היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

הסדרת עסקים בגליל העליון: 83% כבר פועלים עם רישיון

נמשכת מגמת ההסדרה של העסקים בתחומי מועצה אזורית הגליל העליון: מסיכום פעילות היחידה לרישוי עסקים בשנת 2017 עולה כי עשרות עסקים עמדו בתנאים וקיבלו רישוי, וכי בסוף השנה כבר עמד אחוז העסקים שפועלים כחוק עם רישיון עסק על 83%, נתון הגבוה משמעותית מהממוצע בכלל המועצות האזוריות, שעומד על 65% בלבד.

רונן פלר מנהל היחידה לרישוי עסקים מסביר כי רישיון לעסק הוא אמנם עניין פורמאלי, מנהלי, אך הסדרת הרישוי לעסק חשובה וכרוכה בבדיקות תקינה ועמידה במדדים מחמירים שמטרתם המוצהרת היא שמירה על בטיחות הציבור, בריאותו, שמירה על הסביבה, והכוונת בעלי העסק לפעול בהתאם לחוק.

 

האחריות עוברת לבעל העסק

השיפור באחוז העסקים הפועלים עם רישיון עסק נובע מפעילות אקטיבית שנוקטת המועצה האזורית באמצעות היחידה לרישוי, ובליווי והדרכה של העסקים להצליח להתנהל בתוך סבך הביורוקרטיה של משרדי הממשלה. סיבה נוספת לכך שיותר עסקים פועלים עם רישיון עסק, מציין פלר, היא הרפורמה בשירותי הכבאות, גוף המהווה לאורך השנים חסם עיקרי לקבלת רישיון עסק. "שירותי הכבאות העבירו בשנה שעברה עסקים רבים שאינם מהווים מבחינתם סיכון גבוה, ל'מסלול תצהיר'. המשמעות היא שבעל העסק מקבל את דרישות בטיחות האש מאתנו או שקורא אותן באינטרנט, ממלא את הדרישות, וחותם על תצהיר שהעסק שלו מוגן מבחינת בטיחות אש" מסביר רונן פלר. התצהיר וחתימת המנהל החליפו את הצורך בביקורת מקדימה של מפקח כבאות. בכך למעשה עברה האחריות לבעל העסק.

סיבות נוספות להגדלת מספר העסקים להם רישוי היא התקדמות ביחס הוועדה המקומית לתכנון ובנייה במתן אישורים לרישוי ובשרות שהיא מספקת. כך למשל עסקים רבים שבעבר קיבלו סירוב לרישיון עסק עקב חריגות בנייה או אי התאמה לייעודי הקרקע הוסדרו בשנה האחרונה, או נמצאים בהליך מתקדם של הסדרה לקראת קבלת הרישוי המיוחל.

ומה התכניות להמשך השנה?

גם השנה הצבתי יעד של צמצום אחוז העסקים ללא רישיון עסק וירידה אל מתחת ל-15% מסך כלל העסקים באזור שמספרם המצרפי למעלה מ-600. כמו כן נשפר את הקשר עם הציבור, על ידי עדכון פרק רישוי העסקים באתר המועצה, המשך טיפול בהסדרת נגישות העסקים לאנשים עם מוגבלויות, שירות פתיחת עסק  בטופס מקוון, חיזוק קשר עם מנהלי עסקים בקיבוצים ועם מנהלי מתחמי תעסוקה באמצעות סבב מפגשים ביישובים.

 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad