היום ה-10 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

המכללה האקדמית צפת מובילה בגידול במספרי סטודנטים

 

במכללה מסבירים: הגידול נובע מהתרחבות בתוכניות הלימוד, היחס האישי לסטודנט ומגוון מלגות הלימוד המוצעות לסטודנטים.

בשבוע שעבר התקיים במכללה 'יום פתוח' במהלכו הגיעו כ-500 מתעניינים מהגליל וממרכז הארץ, אשר נפגשו עם יועצים אקדמיים ועם הסגל האקדמי של המכללה, שהציגו בפניהם את מגוון החוגים ותוכניות הלימוד שהמכללה מציעה. הפגישות לווו בהרצאות של נציגי החוגים ומפגשים עם סטודנטים הלומדים במכללה. המועמדים סיירו ברחבי הקמפוס הפתוח והתרשמו עמוקות מהמבנים ההיסטוריים המרהיבים המאכלסים כיתות לימוד מתקדמות. בין לבין, נהנו המועמדים מאווירתה המיוחדת של צפת והמכללה, כובדו בארוחת צהריים והתרווחו בפינות ישיבה שהוצבו במתחם 'בית בוסל'. בסוף 'היום הפתוח', רבים מהמועמדים נרשמו ללימודים והבטיחו את מקומם באחד החוגים והתוכניות המיוחדות לתואר ראשון שהמכללה מציעה.

מספרם היוצא דופן של הסטודנטים שנרשמו השנה במהלך הימים הפתוחים שהמכללה קיימה, מאמתים את הנתונים שפורסמו בימים אלה ע"י המל"ג והלמ"ס, בכתבה בעיתון דה-מרקר שכותרתה "מהפכה: הרבה יותר סטודנטים במכללות – פחות  אוניברסיטאות",  מאת הכתב ליאור דטל. בכתבתו מציין דטל, כי "מפת ההשכלה הגבוהה בישראל משתנה במהירות ובתוך שלוש שנים זינק מספר הסטודנטים לתואר ראשון במכללות בעוד שמספר הסטודנטים באוניברסיטאות נותר ללא שינוי…".

מהנתונים שפורסמו עולה, כי בראש רשימת המכללות הציבוריות לתואר ראשון בהן חל גידול רב במספר הסטודנטים מככבת המכללה האקדמית צפת עם עלייה של 54%, והיא מובילה מבין המכללות האחרות בגליל. 

 

שמואל הר נוי, מנכ"ל המכללה "הגידול במספר הסטודנטים נובע מהרחבה בתוכניות הלימוד ופתיחתן של עשר תוכניות לימוד עצמאיות, סיוע רב שמגישה המכללה לסטודנטים במלגות לימוד, התגברות על חסמים, מענה בתמיכה לימודית, ליווי צמוד של הסטודנטים ומחויבות אישית של המרצים. הגידול במספר הסטודנטים מוביל לפיתוח מואץ של תשתיות פיזיות של המכללה ותשתיות ההוראה לסטודנטים".

מאז יצאה לעצמאות נמצאת המכללה האקדמית צפת בתנופת פיתוח מואצת ונפתחו בה עשרה חוגים עצמאיים חדשים המוצעים לציבור הרחב בשכר לימוד אוניברסיטאי:

בית הספר למשפטים; עבודה סוציאלית; סיעוד; מדעי ההתנהגות; ספרות, אמנות ומוסיקה; פיזיותרפיה; מערכות מידע קהילתיות; ב.א. רב תחומי; מדעי המעבדה הרפואית ומיסטיקה ורוחניות. במקביל לכך, המכללה ממשיכה בשיתוף פעולה הדוק עם אוניברסיטת בר-אילן, המעניקה את חסותה האקדמית למסלולי לימוד רב-תחומיים.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad