היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

"המחאה האדומה" של הסטודנטים לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית צפת

הסטודנטים חסמו לשעה קלה את הכניסה לעיר צפת וקראו לממשלה להטיב עם מצבם של העובדים הסוציאליים. כוח גדול של שוטרי משטרת צפת ובלשים, אבטח את ההפגנה ואפשר למפגינים להביע את מחאתם בצורה דמוקרטית.

 

כ-400 סטודנטים יהודים וערבים תושבי הגליל, ועובדים סוציאליים השתתפו בהפגנה אשר אורגנה ע"י דוד נגר, אורי זרזבסקי, הדס קדוש, כאוסר קבלאן ועינב לוי, סטודנטים מהחוג לעבודה סוציאלית במכללה, בתמיכת ד"ר יעל גירון, ראש החוג לעבודה סוציאלית, צוות המרצים והמדריכים. להפגנת הסטודנטים הצטרפו מנכ"ל המכללה שמואל הר נוי, ראש המינהל האקדמי, שי סרוגו, מנהל משאבי אנוש משה אסף ועובדים נוספים שהביעו תמיכה במאבקם. הצטרפו גם ראש עיריית צפת, מר אילן שוחט, סגן מנהל ביה"ח 'זיו' בצפת, ד"ר קלין שפירא, עובדים סוציאליים מעיריית צפת בהם דני קורן, ראש אגף הרווחה, עובדים סוציאליים מהמועצה האזורית מרום הגליל, חצור הגלילית, ראש פינה, המוסד לביטוח לאומי ועוד. המפגינים הניפו שלטים וקראו לשפר את תנאיהם של העובדים הסוציאליים. יצוין, כי זו אחת ההפגנות הבודדות שהתקיימו בצפת בה השתתפו כל כך הרבה גופים שונים, שהתגייסו למען מטרה אחת.

"הסטודנטים מזדהים ומרגישים על בשרם את המצוקה הכלכלית והקיפוח החברתי של העובדים הסוציאליים. הסטודנטים התגייסו למאבק מתוך דאגה כנה לעתידם, מבלי לוותר על המחויבות החברתית שבעצם בחירת מקצוע עבודה סוציאלית, ומתוך מחויבות אמיתית לחברה הישראלית" אמרה ד"ר יעל גירון, שהודיעה, כי מחאת הסטודנטים מהמכללה האקדמית צפת תמשך, כל עוד לא הושג הסדר שיספק את העובדים הסוציאליים.

 

במהלך ההפגנה הונפו כרזות "עם עבודת קודש לא גומרים את החודש", "עו"ס מריר לכיכר תחריר" , "עו"סים הרבה מקבלים מעט", "מכללת צפת מצטרפת למאבק" ועוד. המפגינים קראו סיסמאות, שרקו במשרוקיות וצעדו בכביש הכניסה לעיר. מספר פעמים גלשו המפגינים אל הכביש וחסמו לשעה קלה את התנועה. הנהגים שגילו אורך רוח  הביעו את תמיכתם בהפגנה בכך שצפרו צפירות אהדה.   

"הסטודנטים לעבודה סוציאלית הפגינו היום אזרחות למופת כאשר עזבו את עיסוקיהם ויצאו להפגין את תמיכתם בעובדים הסוציאליים. הסטודנטים גילו בגרות אישית בדרך הדמוקרטית בה הביעו את מחאתם שתימשך עד אשר גמר השביתה" מסר מנכ"ל המכללה, מר שמואל הר נוי.

אולי יעניין אותך

Bottom ad