היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

ה"מתמידים" לצה"ל

ההכנה לקראת שירות משמעותי עומדת בראש סדר העדיפויות של ישיבתית דרכא. רכז החינוך החברתי בבית הספר דואג לקיים מידי שנה פאנל בוגרים המורכב מתלמידים המשרתים כיום בצה"ל או בוגרים שסיימו שירות משמעותי ומעבירים את המסר ואת החשיבות של תרומה למדינה ובחירות ערכיות לקראת השירות הצבאי. זאת, בנוסף לסדנה המתקיימת מידי שנה לתלמידים ולהוריהם, עם קבלת הצו הראשון, בהשתתפות סגן מפקד לשכת הגיוס בטבריה.

במקביל, לאורך כל שנת הלימודים מתקיימת פעילות במסגרת פרויקט "מעגלים" בה מגיע מדריך לכיתות י"א-י"ב ומכין את התלמידים לבחירות משמעותיות לאחר כיתה י"ב. המדריך, משה ישראלי, מגיע לבית הספר מספר פעמים בשבוע ומסייע לתלמידים בהתלבטותם בבחירת מסגרת להמשך דרכם לאחר סיום לימודיהם בביה"ס, בין אם לישיבות הסדר, מכינות קדם צבאיות, עתודה צבאית או שירות מידי בתום הלימודים. מפגשים נוספים מתקיימים עם בוגרי בית הספר, המעבירים לתלמידים מורשת קרב וסיפורי לחימה, וכן יוצאים התלמידים לסיורים בעקבות לוחמים ברמת הגולן, נפגשים עם יחידות לוחמות וכן עם אנשים יוצאי דופן שניצבו מול אתגרים לא פשוטים בגבורה רבה.

חלק ניכר מהבוגרים אף משרתים ביחידות קרביות וממשיכים למסלולים פיקודיים, וחלק לא מבוטל מן הבוגרים בוחר במסלול העתודה האקדמית לקראת גיוס לתפקידי ההנדסה. מספר בוגרים בוחרים להמשיך לשנת שירות ולישיבות הסדר.

לאחרונה התבשר מנהל בית הספר, איתן שטרסברג, על בוגר בית הספר, אסף פרץ אשר השלים בהצטיינות את קורס הקצינים בבה"ד 1.

 

מנהל בית הספר איתן שטרסברג: המטען הערכי איתו באים התלמידים מהבית ביחד עם העבודה החינוכית יוצאת הדופן בבית הספר, מסייעים לתלמידים בבחירה משמעותית לאחר כיתה י"ב ומביאים את בוגרינו למקומות חשובים ומשפיעים בצה"ל.

אולי יעניין אותך

Bottom ad