היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

המועצה להשכלה גבוהה אישרה פתיחת תכנית ללימודי תואר שני במדעי התזונה

במכללה האקדמית תל חי קיבלו בסיפוק את הודעת המועצה להשכלה גבוהה על מתן אישור לפתיחת תוכנית לימודים לתואר שני במדעי התזונה עם תזה וללא תזה.

בראש התכנית תעמוד פרופ' סנאית תמיר שהובילה את הקמת התכנית לתואר ראשון במדעי התזונה במכללה, תכנית הנחשבת למבוקשת מאוד. פרופ' תמיר היא חוקרת פעילה העומדת בראש המעבדה למדעי הבריאות והתזונה במיג"ל (מרכז ידע גליל עליון) בקריית שמונה.

בשנת תשס"א אישרה המל"ג את פתיחת החוג למדעי התזונה במכללה האקדמית תל חי. מספר התלמידים בחוג ידע מאז פתיחתו גידול מרשים: בשלוש השנים האחרונות גדל מספרם ביותר מ-50% והוא עומד כיום על יותר מ-300. החוג הרחיב בשנים אלה את סגל ההוראה והתשתיות הפיסיות, גיבש תכנית לימודים מקיפה ועדכנית, צבר ניסיון ורכש לו מוניטין רב. כל אלה היוו את הבסיס לפתיחת תכניות הלימודים לתואר השני. רוב חברי סגל התכנית לתואר שני, על שני מסלוליה, הינם מדענים העומדים בראש מעבדות מחקר במיג"ל, או חוקרים בכירים בתחום התזונה והמזון ממוסדות אקדמיים מוכרים.

בבסיס התכנית עומד השילוב הייחודי שבין המסגרת הקיימת של הפקולטה למדעים וטכנולוגיה, המתאפיין באנשי סגל אשר הינם חוקרים פעילים ובעלי ניסיון בהדרכת סטודנטים לתארים מתקדמים, לבין מיג"ל כזרוע המחקרית. בכך גם עולה התכנית בקנה אחד עם החלטת המל"ג מיום 26.10.2004, לאפשר למוסדות להשכלה גבוהה שאינם אוניברסיטאות לקיים לימודים לתואר שני מחקרי בתנאי שיעמדו ברמה אקדמית נאותה ויציעו סביבה מחקרית מתאימה.

בשנים האחרונות הביקוש לבוגרי לימודים אלה נמצא בעליה תלולה, וככל שהמודעות לאכילת מזון בריא עולה, כך גם מתחזק הביקוש ללימודי התזונה על כל ענפיה. בוגרי התוכנית 'נחטפים', בעיקר המצטיינים שבהם, ובמכללה רואים בכך גושפנקא חשובה לקליטת הבוגרים בשוק העבודה.

העדיפות הלאומית שניתנה לאזור הגליל עם החלטת המל"ג לפתוח בית ספר לרפואה בגליל והמלצת הוועדה המיוחדת מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו להקים בגליל פארק ביוטכנולוגי, לצד הפרטת החממה הטכנולוגית בקריית שמונה והרחבת פעילותה, פורשים כר נרחב למחקרים יישומיים ולעבודה עתידית לבוגרי התכנית, במיוחד במסלול המחקרי.

זוהי הוכחה נוספת שהפריפריה אינה נופלת משום מרכז גיאוגרפי בארץ, וכאשר מעמידים בפני אנשיה אתגרים ראויים, זה מצליח.

התוכנית תיפתח בשנת הלימודים הבאה תשע"ד

אולי יעניין אותך

Bottom ad