היום ה-10 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

הפעם, משנים כיוון ומורידים כפפות: לפתוח את חדר המיון הקדמי מיד

בשבוע האחרון עלה קמפיין נגד משרד הבריאות על היחס לו זוכים תושבי קריית שמונה והאזור. את הקמפיין מובילים חברי תנועת "שינוי כיוון, שמים את הצפון במרכז" ומה שהביא לתגובה החריפה והלא שגרתית של צעירים בני קריית שמונה והאזור, שחלקם חי מחוץ לאזור, זו הידיעה (שגם התפרסמה בעיתון "חדשות הגליל" ראה בהמשך) שמשרד הבריאות סבסד את הטיפול הרפואי בפצועי מלחמת האזרחים בסוריה ב-32,000,000 שקלים. ירדן ארליך, אחד מראשי המאבק אומר שזהו הקש ששבר את סבלנותם ומכאן הם יוצאים למאבק שרק ילך ויתפוס תאוצה.

 

– ירדן, כיצד נפלה ההחלטה לצאת למאבק בנושא הבריאות?

עם אישור תקציב המדינה וההבנה כי הממשלה החליטה לקבור בקבורת חמור את שירותי רפואת החירום לכל תושבי אצבע הגליל, נדהמנו לגלות, שאותה ממשלה שסגרה את המיון הקדמי בעקבות קיצוץ של 2.5 מיליון שקלים, מתקצבת בידה השנייה, ב-32 מיליון שקל, את הטיפול והאשפוז של המורדים הסורים שחצו לתוך ישראל. כתנועה הפועלת לקדם אינטרסים של כל אצבע הגליל, אנו רואים חובה לקדם את שירותי הרפואה באזור, ונעשה כל מאמץ כדי לעלות את ההפקרות הממשלתית על סדר היום של הפוליטיקאים, הכנסת וחברי הממשלה.

 

– השימוש בדגל וכיתוב המזכירים את אויבי ישראל והסיסמה "גם אני רוצה להיות מורד סורי", הפריעה לרבים, על אף תמיכתם המהותית במאבק, מה גרם לכם לנקוט בצעד קיצוני כל-כך?
הסיסמא "גם אני רוצה להיות מורד סורי" היא לא יותר מגימיק שנועד להבליט את האבסורד בקבלת ההחלטות של הממשלה: לנו סוגרים את חדר המיון בגלל 2.5 מיליון שקל, וביד השנייה מתקצבים 32 מיליון שקל לטיפול במורדים הסורים. יומיים מאז תחילת הקמפיין, למעלה מ65,000 איש נחשפו לקמפיין בפייסבוק, בתקשורת הארצית עוסקת בזה, וכך גם שרי הממשלה. מבחינתנו המטרה מקדשת את האמצעים והמטרה היא שירותי בריאות לכולנו.

אנו מקבלים רוח גבית מדהימה מכל תושבי אצבע הגליל, וקוראים לאחרים להצטרף, במטרה להפעיל לחץ אזורי על מקבלי ההחלטות. אנו פועלים גם במימד המקצועי, התקשורתי והפוליטי.

– לא תישארו רק בפייס…

לרשתות החברתיות יש היום השפעה רבה, מדובר בקמפיין עממי, של צעירים מכל האזור, ובעזרת הפייסבוק החלה ההתעניינות הארצית. בימים הקרובים נפעל לגיוס מנהיגי האזור, שרי הממשלה וחברי כנסת, במטרה לקדם פתרון לעובדה שאין היום שירותי רפואת חירום לכל תושבי אצבע הגליל. אין שום היגיון לבקש מהתושבים לנסוע לצפת. כבר ביום רביעי הבא יועלה הנושא לדיון מיוחד בכנסת בעקבות שאילתה של חבר הכנסת אראל מרגלית לשרת הבריאות.

 

בהזדמנות זו, אנו מזמינים את כל תושבי אצבע הגליל להצטרף למאבק, מתוך תפיסה אזורית, שבאמצעותה נייצר לחץ כקבוצה גדולה יותר. לאורך השנים חווינו על בשרינו כי הגישה הפאסיבית אינה עוזרת ואינה מקדמת את האינטרסים שלנו כתושבי אצבע הגליל. שינוי כיוון, הינה תנועה כלל אזורית ופועלת בהתנדבות מלאה למען תושבי האזור", אומר ארליך שיחד עם חבריו ניסן זאבי ממטולה, ליאור רשף מקיבוץ עמיר, מורן סולימני ואחרים, מקריית שמונה והאזור, שהתחילו את המאבק מהמקום הכי כואב (שירותי בריאות) וימשיכו אותו בנושאים כואבים אחרים כמו דיור, תעסוקה ועוד. 

אולי יעניין אותך

Bottom ad