היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

המכללה האקדמית תל-חי ועירית קריית שמונה מקימות שני כפרי סטודנטים בעיר

באירוע השקת הפרויקט נכחו מנכ"ל המכללה אלי כהן, דיקן הסטודנטים ד"ר אמיר גולדשטיין, לאה ארליך, תושבת העיר שהיא גם אשת חינוך וחברת הועד המנהל של המכללה, אליעד רבי, בוגר המכללה, המנהל את פרויקט כפר הסטודנטים בקריית שמונה, עו"ד אופיר יחזקאלי, מנהל מרכז צעירים וכפיר מעוז, מנכ"ל רשת המתנ"סים בקריית שמונה.

מנכ"ל המכללה אלי כהן: "מטרת הפרויקט היא להקים ולפתח קהילות סטודנטים בקריית שמונה, אשר יכללו קבוצות גדולות של סטודנטים, שיהיו מעורבים בפעילות קהילתית בקריית שמונה ובתמורה יקבלו מלגת לימודים מלאה והשתתפות בעלות שכר הדירה. התכנית מהווה נדבך חשוב, בתוך מכלול הפעילות האקדמית-קהילתית של המכללה בקריית שמונה. בנוסף לכך, אנו רואים בפרויקט חשוב זה נדבך נוסף בהעמקת הקשר והחיבור של הסטודנטים לאזור, מתוך תקווה שכמה שיותר סטודנטים יקבעו את ביתם בעיר ובגליל עם סיום לימודיהם".

 

לאה ארליך סיפרה את סיפורה של קריית שמונה תיארה את תהליך הצמיחה של העיר, הציגה את האתגרים העומדים בפניה ופרטה את הדרך שנראית לה נכונה לפעולה מצד הסטודנטים, באמצעות השילוב בין החזון והחלום לבין החיבור לתושבי העיר, לעשייה היומיומית ולפיתוח תחושת השייכות.

שתי קהילות סטודנטים המונות בסך הכל כ-50 סטודנטים, מתחילות לפעול במרץ בתחומי החינוך, הרווחה, הקהילה ועוד. בשנה השנייה (תשע"ז) תפעלנה חמש קהילות סטודנטים (ממשיכות וחדשות) שימנו, בסך הכל כ-125 סטודנטים ובשנה השלישית (תשע"ח) תפעלנה שמונה קהילות סטודנטים (ממשיכות וחדשות) סך הכל 200 סטודנטים.

הרעיון הוא שחלק מהקהילות תהיינה בעלות צביון כללי ומהשנה השנייה ייעשה ניסיון להקים קהילה או שתים בעלות צביון ייחודי (סביבה, אומנות וכד'). בכל קהילה יפעלו

בין 20-30 סטודנטים והמטרה היא להפוך את קריית שמונה לעיר סטודנטיאלית וליצור סצנה צעירה בעיר עם מעורבות רבה של הסטודנטים.

כחלק מהתפיסה האסטרטגית של עיריית קריית שמונה ותל-חי הרואות במרכז העיר את המוקד המרכזי בתהליך שיקדם אות העיר להיות 'עיר סטודנטיאלית' , יגורו הסטודנטים באזור מרכז העיר קריית שמונה וברדיוס של 1.5 ק"מ ממנו. אזור זה קרוב לתחנה המרכזית בעיר, נגיש לתחבורה ציבורית ומבודל מפרויקט 'איילים', פרויקט מקביל הקיים ברשות המקומית. כל סטודנט יהיה מחויב לקחת חלק בפעילות השבועית של הקהילה אליה הוא משתייך ובפעילויות השיא שיכללו: סמינרים, השתלמויות וכדומה.

הסטודנטים יידרשו לפעול בפעילויות קהילתיות במסגרת התכנית בהיקף של 250 שעות שנתיות. 165 שעות תוקדשנה למשימות בקהילה. 85 שעות תוקדשנה לפעילות הפנים קהילתית.

כל סטודנט יקבל בכל שנה 10,000 שקלים למימון שכר הלימוד וכן 500 שקלים השתתפות לחודש במימון שכר הדירה.

על מנת לחזק את החיבור בין הסטודנטים לבין קריית שמונה ואת הממד האקדמי של הפעילות, יתקיים  קורס משלב עשייה תחת הכותרת 'קריית שמונה עבר, הווה, עתיד'. הקורס יועבר על-ידי דקן הסטודנטים, ד"ר אמיר גולדשטיין, החוקר את ההיסטוריה של קריית שמונה, מוביל תהליך של התחדשות המוזיאון המקומי ובעל ניסיון בפעילות חינוכית בעיר.

הקורס יוגש לות"ת לתקצוב נפרד.

כל קהילה תיקח חלק בפעילות פנימית לגיבוש הקבוצה ולרכישת כלים שיסייעו בפעילות בקריית שמונה. הפעילות תכלול סמינר פתיחת שנה, שבת גיבוש אחת במהלך כל אחד מהסמסטרים ומפגשים שבועיים. המפגשים השבועיים יתייחסו לדינאמיקה הקבוצתית בקהילה, לסוגיות חברתיות ותרבותיות, לתיאום פעילות בעיר ולהכשרות מקצועיות.

כל קבוצת סטודנטים תרכז את הפעילות הקהילתית סביב מוקדי פעילות קיימים בקרית שמונה. בחירת המוקדים תיקח בחשבון את יכולת הסטודנטים להיות מעורבים, לפעול בשיתוף התושבים ואת הסיכוי לחוות הצלחה בפעילות.

התאחדות הסטודנטים הארצית, שיבחה את שיתוף הפעולה הפורה והמוצלח, עם המכללה האקדמית תל-חי ועם עיריית קריית שמונה, שלא תמיד קיים לדבריה במקומות אחרים בארץ.

 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad