היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

המטוס שנוחת והמטוס שממריא

בני גנץ, שנבין, גם סודן ואוגנדה זו הזיה?!

ככל שהימים נוקפים והזמן לבחירות מתקצר, אני משתכנע יותר שהסכנה למנהיגות אחרת ממשית. ככל שהישגיו של ראש הממשלה שוברים שיאים, כך דמותו של המועמד גנץ הולכת ונעשית קטנה ובלתי רלוונטית.

גנץ דומה למטוס ג'מבו הממריא משדה התעופה. על המסלול הוא נראה גדול, ענק ומרשים. פסים כחולים לבנים, באמת משהו מיוחד. אבל ברגע שהמטוס מחמם מנועים, רץ על המסלול, מנתק גלגלים וממריא, הוא נעשה קטן יותר ויותר. ממפלצת ענקית ומרשימה הופך הג'מבו לנקודה קטנה שהולכת ונעלמת באופק.

לעומתו, בנימין נתניהו ראש הממשלה דומה למטוס ג'מבו ענק ומרשים שנראה כנקודה קטנה באופק, אבל ככל שהמטוס הולך ומתקרב לנחיתה, אתה מתפעל מ-מוטת  הכנפיים, מהמנועים המרשים, מהקוקפיט מכל סנטימטר של המכונה המשומנת ששמה ג'מבו.

לצערי, איני מוצא נקודת אחיזה להשוואה בין השניים, חוץ מהעובדה ששניהם נושאים בתואר 'מועמדים לראשות הממשלה'.

באמת שאין. הראשון, בנימין נתניהו כמעט ולא יורד בכבש המטוס, כל הזמן באוויר, חוצה יבשות, נפגש עם נשיאים ושועי עולם, רוקח הסכמים, המשרתים קודם כל את האינטרסים של מדינת ישראל, מארגן את הלו"ז תוך כדי שהוא באוויר, עובר מנשיא של מעצמה אחת (טראמפ) לנשיא של מעצמה שנייה (פוטין) כאילו מדובר בלחצות כביש.

השבוע נשבר עוד שיא. סודן, מדינה גדולה באפריקה מזמינה את נתניהו לפגישה פומבית אצל הנשיא. אפילו ברק רביד (שאיני בונה עליו בימים כתיקונם) מהלל ומשבח את ראש הממשלה על המהלך "ההישג הכי גדול של בנימין נתניהו בעשור", כך הוא אומר.

לא אדבר סרה על בני גנץ, רק אדגיש ואציין, התחליף שמציעים מצביעיו למקור (בנימין נתניהו)  הוא חיוור, חסר יכולות במדינאות ובהנהגת מדינה כישראל, במיוחד בתקופה משברית.

גם בדמוקרטיה מותר לומר ש'אני חרד- אני פוחד' מהאפשרות ש'מוצר סיני' יחליף מוצר מקורי, אמין, מקצועי, או בשתי מילים 'מנהיג וירטואוז'. ויסלחו לי תומכיו ומעריציו של גנץ, זה לא אני, זה הוא, זה הסרטונים, זה הטלפרומפטר (שלושה במספר) ושורה ארוכה של התבטאויות מביכות שהוא חתום עליהן.

 

 

 

אמיר אוחנה שר משפטים-על

שוב אנחנו נדרשים לחזור ולעסוק בשר המשפטים אמיר אוחנה והיוהמ"ש אביחי מנדלבליט והקרב על מינוי מ"מ לפרקליט המדינה.

נתחיל מהסוף. החלטתו של אוחנה למנות (על פי הפריבילגיה השמורה לו בחוק) את עו"ד דן אלדד היא לא פחות מ'נוק אווט' למנדלבליט.

אוחנה, איש חכם וקר רוח, שארג את המהלך בשנינות תוך שהוא מיישם את הלקחים מהסיבובים הקודמים בקפידה.

"אתה לא רוצה את המועמד הזה? אין בעיה, הנה מועמדת אחרת. אה, גם את זאת אתה לא רוצה?! גם כאן אין לי בעיה, אדוני. ומה אתה אומר על המועמד הזה שהוא חף מכל המגרעות שהצבעת עליהם אצל המועמדים האחרים, שמו עו"ד דן אלדד?!".

תראו, כמי שהאמת מעניינת אותו לפני הכל, אני חש שהקימו 'תעשיית שקרים' (שם המותג שמור לבן דרור ימיני). יש יותר מידי סמנים שמשהו כאן מסריח, מישהם משקרים, האמת מוסתרת בצורה כוחנית תוך כיפוף החוק (צווי איסור פרסום). נראה לי שהחשדות לדברים לא תקינים הם כבר לא תחזית קונספירטיבית, אלא אוסף גדול של התנהגויות מחשידות

ומה מיוחד במועמד דן אלדד? הוא היה הפרקליט שחקר את אביחי מנדלבליט כאשר היה הפצ"ר בפרשת הרפז…

…אתם מבינים שהעלילה מקבלת טוויסט ומכאן ועד לחשיפת האמת זה עניין של זמן.

אמרנו 'נוק אווט' והתכוונו לזה.

נ.ב עם סיום כתיבת הדברים, מנדלבליט הואיל בטובו לקבל את עו"ד דן אלדד כממלא מקום, לא לפני שמלמל 'אני לא רוצה לגרום לזעזועים בעת הזאת…' בחייאת, אביחי, אחרי שלא נותר מה להרוס, אתה לא רוצה להרוס…

 

 

משה כחלון אל תביט לאחור

הרבה זמן לא דיברנו על צביעות, שקרים ודו-פרצופיות של מערכת המשפט, אז בואו נדבר…

…מה יכול להיות עסיסי יותר מהתכתבות אישית בוואצאפ בין שניים, האחד שר בממשלה 'חתול רחוב' שעשה בית ספר לבוגרי פקולטות לכלכלה רבים, שר האוצר משה כחלון ובין שופטת, נאה במראה, אתי כרייף?!

מה יכול להיות צבוע יותר מצו איסור פרסום על התכתבות בין חשודים בפרשת 'הרפז' רמטכ"ל לשעבר ובכיר ב'כחולבן' ואישתו ובכירים בצה"ל בתחום המשפט?!

ושלא תבינו אותי שלא כהלכה, מה יכול להיות מביך יותר בהתכתבות בהודעות אישיות בין שני מבוגרים שלהם חוויות, דימויים והקשרים הרלוונטיים רק להם?! נכון, הכל מביך כאשר עיניים זרות שוזפות התכתבויות שאינן מיועדות להימרח על דפי עיתונים, להיות מודלפים ומצוטטים בפתיחת מהדורות החדשות בטלוויזיה.

בואו לא נהיה צבועים, לפחות לצורך הפרוטוקול.לכל אחד ואחת מאיתנו יש את האמירות שהן מובנות ומתחברות רק אלינו ואל הנמען.

אלא מה?! יש אינטרסים ובעיקר צביעות ודו-פרצופיות כאשר זה מדובר במי שיריביו פרשו רשת ומלכודת ציידים.

אני מאמין שזה המקרה עם שר האוצר משה כחלון.

מאן דהוא, בעל עניין כזה או אחר החליט ליירט את כחלון והיות וכל ניסיונותיו במגרש הפוליטי כלשו, הוא שם יד על תמלילי ההתכתבויות שלו עם שופטת, אישה יפה, שכנראה לה לא היה גב כלשהו והיא הפכה לטרף קל.

מדוע אני חושב כך?! פשוט מאוד. משה כחלון היה לצנינים בעיניהם של ייפי נפש רבים, ככל הנראה מהשבט הנכון, שראו בו נטע זר במועדון היוקרתי שנקרא 'משרד האוצר'. כחלון 'חתול הרחוב' הפוליטי (זו מחמאה, שלא תתבלבלו) עשה להם בית ספר. לאורך כל הקריירה הפוליטית הבוגרת שלו, הוא 'פגע' באנשים החזקים במשק. בהיותו יו"ר משרד הכלכלה הוא חתך במאות אחוזים את הרווחים של חברות הסלולר (זוכרים כמה שילמתם לכל מכשיר טלפון נייד?!). ועוד לפני כן הוא כיסח את עמלות הבנקים (זוכרים איך נעשקנו בתשלומי עמלות שונות ומשונות).

ושיא השיאים, משה כחלון שר האוצר המוליך מהפכה חברתית בנושא הדיור. כן, דירות לכל כיס, ולא מגדלי יוקרה בתל אביב.

עכשיו אתם מבינים כמה ציידים חיכו לאיש לשעת כושר ליירט אותו?! אבל כחלון ככחלון, שמט להם את השטיח והודיע הרבה לפני שהוא פורש מהפוליטיקה. פשוט, תולה נעליים.

אבל מה לעשות שיש מי שהקנאה, השנאה והנקמה נותנים להם טעם לחיים, ולמרות פרישתו, הם הוציאו רפש והתכתבויות שיש לכל אחד ואחת מאיתנו עם מישהו או מישהי, ללא כוונות כפי שעין זרה תייחס להם.

משה כחלון, עשית כמה טעויות ככל אדם, אך הטעות הגדולה שלך הייתה שמנעת, בעקיפין לעשות ניקוי אורוות במה שמתקרא מערכת המשפט והאכיפה. וחבל.

 

 

נמאסת שרגא

שנים אני שואל את עצמי, מה זה הדבר הזה שמספר אנשים, בדרך כלל בעלי עניין בנושאים שלאזרח מן השורה אין מושג או כח להתעסק בהם, מקימים עמותות ואגודות וכופים עלינו את הדרך והאמונה שלהם. אין הדברים אמורים להתאגדויות לצורך עזרה לנזקקים, חולים, חינוך, רווחה והחוליות החלשות בחברה. אני מתכוון לאגודות כמו 'התנועה לאיכות השלטון' שאותה הקים אליעד שרגא ועומד בראשה מאז חורבן הבית השני.

המעמד שרוכשים האגודות ועמותות הללו משבשים את סדרי ההתנהלות שלנו כחברה. צריך לזכור שהאגודות הללו באות, בנוסף לזרועות של: כנסת, ממשלה, בתי המשפט, הפרקליטות, המשטרה ועוד, ה'משחקות' במגרש הציבורי. כיצד הן משבשות?! בחלוקת התפקידים הקיימת של הפרדת רשויות, בלמים ואיזונים שיש בכל מערכת, ההתנהלות של 'התנועה לאיכות השלטון' מפרה את האיזונים והבלמים היות והיא מתערבת אך ורק על פי אמונת העומד בראשה בהקשרים של תרבות, אמונה דתית וחופש בחירה של כלל המשתתפים.

לדוגמה. פוליטיקאי מסוים נקט בפעולה או מעשה שמבחינה ציבורית נפגעו ציבוריים שונים, אותם ציבורים יענישו את הפוליטיקאי בקלפי. לכל כל מעשה הוא פלילי, ולא אליעד שרגא ישב לנו על הראש עם הפרשנויות שלו מה זה מוסרי מה זה ערכי, את זה יקבע כל אחד ואחת לעצמו.

לעניין הפלילי לא זקוקים לנדנודים של שרגא, כי תמיד יש עוד פילטר ועוד תחנה 'לתפוס' את העבריין.

מה ש'דופק' אותנו בעלי הדעות והטעמים השונים שאיננו משתייכים למועדונים הללו, זו העובדה שלהן יש זכות עמידה בבתי המשפט, מה שניסתה לבטל שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד.

גם את העניין הזה צריך לתקן…

 

 

 

ראש הממשלה לא עובד אצלכם, הוא עובד בשבילכם

אי אפשר שלא להתייחס למסע הלחצים שמפעילים פעילים מרכזיים מקרב המתיישבים ביהודה ושומרון לסיפוח מידי של בקעת הירדן וישובים נוספים.

אקדים ואומר, שבניגוד להם, איני יודע אם אכן זה טוב או רע ואפילו אם הדחיה תביא לפספוס כולל של ההישג. איני יודע.

אני חושב שגם הפעילים המרכזיים של הישובים ביהודה ושומרון, ובראשם ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן לא יודעים אם זה טוב או רע. הם רוצים ואני מבין אותם…

…אבל חברים יקרים, נא להירגע ולחזור למציאות. נתניהו לא עובד חברת כח אדם ואינו מאבטח, הוא ראש הממשלה שמגשים חלומות לרבים וטובים במדינת היהודים.

הגישה האגרסיבית, ולעיתים המתנשאת בדרך שאתה וחבריך מתנהגים כלפי ראש הממשלה נתניהו, ראוי שתיפסק.

בינתיים, נתניהו עשה ועושה דברים שאינם עולים בקנה אחד עם כל מה שהכרנו וידענו, ויעידו על כך ההצלחות הבלתי נתפסות שלו בכל התחומים. ועסקת המאה בראש.

תזכרו, כאשר יותר מידי ידיים בוחשות בתבשיל, הוא נשרף.

הלכתם אחרי נתניהו כברת דרך לא קצרה, תמכתם בו, אז גם כאן ועכשיו תמשיכו לתמוך ולעמוד מאחוריו, בכל זאת לא מדובר בטבח אלא בשף ובאשף שאסור להכשילו.

 

 

אולמרט ואבו מאזן נגד טראמפ ונתניהו

נפל דבר בישראל. ראש ממשלה (לשעבר מאוד) אהוד אולמרט, יקיים מסיבת עיתונאים משותפת עם אבו מאזן יו"ר הרשות הפלסטינאית בה יצא נגד 'תוכנית המאה' של דונאלד טראמפ ובנימין נתניהו. לא מאמינים? גם אני לא האמנתי, עד שבדקתי את המקור (אהוד יערי) שהינו אמין.

הקוראים את המדור מזה שנים יכולים להעיד (בשבועה) שמעולם לא השתמשתי בביטוי 'בוגד' כלפי מי מאלה שאני חולק על דעתם, ולא משנה המין, הדת והגזע. ומי שלא מאמין, מוזמן לחפש…

…לפני אקדים ואומר שמאז שעמדתי על דעתי, לא הבנתי איך יכולים להיות תהומות של שנאה בין מנהיגים בישראל. לא הבנתי כיצד שנאתו של שאול המלך לדוד גרמה לו לרדוף אותו כדי להורגו… לא הבנתי, עד שאהוד אולמרט נתן לי להבין.

על סולם ערכיו, לא נכביר מילים. על עברו הפלילי, גם לא נדבר. ואפילו לא נזכיר ברמז את המעטפות, המתנות (עטים יקרים), שולה זקן ומוכנותו לוותר על 97% משטחי יהודה ושומרון רק כדי שאבו מזן וחבריו ייאותו לחתום על הסכם, בעוד טראמפ-נתניהו הביאו מלוא הטנא הישגים חסרי תקדים תוך שהם מותירים את העולם פעור פה ואת הפלסטינאים ואולמרט באלם מוחלט.

מאז שההסכם נחתם, אהוד אולמרט החתרן הבלתי נלאה, שטוף השנאה והמשטמה כלפי בנימין נתניהו, לא מפסיק להשמיץ וללכלך בעיקר את נתניהו. הוא מחליף בגדים בין אולפן לאולפן, ולמרבה הצער,יש מי שמעודד ותומך בו.

אסור לאיש הזה להסתובב חופשי, מקומו במוסד סגור או בין ארבע קירות ביתו.

 

 

 

הבשורה על פי נועה קירל ונעמה יששכר

נעמה יששכר ונועה קירל, הם מודל החיקוי של צה"ל והתקשורת הישראלית. הדברים נכתבים בעצב היות ובאופן אישי אין לי דבר וחצי דבר נגד שתיהן.

לגבי הראשונה. אימה עשתה כל מה שאימא הייתה עושה כדי לשחרר את בתה. מלחמתה של האם ראוי היה ורצוי שיגיע לידיעת הציבור. התקשורת העצלנית ובחלקה עם נמק עמוק בדי אין איי שלה, עטה על הסיפור כי זה התאים לה במסע להניח מלכודות דבש לראש הממשלה. הראיה, דנה וייס שהתלוותה למטוסו של ראש הממשלה לא התאפקה והאמת קפצה לה. משפטים המשחירים את פניו של ראש הממשלה בעקבות ה'טרמפ' שנתן לנעמה, זה מה שהיה לה לומר…

נעמה, אני מניח כרבים מהסדרה שלה, נגועים קשות בטרנד הסמים (הקלים, ובהמשך הקלים פחות) נהגה בקלות דעת ובסגנון ישראלי המוכר לנו. 'יהיה בסדר… מי יכול עלינו… כולה גרס…'.

נחזור לבושות. ראשית, אין מה להתגאות בנסיבות שבשלן התוודענו גברת החייכנית… חלקים בשמאל (מצטער, אבל זאת האמת…) קרעו את בגדיהם והתחננו שראש הממשלה יושיט יד ויציל את ה'ילדה של כולנו' הנמקה בכלא הרוסי רק בגלל תשעה גרם גרס… הגדילה לעשות זאת שמקבלת במה צהובה בטלוויזיה כדי לפלוט ארס כלפי ראש הממשלה, אופירה אסייג, שלגלגה על נתניהו 'נו נראה, אם הוא (ראש הממשלה נתניהו) קוסם שישחרר את נעמה יששכר', היא השפריצה לכל הכיוונים. גם הרכש החדש/ישן של ערוץ 13 ברק רביד (תואם אברמוביץ') מהערוץ המתחרה התחכם בפלפולי לשון, כי השניים כמו גם חבריהם לגעיה בשמאל היו בטווים שנתניהו לא יצליח לשחררה. הוא לא רק שיחרר, אלא גם הביא אותה על כנפי נשרים.

הכבוד לראש הממשלה והבוז לאופירה, ברק וחבריהם שהתהפכו, אחרי הצלחתו של נתניהו והשמיעו מנגינות אחרות לגמרי…

אולם הסיפור של נועה קירל ו'גיוסה' לצה"ל עצוב יותר, מעצבן וכואב בהרבה.

נועה קירל מסמלת, מבחינתי, את ההידרדרות והצניחה החופשית של החברה הישראלית וצה"ל ממעט הערכים והקודים שנשארו לנו כחברה (סליחה, תעזבו לרגע את ה'חרדים'… מדברים על נועה…). אם מישהו הה מגיע מהמאדים ורואה את היחס של התקשורת כלפי הדר גולדין ז"ל ואורון שאול ז"ל ובאותו זמן את היחס לנועה קירל, הוא היה בטוח שנועה קירל שוחררה מהשבי החמאסי ואילו שני החיילים 'התגייסו' לצה"ל ויצאו לחופשה כיפית בתאילנד…

אוי לחברה שמעלה ילדה/נערה בת שמונה עשרה שלא עשתה דבר וחצי דבר למען החברה בה היא חייה, לראש סדר יומה התקשורתי, בעוד גופותיהם של שני חיילי צה"ל גולדין ושאול ז"ל נמצאות בידי האויב בגלל שהשניים הקריבו את חייהם למענינו.

גם במקרה הזה אין לי ולו טענה קלושה לקיריל, ממש לא. כל טענותיי מופנות לצה"ל, למי שלובש את מדי צה"ל ומועל באמון החברה ששלחה אותו לקבל החלטות מטעם צה"ל. מתאר לעצמי שזה ביטוי למדיניות קלוקלת, עקומה זרה לתרבות היהודית בה חיי אדם מקודשים, והיתר זה לקישוט וכיף.

הפעם, קירל פוצצה לנו בפרצוף את האמת המרה. 'אתם תשלחו את ילדכם לשדה הקרב ואני ושכמותי, נהפוך את צה"ל (בציניות) למקפצה לקריירה שלנו. עצוב.

 

 

סוף דבר

מה שעושים לבנימין נתניהו, מזכיר לי את הסיפור המשעשע הבא. ארנב אחד מארנבי היער הסתובב ביער. הגיע למלך החיות, האריה, ללא כובע על ראשו. האריה ההמום שאל אותו "איך אתה מעז להסתובב ללא כובע?!".

הארנב הבין את המסר, ואחרי מספר ימים עשה את אותו המסלול, והפעם עם כובע לראשו. האריה שרבץ להנאתו, עצר את הארנב ובנימה נוזפת אמר "איך אתה מעז להסתובב ביער עם כובע?!"…

…אתם מבינים, זה מצבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מה שלא יעשה, ישאלו מדוע לא עשה ההיפך…

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad