היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

הנבחרים

הרב צפניה דרורי ורעייתו הרבנית שרי יקבלו אות מפעל חיים על פעילותם למען העיר קריית שמונה ותושביה

טקס הענקת פרס מפעל חיים לרב ולרבנית ייערך במוצאי יום העצמאות בבימה המרכזית באצטדיון העירוני בקריית שמונה לפני הופעתו של הזמר אייל גולן. הוועדה לבחירת מקבלי אותות הכבוד בחרה גם את מקבלי אות הכבוד של קריית שמונה על פעילותם משך שנים למען הקהילה המקומית בעיר. ראש העיר: "מברך את הרב צפניה דרורי ואת הרבנית שרי דרורי. הבחירה אכן ראויה. אין מתאימים מהם לקבל את פרס מפעל חיים אותו אנו מעניקים לראשונה בקריית שמונה במסגרת חגיגות ה-70 למדינת ישראל".

 

תעודות אות הכבוד של קריית שמונה לתושבי העיר שנבחרו יוענקו בערב ל"ג בעומר ב-2.5.18 בערב מיוחד שיוקדש להם בהיכל התרבות בקריית שמונה.

 

הוועדה לבחירת אותות הכבוד של קריית שמונה ואות על מפעל חיים סיימה בשבוע שעבר את עבודתה ובחרה פה אחד להעניק את אות מפעל החיים לרב העיר הרב צפניה דרורי ולרעייתו הרבנית שרי דרורי.

 

בנוסף בחרה הוועדה להעניק 25 אותות כבוד לאנשים מקריית שמונה ומחוצה לה, שתרמו רבות, כל אחד בתחומו, למען העיר קריית שמונה ותושביה.

 

אות מפעל חיים יוענק לרב דרורי ולרעייתו הרבנית שרי, במוצאי יום העצמאות 19.4.18 בשעה 21:00 בערב באצטדיון העירוני על בימת העצמאות המרכזית.

לתושבים ולאנשים המיוחדים שנבחרו לקבל את אות הכבוד של קריית שמונה ייערך טקס נפרד בערב ל"ג בעומר 2.5.2018 בהיכל התרבות.

 

וועדת הבחירה החליטה להעניק לראשונה בתולדות העיר פרס על מפעל חיים. מי שנבחרו לקבל את האות הם בני הזוג דרורי, רב העיר צפניה דרורי ורעייתו הרבנית שרי, על תרומתם והשקעתם יוצאת הדופן לקידום החינוך, החברה, התרבות, שירותי הדת, וביצור וחיזוק הביטחון האישי והקהילתי בקריית שמונה

 

מנימוקי וועדת הבחירה: הרב צפניה דרורי נולד וגדל במושב שדה יעקב. הרב נמנה עם שבט איתנים בתנועת בני עקיבא, הידוע בהקמת מפעלים חינוכיים תורניים לאומיים שהשפיעו על דרכם של חובשי הכיפות  הסרוגות.

הרבנית שרי דרורי נולדה בארצות הברית והייתה פעילה לאורך שנות נערותה בתנועת בני עקיבא כמדריכה ורכזת. הרבנית הגיעה ארצה בגיל 18 במסגרת תכנית הכשרה ופגשה את הרב דרורי. השניים הקימו יחד את ביתם בירושלים, לאחר מלחמת ששת הימים חיפשו הזוג הצעיר במה לתרום לעם ישראל ובעידודו ובהנחייתו של הרב צבי יהודה קוק, ראש ישיבת מרכז הרב, הגיעו לקריית שמונה בשנת 1968.

מאז שנת 1968 ועד היום הם פעילים מרכזיים בקהילה, ביתם וליבם פתוחים לכל תושבי העיר והסביבה. הם עובדים ללא לאות ומצליחים למשוך משפחות רבות לקריית שמונה. הרב והרבנית בונים ומפתחים תכניות ומוסדות חינוך בחסד ועזרה לכל דורש.

בשנת 1977 הקים הזוג את ישיבת ההסדר בקריית שמונה שכיום נחשבת לישיבה מובילה ומונה כ-250 תלמידים המשרתים בצבא, לומדים תורה ותורמים לקהילה.

במקביל מכהן הרב דרורי כרב העיר וייסד שורה ארוכה של שיעורי יהדות בעיר ובקיבוצי הסביבה. הרב דרורי עבד ללא לאות לבניית מערך הכשרות, הגיור והחינוך בעיר.

בנוסף הקים את מועדון "תקוותנו" בקריית שמונה וגם את המרכז לחינוך יהודי שבו מועברים חוגים, פעילויות ומדרשת תל-חי. הרב מחתן זוגות רבים בקריית שמונה ובכל הארץ, מעביר שיעורים מדי יום ועמד בראש מערך הגיור והשרות הלאומי בישראל.

במקביל לפעילותו של הרב דרורי, הרבנית שרי הקימה בעיר את תנועת "אמונה" לנשים וריכזת את עשרות בנות השירות הלאומי אותם גייסה והנחתה במשך 40 שנה בכל מוסדות החינוך והרווחה בעיר.

במסגרת הטיפול בנשות אמונה עזרה לנשים רבות ללמוד יהדות ואף לימדה קרוא וכתוב אימהות ברוכות ילדים. כל אלו ועוד מתוך רצון עז לחיזוק הנשים והמשפחות בעיר.

מזה כארבעים שנה עוסקת הרבנית בגיור נשים בביתה שפתוח לרווחה במשך השבוע ובשבת לשיעורים, ארוחות חג ושבת לכל דורש.

הפעילות הרצופה של הרב והרבנית דרורי בעיר הצפונית מאז 1968 בתחומי החינוך, היהדות, הצדקה, החיזוק הרוחני והכלכלי תמכו  בעיר בתקופות ביטחוניות וכלכליות קשות. כשרבים עזבו את העיר בשל המצב הביטחוני,  הרב והרבנית הקפידו להישאר בקריית שמונה עם התלמידים ועם בנות השירות כדי לחזק את התושבים ולתרום ככל האפשר לעיר ותושביה".

 

מקבלי תעודות אות הכבוד של קריית שמונה על פעילותם המבורכת למען העיר קריית שמונה ולרווחת תושביה הם (לפי א-ב):

 

יואל אברהם, אלברט אדרי, אילן אדרי, דוד אוחיון, יגאל אורג, יעקב אפללו, ציונה אפריאט, רחלי אקיקוס שומר, רחמה בן דוד, ידיד בנימין, רחל גולדשטיין, יוסף המרשלג, יחיא וקנין, עדי זיידמן, יהודית חזן, אתי חי-דוידי, רפאל חסין, אסתר כהן, דוד מרציאנו, יוסף סקיאן, סילבי פרטוק, סמדר קבסה, מלכה קמרי ואסתר קרפל.

ראש העיר הרב ניסים מלכה: "מברך את הרב צפניה דרורי ואת הרבנית שרי דרורי. הבחירה אכן ראויה. אין מתאימים מהם לקבל את פרס מפעל חיים אותו אנו מעניקים לראשונה בקריית שמונה במסגרת חגיגות ה-70 למדינת ישראל. אני מברך גם את האנשים המדהימים שנבחרו לקבל את אות הכבוד של העיר קריית שמונה על פעילותם רבת השנים למען קריית שמונה".

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad