היום ה-14 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

הקרב על החיים והמיטה

ההחלטה של הממשלה להעביר מיליוני שקלים למשרד הבריאות כדי להקל על מצוקת האישפוז, עוברת לשטח. מניסיונם של ראשי הרשויות בגליל הם יודעים שהמלחמה האמיתית תהיה עכשיו מול בתי החולים הממשלתיים במרכז הארץ. החשש הוא שבכוח מעמדם וקשריהם של ראשי בתי החולים וראשי הישובים במרכז הארץ עם גורמים שלטוניים, הכסף יעבור אליהם, או במילים אחרות, המיטות יישארו במרכז הארץ.

בתוך כך מתפרסמים נתונים מדאיגים באשר למצב הרפואה בפריפריה. פחות רופאים על כל אלף תושבים ביחס למרכז הארץ, פחות מיטות, יותר תמותה וכמובן אי דאגה לשלומם של החולים בפריפריה. שתי דוגמאות בולטות: מכון ההקרנות לחולי סרטן שהובטח שיעבור מבית חולים רמב"ם לזיו צפת עדיין לא עבר, ומשרד הבריאות מזדרז לסגור את חדר המיון הקדמי ומעביר את מרכז הכובד של מד"א מחוץ העיר. החשש הזה הביא את יו"ר פורום ראשי הרשויות בגליל המזרחי להגיב מיד ולתבוע מראש הממשלה בהיותו גם שר הבריאות, להציע מיטות לחולים בבתי החולים אצלנו: רבקה זיו בצפת, פורייה בטבריה, העמק בעפולה ובית החולים בנהרייה.

השבוע פנו אהרון ולנסי, יו"ר פורום ראשי הרשויות בגליל המזרחי ופרופ' דן לבנון, יו"ר הועד המנהל של הקריה לרפואה ומחקר בגליל בפניה אישית לרה"מ, בנימין נתניהו וסגן שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן בבקשה דחופה למתן עדיפות לחיזוק שירותי הרפואה בגליל: "אנו מצפים שבהחלטה שתתקבל בממשלה יינתן דגש מיוחד לתכנית לחיזוק שירותי הרפואה ובתי החולים בפרט בגליל". השניים מזכירים לראש הממשלה כי הממשלה קיבלה עוד בעבר החלטה לתגבר את מערכת הבריאות בגליל הכוללת בין היתר את הקמת הפקולטה לרפואה בצפת.

בנוסף, מצוין בפניה כי הצעה מפורטת לחיזוק שירותי הרפואה בגליל הוגשה לממשלה זאת לאור העובדה שהפריפריה כולה והגליל בפרט סובלים משירותי בריאות ירודים ביחס למרכז הארץ. 

אולי יעניין אותך

Bottom ad