היום ה-10 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

"הקיבוץ לא גבה כספים אסורים מהמשתכנים"

שלושת שופטי בית המשפט העליון ח' מלצר י' עמית וצ' זילברטל דחו את ערעורן של מספר משפחות המתגוררות בשכונת ההרחבה של קיבוץ מעיין ברוך, על פסק הדין מבית המשפט המחוזי, ששלל את השבת כספים ששילמו התושבים לקיבוץ. בעצת בית המשפט משכו המערערים את ערעורם.

התביעה שהגישו התושבים כנגד קיבוץ מעיין ברוך בסך של 4.9 מיליון שקלים הוגשה לבית המשפט המחוזי בנצרת לפני כחמש שנים על ידי עו"ד סמדר וינברג, והיא נדחתה בחודש ינואר 2014.

המגישים טענו כנגד מה שהוגדר על ידם גביית תשלומים שלא כדין, לקיבוץ ולמועצה האזורית, על השתתפות בהוצאות פיתוח, והשתתפות בהוצאות משפטיות. בית המשפט המחוזי דחה את התביעה בטענה כי לא ניגבו כספים אסורים ולא ניגבה סכום הגבוה מהמותר לפי חישובי מינהל מקרקעי ישראל.

רועי שרון יו"ר קיבוץ מעיין ברוך התייחס לפסק הדין, במכתב לתושבי הקיבוץ "אנחנו שמחים מאד שאנחנו יכולים לשים את הסיפור הזה מאחורינו ולהמשיך להוביל את הקהילה שלנו למחוזות חדשים".
הנהלת הקהילה בחרה לאורך כל הדרך להפריד בין התביעה והתובעים ובין ניהול חיי היומיום המשותפים של כלל האנשים החיים במעיין ברוך, החלטה שאנו עדים לתוצאות החיוביות שלה כבר עכשיו, כשאנחנו נהנים מקהילה תוססת שחוגגת חגים יחד, יוצאת לטיולים משותפים ונהנית מאירועי תרבות רבים ומגוונים.
ברצוני לצאת בקריאה אישית לאלו מהם שבחרו להמשיך לחיות במעין ברוך, בואו נסיים את המריבה ונחיה ביחד בקהילה משותפת".

 

לעומת זאת טוענת עו"ד סמדר ווינברג את הדברים הבאים: "אין החלטה באמת. משכנו את הערעורים כדי להקטין סיכון. אחרי ששלושה שופטים בעליון אמרו שגם אם אנחנו צודקים וזה לא היה חוקי לקחת מאיתנו את הכסף אז אולי שווה לפטור את הקיבוץ מהשבה כי הפגיעה בו עלולה להיות קשה ולא צודקת בפרט שכנראה הכסף של הסובסידיה בכלל נשאר בכיס של המועצה והמחדל הוא של המנהל. משכנו ואנחנו הולכים עכשיו לעתירה מנהלית נגד הרשויות".

אולי יעניין אותך

Bottom ad