היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

הכבוד האבוד שבזקנה

 

במוצאי שבת ה2.12 בשעה 20.30 תועלה ההצגה "הכבוד האבוד שבזקנה" בהיכל התרבות בקריית שמונה. מיכאל אוחיון במאי ההצגה שהעלה אינספור הצגות בקריית שמונה החל מתלמידי בית ספר רננים, בית הקשיש וחניכי ההוסטל ביים הפעם הצגה שנוגעת בחיי כולנו.

לשחקנים תושבי העיר זו ההצגה השנייה שהם מעלים ביחד עם הבמאי אוחיון. אם  בהצגה הראשונה שעסקה בסיפור חייו של בעל מסעדה מקריית שמונה שנאלץ לעזוב את העיר לטובת תל אביב כדי לפרנס את משפחתו, הרי שהפעם נושא ההצגה נוגע בבטן הרכה של כל אחד ואחת מאתנו. כל מי שיש לו הורים.

בעלילה שמתרחשת בבית אבות במרכז הארץ מגלמים השחקנים: אבי בן שבת, מלכה שושני, יפה זהבי, בני אברהמי, שושי דהן ומיכאל אוחיון קשישים וקשישות אשר מתמודדים עם גיל הזקנה. את ההצגה שמשלבת קטעי הומור וגם דרמה מרגשת כתב בני אברהמי אשר במשך שנים רבות עסק בכתיבה עיתונאית. המחזה נולד בעקבות שיחה של השחקנים על מצוקת הקשישים במדינה ובמיוחד ההזנחה והזלזול של חלק מהמבוגרים אשר מגיעים לבתי אבות.

יופיו של התיאטרון הקהילתי הוא מעורבותם של השחקנים בהתנדבות החל ממכירת הכרטיסים ועד בנית התפאורה. על התפאורה אחראי אבי בן שבת שמגלם את דמותו של קשיש מרוקאי שנשלח לבית האבות נגד רצונו. בכולם מטפלת אחות מסורה אותה מגלמת שושי דהן.

מי שיגיע לצפות בהצגה לא ישכח את דמותה של מלכה שושני שמגלמת קשישה פרסייה שמוותרת על אהבה למען חברתה הטובה יפה זהבי בבית הקשיש. זהבי "האמריקאית" היא היחידה  שמצליחה לשבות את ליבו של המרוקאי הקשוח בן שבת ואף להינשא לו בין כותלי בית האבות היוקרתי.

מיכאל אוחיון שעוסק שנים רבות בתיאטרון הקהילתי ואף זכה במקום הראשון במחזה רומיאו ויוליה מגלם בהצגה את דמותו של קשיש שסובל מאובדן זיכרון אמר "נושא הקשישים עולה וצף לא פעם. אני חושב שזו חובתנו כחברה לגעת בנושא הכאוב הזה ולעלות אותו לסדר היום אם בשיחה ועם במחזה. כמי שגדל בקריית שמונה ועוסק כל חייו בתיאטרון, אני בטוח שכל מי שיגיע לראות את ההצגה יתחבר ויזדהה עם השחקנים והשחקניות המוכשרות שאני מאד גאה בהם".

אולי יעניין אותך

Bottom ad