היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

הצלחה גדולה כישלון גדול

יום רביעי 'השחור' ייזכר כליקוי מאורות כללי, יום שהשכל הישר וההיגיון פינו מקום ליהירות ולאגו של כל מי שהיה ולא היה מעורב בתקיפת הכור בסוריה

איני יודע מה איתכם ביחס לאישור של הצנזורה וראשי מערכת הביטחון להתיר את פרסום הפצצת הכור בסוריה לפרטי פרטים. אני מזועזע ובעיקר חרד לנוכח ההשלכות העתידיות שיהיו לחשיפת פרטי הסיפור ביום רביעי השחור השבוע.

ככל הנראה אחת הסיבות המרכזיות לפרסום הייתה העובדה שהישראלי נשאר ישראלי קשקשן, יהיר ובעל נטיות התאבדות בשביל האגו.

מהשעות המוקדמות של יום רביעי השבוע לא מפסיקים לטחון עד דק כל פרט, כל משפט וכל פיפס מאחד המבצעים החשובים שנקטה מדינת ישראל נגד אויבה, הפצצת הכור בבנייה בסוריה של שנת 2007, טרום מלחמת האזרחים והתרסקותה של סוריה כמדינה.

מי לא דיבר? מי לא פירשן? מי לא לקח על עצמו קרדיט למבצע?

בשלבים מסוימים, תוך כדי היסחפות, נדמה היה שה…עיתונאים בערוצי הטלוויזיה השונים ובאתרי החדשות ישבו בתא הטיס או בבור בקריה בתל אביב.

נעצור לרגע ונאמר לישראלים היהירים שבשלב הזה יש להם הערות בנוסח 'מה הוא כותב שטויות? זכות הציבור לדעת. טוב שפרסמו את הסיפור והודו שזו הייתה ישראל מאחורי המבצע!".

אז זהו. מי שכן משובש זה לא בהכרח מי שמתנגד לפרסום הפרטים, אלא אותה חבורה המצויה הן בקרב הפוליטיקאים, ראשי הצבא והן אלה מבין האזרחים הנאורים שאצלם הכל מותר ואין גבולות לשום דבר (כמעט) אפילו לא בעניינים של דיני נפשות.

 

 

הטעות שמאחורי הפרסום

הטיעונים שנשמעו בעד הפרסום נעו בין 'טוב שהמזרח התיכון ידע שאנחנו חזקים, יפים וראמבואיים אחד-אחת ואסור להתעסק איתנו', לבין חשוב להעביר מסר לאיראן שממש עכשיו מתעסקת עם הכור הגרעיני שלה שהם בדרך'. זה תמצית העמדות שבעד.

הכל טוב ויפה רק שבדרך לחשיפה של עצמם הביצוע על ידי ישראל, חשפו הדוברים השונים כל פרט, קו מחשבה, חשיבה מחוץ לקופסה ואפילו הערכה מושכלת של מפקד חיל האוויר בזמן המבצע אלוף אליעזר שקדי, שאמר 'אפילו היום הסורים לא יודעים מאיפה זה בא להם…'. אתם מבינים?! איש נבון וחכם כשקדי נסחף לאמירות יהירות, ואם הסורים לא ידעו עד היום מאיפה זה בא להם, היום הם כבר יודעים אחרי הדברת שלוחת המעצורים.

לא נעים לומר, אבל ישראל יצאה למבצעים הרואים בשבעים שנות קיומה, והגיבורים של אותם מבצעים לקחו את הסיפור איתם לקבר. ואולי בזכות שתיקתם יכלה ישראל לחזור ולבצע פעולות מבריקות פעם אחר פעם.

נשמעה גם דעה האומרת שהמסר הוא לחיזבאללה אשר צובר כח צבאי שעיקרו מערך טילים מתקדם, ארוך טווח ובכמויות מטורפות. המסר, מספרים לנו המצדדים בחשיפת המבצע, 'נסראללה, דיר בלאק. תראה למה אנחנו מסוגלים!.

אז לידיעת אלה התומכים בהעברת המסר לחיזבאללה צריך להזכיר שאין שום קשר בין שתי הבעיות. למיטב ידעתנו, החיזבאללה לא בונה שום כור אטומי, כך שההנחה הזאת שגויה מיסודה.

עכשיו לעובדות חיים פשוטות ומוכרות לכל ילד. כל דבר עמום מול יריב שלך, נותן לך יתרון יחסי בגלל שהספק נמצא אצלו, אצל היריב. וככל שאתה חושף מידע מול יריב שלך, שלא לדבר על אויב, אתה בעצם עובד אצלו ובשבילו.

הטעות הנפוצה היא להשוות בין ישראל לאויבה. לא חלילה מבחינת צלם האדם, אלה בשוני המהותי בתרבות, ביחס למידע, טכנולוגיה והשימוש בו.

במערב, הגישה היא לחשוף, וכמה שיותר תחת הממרה 'זכות הציבור לדעת' 'חופש המידע' ועוד. דברים אלה מתאים לתרבות שלטונית וחברה אשר בנויה על נדבכים של הרוח הדמוקרטית, החופש, שאצלנו ברורים.

אולם, כאשר אתה חושף את המידע בפני אויב נטול 'אני' והדיקטטור שולט בכל, אזי הופך המידע שלך לנכס אצלו. כי מידע זה כח, ומול אויבים הוא זהב טהור.

אז מה גרם לאנשים חכמים להתפתות ולאשר את הפרסום? החשיפה?

מסתבר שליותר מידי בעלי תפקידים פוליטיים בעבר ובהווה היה אינטרס משותף. המרוויח הגדול, וכמעט היחידי הוא ראש הממשלה בזמן המבצע אהוד אולמרט. לצד הכסף (הגדול) שהוא יעשה, ייעשה עוד דבר אחד, מאמץ קולקטיבי של השמאל הישראלי למרק אותו מכל רבב, לעשות לו רהביליטציה מבחינה ציבורית ולהעמיד אותו לצד או בראש חץ פוליטי בקרב על החזרת השלטון לידי השמאל בישראל.

 

אני לא יודע מה איתכם, אם אתם רגועים היום אחרי הפרסום והחשיפה. אם להודות בכנות, מפלס הדאגה שלי דווקא עלה בצורה מדאיגה.

כי כשהפה נפתח במקום שצריך לשתוק, השכל, היוזמה והמקוריות נסתמים.

 

 

"אתה, מכונאות רכב"

כך הוסללתי למגמת מכונאות רכב, אחרי שאובחנתי כ'מחונן' ונשלחתי ל'בויאר' בירושלים & ה'היסטוריה' שלי ושל הוריי הכריעו (כמעט) את עתידי

אתמול, חמישי שודר הפרק האחרון בסדרה "סאלח, כאן זה ארץ ישראל".

זהו הפרק החשוב העוסק בחינוך, ובחטא הקדמון, 'הסללת תלמידם על פי מוצאם ומקום מגוריהם'. את ה'חוויה' הזאת עברתי על בשרי.

הנה הסיפור. בזמנו נהגו לבחון תלמידים בבחינות 'הסקר'. המבחנים שיכללו וקיטלגו תלמידים בבתי הספר היסודיים על פי הישגיהם הלימודיים, מצבם הסוציואקונומי ומקום מגוריהם.

זכיתי להיות מאלה שעבר את 'הסקר', ונשלחתי ללימודים בית ספר 'בויאר' בירושלים.

כילד של 'בית', לא הייתי מסוגל לעזוב את המשפחה שלי, הוריי, אחי ואחויותיי, ולאחר מספר שבועות וויתרתי והחלטתי להישאר בבית הוריי.

שנת הלימודים התחילה והגעתי לבית הספר התיכון המקיף דנציגר.

הוחלט על ידי מי שהוחלט, שעל אף העובדה שאובחנתי כ'מחונן' ונשלחתי ללמוד ב'בויאר', אלמד במגמת …מכונאות רכב. המקצוע לא עניין אותי, ובמשך שלוש שנים למדתי מה רק שעניין אותי, וביתר הזמן 'בילה' אבי בחדרו של המנהל המיתולוגי עזרא דנוס ז"ל בשיחות 'נפש' על מעלליו של התלמיד הרצל בוזורגי.

"אבא, אני רוצה לומר לך סליחה על כל הטרחה שהטרחתי אותך. על כך שלא הבאתי לך נחת רוח בימים ההם. זה לא היה רק באשמתי, אבא שלי".

חברים, לא הייתי לבד. הסיפור שלי הוא משל למאות אלפי אחים ואחיות בעלי רקע דומה לשלי שעתידם נדפק או עוכב, רק בגלל ההסללה, התיוג וחריצת הגורל על פי מוצא, מקום מגורים ומעמדם של ההורים מבחינה כלכלית.

…היום אנחנו נמצאים במקום אחר לגמרי, לא, לא שאין הסללות ותיוגים, יש גם יש. אבל בניגוד לתקופה בה אני הייתי הילד, היום המודעות של ההורים, משרד החינוך וארגונים שומרי הסף, המצב טוב יותר.

והמסקנה הבולטת היא שהכל מתחיל במתן הזדמנות שווה לכל ילד. זו כל התורה על רגל אחת.

שבת שלום.

 

 

 

 

לא עורכי דין, סוחרים

יש בפרקליטות הצבאית

בושות ונזק לישראל מייצרים בפרקליטות הצבאית & עהאד תמימי הנערה המכה ומשפחתה הפרובוקטיבית, למשל

נחזור למעשים הטיפשים שרשויות החוק והאכיפה עושים בשמנו. עהאד תמימי, הנערה המכה. איך אתם מסבירים שאחרי כל הטראראם הגדול תמימי הולכת לשבת חמישה חודשים כחלק מעסקת טיעון?!

