היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

"הילד הזה הוא אני"

בטקס מרגש שנערך לאחרונה במסגרת כינוס חבר הנאמנים של המכללה האקדמית תל-חי, קיבלו שני סטודנטים מהחוג לחינוך, תעודת הוקרה ומלגה מכובדת, עבור הצטיינותם בפעילות בקהילה, אחד מהם הוא רוני רייט, בן קיבוץ דפנה, סטודנט שנה שלישית המקבל תמיכה מהמרכז לתמיכה בסטודנטים לקויי למידה.

"דמיינו לעצמכם ילד שגדל בקיבוץ בסביבה נורמטיבית עם משפחה תומכת. במהלך בית הספר נתקל בקשיים וסוחב אותם איתו לאורך כל השנים" מתאר רוני את הקשיים. בגיל מוקדם התחלתי לשחק רוגבי והעיסוק בספורט היווה לי מפלט ומקום בו  הרגשתי באמת טוב. בגיל 14 התחלתי לאמן את קבוצת הילדים בגליל עליון ושם היה המפגש הראשון שלי עם חינוך בלתי פורמלי. שנה לאחר מכן אובחנתי לראשונה כלקוי למידה- הפרעת קשב וריכוז. סיימתי את הלימודים בבית הספר עם בגרות חלקית ו 12 שנות לימוד. בשנה א' במכללה הצטרפתי לקבוצת מנהיגות של קרן קציר רש"י ביחידה למעורבות חברתית במכללה. בתכנית אנחנו הסטודנטים יוזמים פעילויות חברתיות- קהילתיות שמטרתן לטפח כישורי מנהיגות ולתרגם את הערכים למעשים. כיחידים או כקבוצה. מתוך האמונה כי לכל סטודנט וסטודנטית יש את היכולת, כמו גם האחריות, לתרום ולהשפיע על הסביבה בה הם חיים.

אני מרגיש שהשנה הצלחתי לעשות אינטגרציה בין מה שלמדתי לבין העבודה המעשית בשטח במסגרת לימודי השדה, שם אני שותף במיזם שנקרא 'מבשלים חלומות' בקידום נוער בקיבוץ עמיר. המטרה היא ללמד נוער לבשל ולתת להם כלים שאיתם יוכלו להשתלב באופן מיטבי בחיים הכלכליים והתעסוקתיים כאן בצפון. החיבור שלי עם הילדים במהלך השנה היה מדהים והיו המון מצבים בהם הסתכלתי עליהם וראיתי את עצמי, והמון פעמים חשבתי שזה מצוין שאני בצד השני של המתרס- בצד המחנך, כי הילד הזה הוא אני. זו זכות שנפלה בחלקי להיות חלק מתוכנית חדשה ויזמית שמתעצבת תוך כדי תנועה, שהיא רב מגזרית – עסקית, חברה אזרחית, חינוך ואקדמיה, ושיכולה לחולל שינוי באנשים ואני מאמין שגם באזור כולו. אני חושב שכצעיר שגדל באזור יש לי אחריות לבני הנוער ולהתמודדות שלהם עם החיים והדרישות שהולכות ונעשות קשות. הבישול הוא גם תרפיה וגם מקצוע, דרכו אפשר ללמוד על דייקנות, משמעת, אחריות, עבודת צוות ואסתטיקה".

רוני הודה לכל הצוות המלווה של לימודי השדה במכללה. "שרון חי, ולרוני היינבך, לצוות קידום נוער: שירה וינברגר, לאדווה, לשולי ספיר על האפשרות להיות חלק מקבוצת המנהיגות של קרן קציר רש"י ועל התמיכה לאורך השנים. לצוות של קרן קציר: לאושרה פרידמן ולשלומי אריה מנהל הקרן על הכלים שהעניקו לי במסגרת המלגה, לכל צוות מרכז התמיכה שעזרו לי  להתמודד עם כל הקשיים הלימודיים והאחרים. ואחרונים חביבים מודה רוני למשפחתו".

אם מישהו מכם עומד במקום בו אני עמדתי רק לפני מספר ומתלבט היכן ללמוד, גם אם הוא לקוי למידה, המכללה האקדמית תל חי, מבחינתי היא המקום, בהא הידיעה. עובדה, אני הצלחתי", חותם רוני את דבריו.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad