היום ה-15 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

הצלחה לכנס טבע עירוני פארק הזהב

את הכנס ארגנה והוציאה לפועל העמותה "לשימור קסמי טבע ונוף", בשיתוף עיריית קריית שמונה ומגמה ירוקה תל-חי, במסגרת פעילותה השוטפת לקידום ושימור מרחב פארק הזהב.

בכנס, אשר התחיל בסיור רגלי מרתק בליבה השמורה של הפארק (הג'ונגל) בהדרכתו של איש הטבע והטיולים שמוליק בן עוליאל, השתתפו רבים מתושבים מהעיר ומהאזור אשר הגיעו ללמוד וליהנות מקסמי הטבע הייחודיים של האתר. 

לאחר הסיור התכנסו המשתתפים באודיטוריום בית הספר "דנציגר" לסדרה של הרצאות קצרות ומעניינות של מיטב החוקרים בתחום. בהרצאות השונות חשפו החוקרים לראשונה את מגוון החיי והצומח הרחב שתועד וסוקר בלבו של הפארק במסגרת סקרי הטבע המקצועיים שנערכו באתר ביוזמת העמותה.

כלל הממצאים והמלצות שהוצגו בכנס נאספו ונערכו לידי חוברת מהודרת ומקצועית שהופקה על ידי העמותה לשם הנחייה ושימוש של אנשי המקצוע ומקבלי ההחלטות בעיר ולשימושם של התושבים והמבקרים באתר.

רכזת העמותה יוהנה נזרי ציינה בתום הכנס "ריגש אותי לראות מספר כה גדול של  תושבים שבאו ולקחו חלק פעיל בכנס. השתתפות פעילה זו חיזקה ועודדה אותי ואת מתנדבי העמותה להמשיך את העשייה השוטפת למען שימור ופיתוח פארק הזהב כאתר טבע עירוני קהילתי. בחזוני אני רואה בפארק אתר בו תושבים העיר יכולים ליהנות מהטבע ולהירגע מהלחץ היום יומי, מקום המאפשר בילוי והנאה לצד לימוד ומפגש עם המערכות האקולוגיות הייחודיות של האתר".

הכנס כאמור מסכם תקופה ארוכה ומשמעותית של מחקר ותיעוד מגוון הטבע הקיים במרחב. כעת לאחר השלמת הליך זה, תכנס העמותה בסיוע עיריית קריית שמונה ומשרד ראש הממשלה, ועדת היגוי בין ארגונית לקידום הפארק בהתאם להמלצות והנחיות שגובשו. הוועדה תתכנס בחודשים הקרובים בלווי והנחייה של אנשי מקצוע במטרה לגבש יחד תכנית אב אופרטיבית למימון החזון המשותף.

כל מה שנותר לנו הוא לאחל להם בהצלחה בהמשך הדרך ויישר כוח על העשייה החשובה.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad