היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

הצפון הוא לא רק צימר הצפון הוא בית

בחופשת הפסח פקדו את נחלי עמק החולה מאות אלפי מטיילים אשר נפשו בטבע וכמו בכל פסח השאירו אחריהם כמויות עצומות של פסולת. השנה ארגון מגמה ירוקה בשיתוף ארגון שומרי הנחל של מועצה אזורית גליל עליון החליטו להרים את הכפפה והשקיות ולצאת במסע ניקיון והסברה.
עם סיום חגיגות המימונה ובשעה שהמוני ישראל נפנפו מעל המנגל, התאספו עשרות פעילים מארגונים רבים בצפון בהם: שומרי הנחל, שומרי הגן, בית ספר תיכון טובא, קרן רוטשילד – קיסריה, קידום נוער בקיבוץ עמיר, פעילי קמפוס ירוק ואגודת הסטודנטים תל חי, ליום שיא של עשייה למען הסביבה.

הפעילים הפעילו עמדות הסברה על גדות הנחל וחילקו שקיות אשפה למטיילים, אך את עיקר עבודתם הפנו לניקיון הנחלים מנזקי החג האחרון. הפעילים הרבים ניקו את גדות הנחל ופינו את ערמות האשפה שהתאספו על יד הפחים וביניהם ובלטו בחריצותם קבוצת "שומרי הגן", קבוצת ילדים מגני האזור שהצטרפה למשימה, והילדים מילאו את משימתם בהצלחה יתרה.

את הפעילות ליווה שידור רציף של רדיו קול הגליל העליון. כל השדרים פעילים ברצועת הסטודנטים של המכללה.

באירוע השתתפו כמאה תלמידים וסטודנטים ומאות מטיילים באזור נחשפו לפעילות ההסברה והניקיון שהם ערכו.

רכזת שומרי הנחל במועצה אזורית הגליל העליון, נעמה טבע, ציינה כי "אמנם ציפינו לכמות גדולה יותר של מטיילים אבל גם המאות שפגשנו יכולים להוביל שינוי קל. התלמידים שהשתתפו ביום נחשפו לראשונה להתנהגות הלא מאוד ראויה של המטייל הישראלי הממוצע שמשאיר אחריו מלא אשפה ולא טורח לחשוב על הסביבה. פעילות מסוג זה מקרבת מאוד את התלמידים לנחל ומבהירה להם כמה פעילותם חשובה לטבע. אני בטוחה שהמשקל של יום כזה לעומת שנה שלמה של פעילות בכיתה הוא עצום ואני רוצה להודות לכל המשתתפים על התגייסותם לאירוע".

בתום האירוע התקיים פיקניק ענק לכל המשתתפים. 

אולי יעניין אותך

Bottom ad