היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

המכללה האקדמית תל חי עולה ועולה

המכללה האקדמית תל חי, הינה המכללה הצפונית ביותר במדינת ישראל, כידוע ולמרבה ההפתעה, בניגוד למכללות אחרות, שהן מכללות המשרתות בעיקר את תושבי האזור בו הן שוכנות, תל חי מצליחה לסחוף אליה לא רק סטודנטים תושבי האזור, אלא, סטודנטים מכל רחבי הארץ: מת"א, ירושלים, יהודה ושומרון, חיפה, עכו, ואפילו מאשקלון ובאר שבע. למעשה מרבית הסטודנטים במכללה, כ- 80% אינם תושבי אצבע הגליל. נתון מעניין זה מעלה את השאלה מדוע סטודנטים רבים כל כך, מעדיפים לעזוב את ביתם ולהרחיק אל הגליל העליון כדי לרכוש לימודים אקדמיים?

לנשיא המכללה, פרופ' יונה חן יש תשובה: "מדובר בשילוב של מספר גורמים היוצרים, כפי הנראה, שילוב מנצח: ראשית, המכללה מציעה מגוון גדול ורחב מאוד של תחומי לימוד ביחס למכללות אחרות, גם בנושאי מדעי החברה והרוח וגם בתחומי המדעים והטכנולוגיה. ניתן ללמוד במכללה לתואר ראשון (B.A  ו-B.Sc) , בפקולטה למדעי החברה והרוח: חינוך, פסיכולוגיה, עבודה סוציאלית, לימודי מזרח אסיה, שירותי אנוש, כלכלה וניהול ולימודים רב תחומיים. הפקולטה למדעים כוללת את החוגים: מדעי המחשב, מדעי התזונה, מדעי המזון, מדעי הסביבה, מדעי החי, ביוטכנולוגיה ותוכנית ללימודי קדם-רפואה. מגוון עשיר של תכניות לימוד לתואר שני (M.A ו-   M.Sc) אף הוא מושך אלינו סטודנטים רבים ביניהן: התוכנית לביוטכנולוגיה, מדעי התזונה, עבודה סוציאלית, דרמה-תרפיה ולימודי גליל. בכל החוגים הללו מלמדים מיטב המומחים והחוקרים בארץ, כך שהמכללה נחשבת, מבחינה אקדמית, לאחת הטובות ביותר בישראל, לפי המדדים של המועצה להשכלה גבוהה.

גם ההצלחה בהשתלבות בעולם התעסוקה עם סיום הלימודים, היא גורם המשפיע על ההחלטה ללמוד בתל חי. סקר בוגרים שערכה המכללה, מגלה כי 70% מהבוגרים מציינים כי התפקיד אותו הם מבצעים בעבודה קשור ללימודים שנלמדו בתל חי וכי הלימודים סייעו להם להשתלב בהצלחה בתפקיד.

בנוסף לכך, יש לזכור כי אנו שוכנים באזור היפה ביותר בארץ, מוקפים בנוף ירוק, נחלים זורמים ואתרי טבע מרהיבים. השילוב של סביבת לימודים מהנה ונעימה, עם רמה אקדמית גבוהה והיכולת להשתלב בהצלחה בעולם התעסוקה, הוא ככל הנראה שילוב מנצח, הגורם לכך שכל שנה מספר הסטודנטים בתל חי הולך ועולה, הם נהנים מחוויית לימודים מיוחדת ושונה מכל מקום אחר בארץ ולא פלא שחלקם אף מתאהב בגליל ומחליט להקים כאן את ביתו", אומר בסיפוק נשיא המכללה פרופ' יונה חן.

 

בימים אלה החלה ההרשמה לחוגים הנפתחים בסמסטר אביב הקרוב ומתעניינים רבים בודקים את אפשרויות הלימוד גם לשנת הלימודים הבאה.

אולי יעניין אותך

Bottom ad