היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

הלם בק״ש ברק בכר פוטר

 

 

ימים לא קלים בקריית שמונה בעקבות האירוע המפתיע והלא צפוי של פיטורי המאמן ברק בכר שלושה משחקים לפני תום העונה. המהלך התבשל לאחר ששירצקי הבין כי בכר מנהל מגעים עם הפועל באר שבע כזכור סיכם בכר עם איזי שרצקי על המשך דרכו בקריית שמונה והודעה רשמית אף יצאה בעניין לפני מספר שבועות. לכן כששרצקי שמע על בקשת המאמן לעזוב לדרום הוא החליט לפטר אותו באופן מיידי.

 

במועדון הצפוני לא אהבו את הפנייה של באר שבע לבכר שכן הקבוצות מתחרות אחת בשנייה על המקום השני בטבלה. לאחר שבדקו את הנושא וראו שאכן כך פני הדברים הודיע שרצקי לברקת כי גם אם בכר יאמן בב"ש וגם אם לא בקריית שמונה הוא לא ימשיך. 

 

ההחלטה התקבלה כאשר בשבוע האחרון אלונה ברקת צלצלה לשרצקי ושאלה באשר לעתידו של בכר. הבעלים היה מופתע מעצם השאלה אלא שאז התברר לו כי מאחורי הקלעים סוכנו של בכר, דודו דהאן, הציע את המאמן לקבוצה מבירת הנגב. שרצקי חש נבגד ומופתע. שחקני הקבוצה קיבלו את ההודעה בהלם מוחלט ונאסר עליהם להגיב בנושא .קריית שמונה פרסמה הודעה רשמית: "לפני כשלושה חודשים (בקירוב), הודיע בכר ליו"ר ק"ש, שרצקי, כי הוא מעוניין לעזוב את הקבוצה בעונה הבאה לקבוצה אחרת. בתקופה זו, ניסה ברק בכר יחד עם סוכנו, דודו דהאן, לחפש עבורו קבוצה לעונה הבאה. משלא מצא קבוצה שתבטיח לו חוזה באותה התקופה, חזר בכר לשרצקי, התנצל על כך שביקש לעזוב וביקש לסכם במועדון לעונה נוספת. על אף שלא היה מרוצה ממעשיו של המאמן, קיבל שרצקי את התנצלותו של בכר וסיכם איתו על המשך עבודתו במועדון.

 

"בתקופה האחרונה החלו השניים לעבוד יחד על העונה הבאה, שרצקי הודיע לבכר כי לאחר מספר שנים בהן לא עלו מספיק שחקנים מקבוצת הנוער של המועדון לקבוצה הבוגרת, הוא מתכוון לחזור למדיניות המועדון ולצרף בעונה הקרובה כמה שיותר שחקנים מקבוצת הנוער.

 

"ביום שלישי האחרון פנתה הבעלים של הפועל ב"ש, אלונה ברקת, לשרצקי בשאלה: 'האם היא יכולה לסגור עם בכר לעונה הבאה, זאת לאחר שלטענתה גורם מטעם המאמן פנה אליה בנושא. מבדיקה נוספת התברר כי אותו גורם הוא סוכנו של בכר, דודו דהאן. משהתברר עובדה זו, הודיע שרצקי לברקת כי אינו יודע אם היא תיקח את בכר לעונה הבאה או אם לאו, אך אצלו מאמן שמסכם על חוזה לעונה הבאה ופונה מאחורי גבו לקבוצה אחרת לא יכול לעבוד יותר במועדון.

 

"אי לכך הודיע הבוקר (חמישי) שרצקי לבכר כי הוא מפסיק את עבודתו במועדון החל מהיום, זאת מכיוון שהתחרות על המקום השני בליגה מול הפועל ב"ש (קבוצתו הבאה של בכר) נמצאת בשיאה, דבר היוצר ניגוד אינטרסים ברור. יחד עם זאת, הוחלט כי מי שיאמן את המועדון בעונה הבאה הוא מאמן קבוצת הנוער, סאלח חסארמה, ששיחק במדי המועדון שנים רבות, שימש כקפטן הקבוצה הבוגרת בעבר ומאמן מזה שנתיים בהצלחה רבה את קבוצת הנוער הנמצאת במקום השלישי בליגת העל ואף הגיעה העונה לגמר גביע המדינה". בתוך כך בקבוצה צריכים לנסות לשים את הסערה בצד ולהתכונן למשחק החשוב מול מכבי תל אביב בבלומפילד, כעת לא ברור איך ישפיע המהפך וההודעה על פיטורי המאמן על השחקנים ונראה כי קל זה לא הולך להיות. 

 

 

דרושים: טיפת מזל והרבה אמונה

האם האליפות עדיין אפשרית?! תיאורטית כמובן שכן, מעשית קצת קשה להאמין שמכבי תל אביב יאבדו את הנקודות ויאפשרו לקבוצה הצפונית לגנוב את האליפות שלושה מחזורים לפני תום העונה.

ראשון ב-21:00 המוליכה תארח בבלומפילד את הסגנית לקרב שיכול לשנות את העונה כולה, כעת הפער בין שתי הקבוצות עומד על 6 נקודות בלבד, כלומר ניצחון של הקבוצה של שירצקי והפער יעמוד על שלוש נקודות בלבד כאשר לליגה יישארו עוד שני מחזורים, בהם כמובן הצהובים יצטרכו לאבד נקודות (להפסיד לפחות במשחק אחד מבין השתיים) ואילו הכחולים לנצח את השניים שנותרו, תסריט קצת הזוי ונשמע כמעט בלתי אפשרי, אבל האופטימיים שבין אוהדי קריית שמונה עוד מחזיקים אצבעות חזק ומקווים כי למרות הסיכויים הקלושים עוד יש תקווה שהתרחיש הזה יתממש.

בכל מקרה קריית שמונה חייבת עדיין להשיג תוצאה טובה בבלומפילד בכדי גם לא לאבד את המקום השני שוב לבאר שבע, לכן בכל מקרה מחכה לנו בבלומפילד משחק חשוב ומעניין.

בפן המקצועי הבלם שיר צדק שסבל במהלך השבוע מגב תפוס הצליח לחזור לאימונים במהלך השבוע והוא ככל הנראה יהיה כשיר למשחק.  

 

 

לואיס גוטיירס חתם בק"ש

במועדון הצפוני כבר מצאו מחליף לשיר צדק והחתימו לשנתיים את אקס הקבוצה, הבלם הבוליביאני לואיס גוטיירס. גוטיירס שיחק בעבר בקבוצה הצפונית, בעונת 2008-2009, אז נשרה קריית שמונה לליגה הלאומית ולמרות ירידת הליגה הוא זוכה להערכה רבה בקריה. בעבר ניסה שירצקי להחזיר את הבלם ארצה, אך המהלך נכשל כעת גוטיירס ישוב ארצה לקדנציה שניה.

כאמור קריית שמונה הגיעה לסיכום סופי מול הפועל באר שבע בדבר מכירתו של הבלם וקפטן הקבוצה הצפונית שיר צדק. המו"מ בין הצדדים הושלם כשבאר שבע תעביר צפונה כ-1.4 מיליון ש"ח כדמי השבחה, וכעת, על מנת להשלים את העסקה במלואה צריכים בקבוצה הדרומית לסכם את הפרטים האחרונים שנותרו מול צדק עצמו.

בנוסף גראסהופרס, קבוצתו השווייצרית של מונס דאבור, פנתה בימים האחרונים לעירוני קריית שמונה והתעניינה באפשרות לרכוש את הקשר אופיר מזרחי. הקשר הצעיר נחשב לכישרון גדול בקבוצה הצפונית והביצועים שלו בליגת העל צדו את עיניהם של השווייצרים

יחד עם זאת שירצקי הבהיר כי הוא לא מתכנן לשחרר שחקנים תחת חוזה: " אני לא משחרר שחקנים שאין להם סעיף שחרור. אם לשיר צדק לא הייתה אפשרות לעזוב, הייתי משאיר גם אותו".

במקביל, ממשיכים במועדון לפעול לחיזוק החוליה הקדמית. המגעים מול אור אוסטוינד קשרה של הפועל חיפה נמשכים ובקרייה מאוד ישמחו לצרפו. כמו כן, למרות התקופה הפחות טובה של החלוץ שמעון אבוחצירא, הבעלים איזי שירצקי מאמין מאוד בחלוץ ומעוניין להגיע עימו להבנות על מנת שהשחקן ימשיך בקבוצה.

בנוסף הבעלים הודיע לקולה כי הוא מעוניין גם בו לעונה נוספת, שירצקי יוכל לרכוש את קולה תמורת 250 אלף יורו, אך בשיחות מול גנט הוא הבהיר כי הוא לא ישלם סכום כזה והמגעים מולם יימשכו על מנת לנסות לרכוש אותו בסכום הרבה יותר נמוך.

מבחינת שחקני התקפה נוספים, קיימים מגעים מול אנתוני נאווקמה, אלא שעל פי ההערכות בצפון, החלוץ מעדיף להדרים והסיכויים שיצטרף לא גבוהים במיוחד.

 

 

קהת על הכוונת של מכבי ת"א ומכבי חיפה

הקשר המבטיח רועי קהת נמצא כבר רגל אחת מחוץ לקריית שמונה כאשר גם מכבי חיפה וגם מכבי תל אביב מעוניינות בשחקן, הבעלים איזי שרצקי כבר הבהיר לאנשים במועדון וכן לשחקן עצמו שבסופו של דבר ההחלטה הסופית תהיה של קהת עצמו. בימים אלה מתנהלים מגעים מתקדמים בין שרצקי לראשי מכבי חיפה, כשלאחרונה נכנסה גם מכבי תל אביב לעניין ונראה שהיא מעוניינת מאוד בשחקן. בשלב זה אף אחת מהקבוצות עדיין לא שוחחה עם קהת עצמו.

בכל מקרה המועדונים ייאלצו לממש קודם כל את המשא ומתן מול שרצקי על מחיר כרטיסו של קהת, אך ההערכה היא ששרצקי, שדורש מחיר של כמיליון יורו, יסגור את התנאים מול שני המועדונים וישאיר את הבחירה עצמה לקהת. כרטיסו של קהת מחולק באופן שווה בין השחקן לבין שרצקי. לקהת יש סעיף יציאה לחו"ל העומד על כ-600 אלף יורו, אך בשלב זה אין לשחקן הצעה רשמית מקבוצה בחו"ל ועושה רושם שהוא קרוב יותר למכבי חיפה ומכבי תל אביב

 

 שיר צדק: "עדיין מרגיש כאן בבית"

עירוני קריית שמונה רשמה בשבת האחרונה ניצחון 0:2 על מכבי פתח תקווה במסגרת המחזור ה-33 בפלייאוף העליון של ליגת העל לעיניי 1,700 צופים, עבור החניכים של ברק בכר מדובר בניצחון משמעותי, שהעלה אותם למקום השני.

המפגש בצפון, שלא התעלה לרמה גבוהה, זכה לאירוע המשמעותי ביותר בדקה ה-65 כאשר רוג'רס קולה כבש את שערו ה-11 העונה בליגה. החלוץ הזמבי הצליח להתגבר על עומר דנינו וניצל בישול איכותי של אחמד עאבד כדי לצמק את הפער מהאלופה שבדרך לחמש נקודות. עמוק בתוספת הזמן עאבד רשם בישול שני, הפעם למחליף, אדריאן רוצ'ט, שחתם את התוצאה עם שערו השלישי העונה בליגה.

בסיום המפגש בצפון התפתח עימות על המגרש. הקשר עאהד עזאם וחלוץ מכבי פ"ת, יואכים מונונגה התעמתו והמאמן ברק בכר הגיע על מנת להפריד בין השניים ולמנוע תקרית אלימה.

בסיום המפגש אמר מאמן המנצחת, ברק בכר: "ידענו שלא יהיה לנו קל כי שיחקנו מול קבוצה טקטית, שעושה חיים קשים לכולם. לשמחתי שיחקנו בסבלנות ובעירנות". בנוגע לתקרית הוסיף: "הלכתי להפריד כי הוא היה על סף מהלומות עם עאהד עזאם".

הבלם המצוין שיר צדק אמר לאחר המשחק ולאור העובדה כי הפער ממכבי הצטמצם: "אומנם יש אמונה, אבל לא הכל תלוי בנו. זה ניצחון חשוב מאוד. מכבי פ"ת היא קבוצה קשה וטובה, אני שמח על הניצחון ואנחנו באמת נמצאים במגמת שיפור וחוזרים להיות כמו בתחילת העונה – מחויבים, עקשניים ולא סופגים. יאמר לזכות ברק שהוא החזיר אותנו למסלול".

המשחק מול מכבי פ"ת היה ככל הנראה אחד האחרונים של צדק בקרייה. על התחושות במשחק אמש אמר: "אני חושב שאומנם מריחים את הסוף, אבל אני עדיין מרגיש כאן בבית, עדיין לא התרגשתי אולי במשחק האחרון זה יהיה ככה. הדברים עדיין לא סגורים ולכן אולי עדיין אין הרגשה של התרגשות וסוף ממש".

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad