היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

הכושי עשה את שלו

לפני בחירתו של עמרם שחר כמועמדו של ראש עיריית קריית שמונה ליו"ר מינהלת אזור התעשייה במקומו של היו"ר המכהן שמעון קמרי, התחוללה דרמה מאחורי הקלעים. שמעון קמרי סגן רה"ע לשעבר הנמצא בתפקיד מאז שנת 2004 בהתנדבות מלאה, ויש האומרים שלא רק שהוא בהתנדבות, אלא שקמרי מימן מכיסו חלק לא מבוטל מההוצאות כמו נסיעות ואירוח, והיה שליחם של ראשי העיר הקודם והנוכחי. הוא ייצג נאמנה את האינטרסים של התעשיינים והיזמים באחת התקופות הקשות יותר.

לפני כעשרה ימים התקיימה פגישה בארבע עיניים בין השניים ובה הודיע קמרי שמבחינתו אין כל מניעה לסיים את תפקידו, אולם הוא מזכיר לראש העיר שמדובר במערכת מסודרת הפועלת על פי החוק והתקנון הפנימי של המינהלת. "אין לי כל מניעה לסיים את תפקידי כיו"ר מינהלת א.ת. המשותף לקריית שמונה-גליל עליון. אני מפנה את תשומת לבך כי מאחר ומדובר במנהלת משותפת יש לפעול ע"פ התקנון וההסכם בין הרשויות, לתאם את המהלך עם ראש מ.א.ג.ע ולנסי".

כאן המקום להזכיר שהמצב במנהלת הוא א-נורמאלי. מחד, לעיריית קריית שמונה יש רוב של שני שלישים במועצת המנהלים אולם, בפועל היא אינה ממלאת את התחייבויותיה הכספיות ולא העבירה את חלקה בתקציב לטובת פעילותה השוטפת של המינהלת. "לצערי עיריית קריית שמונה לא העבירה מזה שלוש שנים את חלקה בתקציב המנהלת מה שיגרור בחודשים הקרובים את סגירת מנהלת התעשייה", אומר קמרי לראש העיר.

באותה פגישה מספר שמעון קמרי לראש העיר מה הוא קיבל ומה הוא עשה בשנים בהן כיהן בתפקיד. "הפחתת אגרת פיתוח תשתיות קרקע שעמדה אז על 166,000 שקלים לדונם ל-28,358 שקלים לדונם. שיווק מקסימום מגרשים לתעשייה באזור התעשייה. פיתוח מסיבי של אזור תעשייה צפוני מגרשים, כבישים, מדרכות ותאורה. הפחתת היטלי ביוב ומים לתעשייה באופן משמעותי. סיום בטפול בתב"ע החדשה לפארק הטכנולוגי על שטח של כ-300 דונם.סיוע ליזמים ותעשיינים מול משרדי הממשלה. בניית מבנים לתעשייה על מגרשים בהיקף של כ-40,000 מ"ר. וההישג האחרון הפחתת היטלי ביוב לתעשייה בכ-62%, וביטול היטלי מים".

קמרי מציין את שיתוף הפעולה עם מועצה אזורית גליל עליון בתוך מינהלת התעשייה המשותפת מצוין, הוגן ומקצועי מאוד. המועצה הקפידה להעביר את חלקה בתקצוב המנהלת בסך 80,000 שקלים בשנה בדבקות גם כאשר עיריית קריית שמונה לא העבירה את חלקה. "על כך אני מברך את המועצה האזורית גליל עליון והעומד בראשה אהרון ולנסי וכל חברי הדירקטוריון המשותף מקריית שמונה ומהגליל העליון".

בהמשך לישיבה שהתקיימה בין השניים שלח קמרי מכתב לראש העיר ובו הוא כותב: "בהמשך לפניותיך ובקשתך הנובעת משיקולים פוליטיים קואליציוניים, שאסיים את תפקידי כיו"ר מינהלת התעשייה המשותפת, ובכך לאפשר את מינויו של מ"מ רה"ע מר עמרם שחר, אבקש להודיעך כי למרות ההבנה שהייתה בינינו  אין לי כל התנגדות להיענות לבקשתך ולסיים את תפקידי אותו ביצעתי בהתנדבות מלאה החל מינואר 2004 בהישגים מרשימים שלא כאן המקום לפרטם.

מאחר ומדובר במינהלת משותפת, בה שותפה מועצה אזורית גליל עליון, הרי שיש לסכם את המהלך עם ראש המועצה מר אהרון ולנסי. אבקש לעדכנך כי עיריית קריית שמונה לא העבירה את התקציב עליו התחייבה בהסכם ההקמה בסך של 240,000 שקלים מזה שלוש שנים, מה שגרר לאחרונה אי העברת התקציב של גליל עליון, ולמרות זאת, לפנים משורת הדין, הנחה מר ולנסי להעביר 16,000 שקלים בשנת 2010.

בתקציב 2011 עיריית קריית שמונה לא תקצבה את מינהלת התעשייה. לידיעתך, אי העברת התקציבים תגרור את סגירת מינהלת התעשייה במהלך החודשים הקרובים", כותב קמרי לראש העיר.

 אקורד הסיום של כהונתו של שמעון קמרי כיו"ר מינהלת אזור התעשייה צורמת במיוחד לאור העובדה שהאיש ייצג את האינטרסים של העיר במשך שבע השנים האחרונות בנאמנות וביושר. שמעון קמרי לא יודה, אולם אפשר לחוש את האכזבה שזה היחס שהוא מקבל אחרי ייצוג העיר במינהלת התעשייה. כך, לא ציפה קמרי לסיים את תפקידו.

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad