היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

המאבק נגד שר המשפטים הצליח – ההוצאה לפועל בקריית שמונה לא תיסגר

בחודש נובמבר האחרון חברו עיריית קריית שמונה באמצעות יועצה המשפטי עו"ד אריאל בר יוסף ועו"ד ניסים ונונו והגישו יחד עתירה לבג"צ בשל החלטת שר המשפטים יעקב נאמן לסגור את לשכת ההוצאה לפועל בקריית שמונה ולהעביר את התיקים לצפת.

מהלכו זה של שר המשפטים נתקל בכעס אצל רבים מתושבי העיר ובעיקר אצל אוכלוסיות קשות יום בהן חד-הוריות, גרושות ובעלי דין החייבים להם כספים.

האופנה (הנלוזה) ליעל את השירותים בפריפריה שמשמעותן אחת, קיצוץ וצמצום השירותים לתושבים, 'עלתה על עצביהם' של רבים, גם אלה שאינם נזקקים לשירותים אלו בדרך כלל.

עו"ד ניסים ונונו ועו"ד אריאל בר יוסף ביקשו סעד מבג"צ, ולאחר דחיות, הוגשה בקשה בהסכמה של שני הצדדים לבג"צ מטעם שר המשפטים ורשות האכיפה, שהנושא נמצא בתחום אחריותה, על כך שאין כוונה כרגע לסגור את הלשכה להוצאה לפועל בקריית שמונה והיא 'תמשיך לפעול, כפוף לויסות של ימי הרשמים בהתאם לנפח הפעילות'. במילים אחרות, רשות האכיפה תחכה (בסבלנות) לחלון הזדמנויות כדי לממש את סגירת הלשכה.

ראש העיר הרב ניסים מלכה: "העירייה נאבקת באופן שיטתי למנוע פגיעה בשירותים הממשלתיים אשר ניתנים לתושבי העיר. הייתה חשיבות בהגנה על הנזקקים ביותר, אשר נדרשים לנהל את ענייניהם בלשכת ההוצאה לפועל, ואילו לא הייתה מוגשת העתירה והלשכה הייתה עוברת לצפת, לא היו מסוגלים הנזקקים לעשות זאת", אמר ראש העיר והוסיף והודה לעו"ד ניסים ונונו על פעילותו המוצלחת במאבק.

עו"ד ניסים ונונו אחד מהעותרים אמר ל"חדשות הגליל": "אחרי משא ומתן ממושך עם עו"ד דנה בריסקמן סגנית מנהלת מחלקת בג"צים בפרקליטות המדינה, ואחרי שהתעקשנו שהלשכה בקריית שמונה לא תסגר, הגענו להסכמות שבמהלך השנה הקרובה תמשיך הלשכה לפעול מהמקום בו היא נמצאת כרגע. ייעשה מאמץ למצוא מקום מתאים (שניים-שלושה חדרי משרד) וממנו יתנו שירות לתושבים".

עוד מוסיף ואומר עו"ד ונונו בתשובה לשאלה, מה יקרה אם בתום השנה 'יתחכמו' וכן יסגרו את הלשכה בעיר, "אז אנחנו שוב נפנה לקבל סעד בבג"צ. לא נוותר על השירות הזה בקריית שמונה".

וכאן נשאלת השאלה. מדוע אנחנו תושבי קריית שמונה כל פעם מחדש משמשים בני ערובה בידי פוליטיקאים ופקידים שרוצים להוכיח על גבנו עד כמה הם יעילים ועד כמה הם מסוגלים לחסוך בהוצאות המדינה.

מקרה זה צריך לשמש אות ומופת לדרך בה צריכים לנקוט רשויות ואזרחים מן השורה כל אימת שמאיימים עלינו ב'ייעול' או ב'הבראה' כזו או אחרת. רף השירותים, בכל התחומים חייב להיות מקביל לרף על פיו מקבל תושב מרכז הארץ את השירותים מהמדינה. כל סטייה מרף השירותים הניתן לתושב במרכז הארץ חייב להיענות בעתירה לבג"צ.

כי אין לנו ברירה אחרת.

אולי יעניין אותך

Bottom ad