היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

המדע 'אכל אותה'

 

מה כבר לא נכתב על הקשר הנפלא והמוכח בין תורה ומדע. יותר ויותר מאמרים וספרים (למשל "המהפך" של הרב זמיר כהן) מראים שעולם המדע והתורה הולכים ביחד. אומנם בדרך יש מריבות, ויכוחים, והאשמות הדדיות, אך בסוף רואים כי מה שנכתב לפני אלפי שנים, ללא עזרת טלסקופ ומעבדות משוכללות, הוא האמת. המתכון הוא פשוט, אוצר הספרות היהודי (תנ"ך, משנה, תלמוד וכו') מלא בנתונים מדויקים על הבריאה שעם הזמן מתגלים ע"י המדע אחרי עשרות שנות מחקר. הנתונים, כך מתברר בסוף, זהים כמעט לחלוטין עם מחקרי המדע, כך שניתן להבין ולקשור את שני המקורות ביחד. שימו לב לפסקה הקודמת בה נכתב "בסוף רואים כי מה שנכתב לפני…", משום שעד כה התגלו מאות מחלוקות בין תורת ישראל למדע, אך אחרי תקופה מסוימת הוכח כי התורה צדקה. לכן, גם אם עדיין ישנם פערים בין הצדדים, אל דאגה, בסוף שוב המדע יתיישר לפי התורה, בדיוק כמו אותה סברה עתיקה של המדע שכדור הארץ הוא שטוח, נמצא על פילים וצבים ושט באיזה אוקיינוס אין סופי. גם אז כולם היו בטוחים שהתורה טועה, אך עם הזמן הוכח שוב כי התלמוד שנכתב לפני אלפי שנים ידע שהעולם עגול ומחולק ליבשות,
ושרוב רובו מלא במים. וזאת כמובן בלי
GOOGLE EARTH.

השבוע, יצא ספרו החדש של סטיבן הוקינס, "תוכנית אב". הוקינס, אחד ה"אגוזים" הקשים לפיצוח של המדע, סתר את עצמו ועוד מאות מדענים (במפתיע) שהפריחו תיאוריות על אופן התנהלות העולם, בריאת העולם וכו'. בשורה התחתונה כנראה שעוד מחלוקת חשובה ומהותית בדרך לפתרון, או לפחות להעלם, כשרק סברה אחת רלוונטית תישאר קיימת.

 

הפיזיקה הקלאסית VS תורת הקוונטים

במקום ליצור פאזל שמחבר את המציאות, התיאוריות המדעיות ושיטות המחקר עושים בדיוק ההיפך, מסביר הספר ואומר שבנושאים הכי בסיסיים במציאות שתי התורות ה"קלאסיות" האלה סותרות אחת את השנייה באופן קיצוני. התיאוריות הנ"ל למשל מצביעות על הפרשי דעות בלתי נתפסות בשלל נושאים, החל ממבנה החלקיקים האטומי שבחומר ועד פירוש המושג "עבר" (זמן), כך מסביר הוקינס. מתברר שגם הוא, סוג של חיי-זר מוזר, מגלה תגלית חדשה ואומר בקול "הקשיבו, הקשיבו! אנחנו המדענים פשוט קשקשנים שלא מבינים שום דבר", וגם זה סוג של תגלית חדשה.
יש עוד דוגמאות אותם מביא הוקינס על כך שכל התיאוריות המדעיות סותרות באופן מבהיל אחת השנייה, שכן בסוף הוא מגיע למסקנה אחת ברורה: אנו לא מבינים ולא יכולים להבין את המציאות, כי היא מורכבת מידי. כאן כמובן, נכנסת היהדות לתמונה, שלא השתנתה מעולם, ומאז ומתמיד עומדת על עקרונותיה ונתוניה. כך שכל אדם יכול לקבל באופן ברור תשובה לכל שאלה.
אז אם אתם עדיין חיים במושגים של מפצים, קופים ומציאות אלקטרומגנטית, כדי לכם לקרוא את הספר שיצא לאחרונה לחנויות, ולעבור אח"כ לאחד מספרי המדע היהודים, שיסבירו לכם שאתם לא באמת חיים במטריקס.

 

תזריע

טהרת המשפחה היא בניין החיים

בפרשנו כתוב: "אשה כי תזריע…כימי נדת דותה תטמא". התורה מלמדת אותנו שטומאת היולדת היא כטומאת הנידה ועל שתיהן חלים דיני איסור. אין ספק, כי טהרת המשפחה היא אחד היסודות החשובים בביסוס הבית היהודי. התורה מגלה לנו שהגורם העיקרי לאחדות המשפחה הינה הקדושה. חיי המשפחה בישראל מהווים אות ומופת לנאמנות ולקרבה אמיתית. מצוות טהרת המשפחה היא שהביאה את החיים המשפחתיים לרמתם הגבוהה והוסיפה להם אושר רב. הקלקולים הרבים במשפחות, נבעו כתוצאה מאי הקפדה על מצווה זו. וידוע שאישה ששומרת את טהרת המשפחה ומקפידה על כל ההלכות, מובטח לה שיצאו לה בנים תלמידי חכמים, וזאת נלמד מהמעשה הבא: בבית הרפואה "וולפסון" בחולון שכב תלמיד חכם אחד לאחר שנפצע בתאונת דרכים. לחדרו נכנס חולה נוסף: אדם בגיל העמידה, בעל חנות לבגדים ב"אופנה מתקדמת". לאחר שיחה קצרה נתברר שהוא מגיע מקיבוץ של "השומר הצעיר". בזמן שהותם בבית הרפואה, נכנסו שני צעירים, לבושים כאברכי חמד, ומיד שהבחינו בחולה הקיבוצניק ניגשו אליו, חיבקו אותו ונישקו אותו ואז ישבו ודיברו עמו שעה ארוכה. בתום השיחה נפרדו ממנו לשלום והלכו. כשיצאו פנה התלמיד חכם אל שכנו ושאלו מי הם האברכים הללו ומה מעשיהם אצלו. "שמע ואספר לך", השיב בן-שיחו "בשנות השואה אשתי הייתה בת שש שנים. יום אחד תפשה אותה אמה בידה ואמרה לה: 'בתי, אני הולכת כעת, את לא תיראי אותי יותר. אני מבקשת ממך שתבטיחי לי: כשתהיי גדולה תשמרי על טהרת המשפחה. כעת אינך מבינה מה זאת, אבל כשתגדלי תביני זאת ותקיימי את ההלכות. זו הבקשה והצוואה האחרונה שלי ממך'. הבת הבטיחה לה ונפרדה מאמה בבכי. כשגדלה ועלתה לארץ, עמדה להינשא לבן-זוגה. בקשת אמה נחקקה היטב בליבה. היא פנתה אל בעלה,ף זה אני, ואמרה לי: 'להכל אני מוכנה, טהרת המשפחה אני שומרת.' אני שראיתי את נחישותה, הסכמתי לזה. נישאנו זה לזו. כאן עצר המספר בסיפורו. המתין התלמיד חכם להמשך ולבסוף שאלו: "עדיין אינני מבין, מי הם שני האברכים הללו?" "אלה שני הילדים שלי", הוא זעק ופרץ בבכי.

שבת ה"חודש"

השבת נקראת שבת החודש, וזאת משום שהתורה אומרת שהחודש הראשון לחודשי השנה הוא חודש ניסן. בבית הכנסת מוציאים שני ספרי תורה, עולים שבעה עולים לתורה וקוראים בפרשת השבוע "תזריע", ובמפטיר קוראים בפרשת בׁא (פרק י,ב) את פרשת החודש: "החדש הזה ראשון לחודשי השנה". העולה למפטיר קורא לאחר הקריאה קדיש, ולאחר מכן מפטיר בנביא בספר יחזקאל מ"ה: "בראשון באחד לחודש תיקחו פר בן בקר".

בר יוחאי חיים

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad