואטימות כלפי החלשים והצודקים, יש גם יש.

ברשות המקומית תולים תקוות בראש הממשלה שיצליח למנוע בסופו של דבר את הפגיעה בקריית שמונה, או לפחות ימזער אותה למינימום.

אולי יעניין אותך

Bottom ad