השכל הישר וההיגיון הבסיסי כבר לא יכולים לשאת את ההתנהלות חסרת השכל של הפרקליטות, הפרקליטות הצבאית ושותפיה.

הממרה 'סוף מעשה במחשבה תחילה' קפץ לי כאשר שמעתי את הידיעה על הסדר הטיעון המקומם הזה. לא מספיקות ההשפלות המתמשכות במהלך השנים האחרונות של המשפחה הפרובוקטיבית תמימי? לא מדובר כאן במעידה חד פעמית של נערה מתבגרת, אלא בתעשייה משומנת של יחסי ציבור לטובתם של הפלסטינאים במאבקם מול ישראל.

הראיות והתיעוד האין סופיים די בהם כדי לרסן ולהרתיע עוד הרבה 'תמימים' כאשר הם חושבים להשפיל חייל או קצין ישראלי, אבל חבורת העצלנים שעצם החשיפה שלהם בתקשורת גורמת להם לגמור את מחויבותם לחברה וללכת הביתה בשעה 17:00 אחרי שחתמו על עסקת טיעון המהווה תמריץ להמשך ההתנהלות של הפלסטינאים מול צה"ל.

בכלל, נראה לי יותר ויותר שכדי להיות היום עורך דין טוב אתה לא צריך את הפקולטה למשפטים אלא את לימודי העסקים. אתה צריך להיות סוחר, בסטיונר משודרג, חסר עמוד שדרה או מחויבות כלשהי לחברה הישראלית ולחוסנה, אלא לשלוט ברזי המשא ומתן….

עוד ביזיון. עוד נפילה של נציגי המדינה המשפטנים מול הטרור הפלסטיני.

 

 

אז מי גזעני פה, 'כפר וורדים?!'

שיעור בלהיות 'נדיב' על חשבונם של אחרים & אבל מה קורה כשזה נוגע לך? שיעור בצביעות ומוסר כפול ומשולש

הדברים הבאים באים ממקום של חיפוש הצדק והאמת. לא פוליטי ולא נגחני, בין היתר לנוכח הנדיבות והלב הרחב שמגלה ציבור השמאל בישראל לשלוח את המסתננים לקריית שמונה..

זו תקופה ארוכה שמתנהל קרב מהותי בתוך החברה הישראלית על דמותה של המדינה ומה אנחנו רוצים להשאיר לילדנו ונכדנו.

יש תהליך מואץ של ישראלים העושים כל מאמץ ובכל תחום כדי לטשטש את הזהות היהודית של המדינה במרחב הציבורי.

כל מה שהוא נגד יהודי-ישראלי-ציוני, הוא סדין אדם מבחינתם.

כל איש ציבור (נתניהו-אוחנה-בנט-שקד ושות') הופך להיות אויב העם, לא פחות. מסעי צלב, תרתי-משמע מתנהלים נגדו, מכפישים את שמו, יוצרים פייק-ניוז בכמויות מסחריות מתוך מטרה אחת ויחידה, ליירט אותו מהמרחב הציבורי בו הוא יכול להשפיע.

הקואליציה של הנלחמים באופייה היהודי של ישראל רחבה ומקושרת בין בעלי אינטרסים שונים, אפילו הפוכים משאר מרכיבה. הדבר היחידי המאחד אותם בהפגנות, ובמלחמה בלתי פוסקת יחד נגד ישראל היהודית, היא היותה של ישראל במרחב הציבורי בעלת סממנים יהודיים.

…כל מי שנמצא מולם מואשם מיד ב'גזענות' בהיותו 'חשוך' ב'פשיסט' ועוד כהנה וכהנה ביטויים ותארים שגם בזה מתבטאת מומחיותם.

…והנה, רצה הגורל ובכפר ורדים, ישוב אליטיסטי-קהילתי שרוב תושביו הצביעו עבור מפלגות השמאל, נערכה הגרלה לבנית בתים בישוב המתרחב. ושומו שמיים אחוז גבוה, גבוה מאוד ובלתי נסבל, לטעמו של ראש המועצה, של הזוכים היו …ערבים. ומה עושה איש השמאל (לא יודע אם הוא שמאל בהגדרה, בהתנהגות, כן) עוצר את המכרז ומחשב מסלול מחדש…

טוב, אעצור כאן כי האחריות מחייבת לא לחבוט באנשים מסוגו של ראש המועצה ותושביו הנאורים בתהליך לא נכון מבחינה האינטרסים העתידיים וההדדיים של האוכלוסיות השונות.

עצוב לעמוד כל פעם מחדש מול מוסר כפול המעוותים ערכים ואמיתות כל כך פשוטים וכל כך נכונים מבחינת השכל הישר וההיגיון.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad