היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

היטלי ביוב ומים למגורים יופחתו ב-60%

חוסר הצדק שהיה בהיטלים בין מה שנדרש מתושבי קריית שמונה עיר המחוז לשלם, לבין שותפה בתאגיד המים "התנור" מטולה וקצרין זעק לשמיים.

עסקים רבים עצרו את השקעתם, וזכור המקרה בו נדרשו יזמים לשלם לא פחות מ350,000 שקלים היטלים על הקמת מבנה תעשייה באזור התעשייה הצפוני.

 

הפערים צומצמו ועכשיו כאמור הבשורה לתושבים החפצים לבנות בית חדש.

ראש העיר ניסים מלכה פנה בחודשים האחרונים לראשי הרשויות בקצרין ובמטולה וביקש את הסכמתם למהלך שיזם להשוואת תעריפי והיטלי הביוב והמים לבנייה חדשה לכלל צרכני תאגיד התנור.

הרצל בוקר וסמי בר לב נענו בחיוב לבקשה ויחד עם מלכה פנו בצורה מסודרת לדירקטוריון התאגיד וביקשו לשנות את הפער בין הרשויות בתעריף היטל הביוב לבניה למגורים.

יו"ר תאגיד התנור יהושע אלגאלי ומנכ"ל התאגיד אברהם בר אל קיבלו את פניית ראשי הרשויות להשוואת תעריף היטל הביוב לבניה למגורים חדשה בכל יישובי התאגיד מתוך הבנה כי אין היגיון או צדק בפער הקיים.

כדי לסבר את העין נאמר שתעריף היטל הביוב לבניה חדשה בקריית שמונה עמד על סך של 65.82 שקלים למטר לעומת 25.85 שקלים למטר בקצרין.

ההחלטה טעונה אישור רשות המים ורק לאחר מכן תכנס לתוקף.

מנכ"ל התאגיד אברהם בראל: "כתאגיד אזורי רב רשותי שמתנהל על בסיס כלכלי היה הכרח להשוות את ההיטלים, אחרת היינו צריכים לקבל החלטות השקעה לא במקום שבאמת צריך כי התשתיות דורשות זאת אלא במקום שמשלם יותר כספים לתאגיד דבר שכאמור לא מתקבל על הדעת. אנו רואים חשיבות עליונה למתן מענה שוויוני ושירות אדיב לצרכנים בכל יישובי התאגיד וללא אפליה".

מתחילת שנות ה-2000 עת הועלו תעריפי היטלי ביוב ואגרות מים לבנייה חדשה למגורים בעשרות אחוזים על ידי מועצת העיר בימים ההם, החלטה שהביאה למצב הלא נורמאלי.

זוהי זריקת עידוד לזוגות צעירים שמעוניינים לבנות את ביתם בקריית שמונה מבלי לשלם סכומים גבוהים ולא הגיוניים עבור היטלי ביוב ומים.

ראש העיר ניסים מלכה: " אני מקווה שהפחתת תשלומי ההיטלים תסייע ותקל על יזמים ותאפשר לתושבי קריית שמונה לבנות את ביתם בעיר. הצלחנו במאבק חשוב זה לאחר שנים בהם נוצר מצב אבסורדי שתושבי קריית שמונה שילמו היטלים גבוהים בהרבה ביחס לתושבי המועצות השכנות השותפות עימנו בתאגיד. אני מודה לכל מי שסייע במאבק חשוב זה".

אולי יעניין אותך

Bottom ad