היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

העירייה 'עוקצת' בדוחות במקום לנהל מדיניות שיטתית

יש מי שמקיים את החוק ויש מי שלא. לאלה שהחוק הוא בגדר המלצה, וההחלטה אם לקיימו נתונה בידם, יש את מערכת האכיפה, המשטרה וכו'.

השבוע נזעקו תושבים ממספר שכונות בעיר ובפיהם הטענה. "אנחנו מחנים את הרכבים שלנו יותר מעשרים שנה לא בדיוק לפי חוקי התעבורה. במשך כל אותן שנים עוברים כאן שוטרים ופקחי עירייה, ומעולם", הם מדגישים "אף אחד לא העיר לנו. יותר מזה. חלק מאותם לובשי מדים גם במשטרה וגם בעירייה, בני משפחותיהם מחנים את הרכבים שלהם כמונולא בדיוק במקומות חוקיים. השבוע, בלי כל הודעה מוקדמת פשטו פקחים ורשמו דוחות לרכבים שחנו שלא לפי החוק. ראשית, אין לנו בעיה עם זה שאוכפים את החוק, למרות שאנחנו 'אכלנו אותה'. מה שמפריע לנו שהעירייה עובדת כו כנופיה ולא כמו מוסד ציבורי מסודר. ככה לא עושים סדר, ככה גורמים לתושבים לשנוא את העירייה ומגדילים את הניכור", אמרו התושבים. אחד מהם הוסיף ואמר "אני באופן אישי תומך בכל מה שקשור לחנייה בתשלום. אני חושב שזה נכון ועושה סדר בעיר. אבל, לקום בבוקר ולראות דוח על הרכב שלך, אותו אתה מחנה באותו מקום יום-יום יותר מעשרים שנים, זה פוגע, זה מעצבן וגורם למחשבות על שיטות העבודה של העירייה".

 

       אז למה אתה מצפה?

       פשוט מאוד. אם החליטו בעירייה לאכוף חוקי עזר בבקשה. שיתחילו עם צואת הכלבים שממלאת את המדרכות בעיר ואי אפשר ללכת ברגל. אני זוכר שגם בעיתון "חדשות הגליל" כתבתם על זה מספר פעמים. בנוסף, אם החליטו לרשום דוחו אחרי שעשרים שנה הם לא עשו זאת, בבקשה, תודיעו לתושבים באותו רחוב, תזהירו אותם שכל מי שיחנה על המדרכה או במקום אסור לפי החוק, העירייה תרשום לו דוח החל מתאריך מסוים. זה הוגן וזה נכון. אם אחרי עשרים שנה שהעירייה לא רשמה דוח והזהירה מישהו יחנ שירשמו לו שני דוחות מצידי", אומר אותו תושב בזעם.

 

זה סוג המקרים שמערכת העיתון מצטרפת באופן מוחלט לטענת התושבים וחושבת שמה שמותר לפירטים אסור למוסדות ציבוריים כמו עירייה.

העירייה לא יכולה לעשות 'מה שבא לה' ולעבוד בשיטת 'העקיצה'. לא יתכן שאכיפה החוק נגד עבריינים תעשה בשיטת המצליח וכל אחד יחליט לעצמו מתי? היכן? ובאיזה עבירות הוא מטפל? יתרה מכך, כפי שאמר אותו תושב, העיתון מלווה את נושא חוסר האכיפה בכל התחומים כבר שנים (10) ועל אף ההבטחות החוזרות ונשנות, לא נעשה דבר בעניין.

מעיריית קריית שמונה נמסר בתגובה: "רשות החניה העירונית פועלת על פי תוכנית עבודה מסודרת. הדו"חות  שניתנו על ידי פקחי הרשות ניתנו על פי כל דין בהתאם לתקנות התעבורה. חשוב להבהיר כי מדרכה נועדה להולכי רגל ולא לחניית כלי רכב. במהלך חודש אוגוסט 2014 פרסמנו בכל כלי התקשורת וגם בעיתונכם מספר הודעות לציבור ודיווחנו כי אנו מתחילים בביצוע אכיפת עבירות של 'איסורי חניה' בכל רחובות העיר, עם דגש על חניה על מעבר חציה, חניה בתחום תחנת אוטובוסים, חניה אסורה על מדרכה, חניה במקומות השמורים לנכים, חניה סמוך לצמתים, חניה כפולה, חניה נגד כיוון התנועה וכל חניה המסכנת את שלום הציבור. במהלך החודש הראשון ניתנו התראות ולאחר מכן החלו פעולות האכיפה ומתן דו"חות. מחודש ספטמבר 2014 ועד היום ניתנו מאות דו"חות חניה על חניה אסורה ברחובות העיר כאשר עשרות דו"חות ניתנו בשכונת הורדים. עיריית קריית שמונה תמשיך גם בעתיד לבצע את עבודתה ולוודא שתושבי העיר שומרים על הסדר והחוק ברחבי העיר ובמיוחד בתוך השכונות והרחובות בעיר שכן שם מסתובבים ילדים רבים וחשוב לאפשר להם סביבה בטוחה. אנו מצפים מאמצעי התקשורת לסייע לרשות בפעילותה למען שמירת החוק והסדר ולא לעודד חנייה בניגוד לחוק תוך סיכון בטיחותי לילדים ולאזרחים".

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad