היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

השבוע שהיה – 04.10.2013


שלום או"ם, שלום רוחאני

 

ראשית, שלום לכולם אחרי שלא 'נפגשנו' במהלך השבועיים שחלפו עלינו לטובה בחג וחגיגה…

…מסתבר, שאנחנו יכולים לא להיפגש והחגים יכולים לחלוף, אבל יש מי שממשיך לעבוד במרץ מתוך תקווה שאולי, לא נחגוג בעתיד, רוחאני ושותפיו.

איני בא לחדש דבר, בטח לא אחרי שהופצצתם במגוון דעות ופרשנויות על ההופעה 'המחויכת' של הנשיא האיראני באו"ם.

 

לעניין.

היום מסתבר יותר ויותר שעומדות בפנינו שתי אפשרויות לנוכח העובדה המוגמרת שאיראן תעשיר אורניום לצורכי 'שלום' ותנסה להשתמש בו כדי 'לעשות שלום' עלינו, חלילה.

האפשרות הראשונה והמסוכנת, לצאת למלחמה על קיומנו מתוך גטו נוסח הגטאות בהם הושמו אחינו באירופה בזמן מלחמת העולם השנייה והשואה. נשמע מזעזע? נכון, א' זה לא אומר שאויבנו לא היו שמחים לעשות זאת וב' זה בטח לא אומר שאנחנו צריכים לשחק לפי התסריט שהאחרים מכינים לנו ולצעוד אל עבר שערי הגטו.

…ההופעות האחרונות של רוחאני, ולהבדיל ראש הממשלה נתניהו באו"ם הבהירו סופית את כוונותיהם האמיתיות של השניים.

רוחאני לא הולך לעצור באדום והוא נחוש סופית להעשיר אורניום, ונתניהו לא הולך להיות צמוד לתסריט שאובמה כתב להמשך ההצגה.

איני מקנא בראש הממשלה שמעכשיו כל מעייניו צריכים להיות נתונים לדבר אחד, כיצד, מתי ובאיזה אופן הוא עוצר את כדור האטום המתגלגל מאיראן לכיוונה של מדינת היהודים.

מההופעה האחרונה של נתניהו באו"ם, נפרדות דרכיהם של הנשיא האמריקאני, חוסין אובמה ודרכו של ראש הממשלה נתניהו.

מהנקודה הזאת אמריקה צריכה להפנים שהאיראנים מבינים רק פרסית וכל הקודים המערביים המעונבים של נציגי מדינות המערב ממש, אבל ממש לא מדברים אליהם ובטח לא עושים עליהם רושם. 

אם במשך השנים האחרונות שיחקו במערב את תפקיד בת היענה הטומנת את ראשה בחול, הרי שהשבוע נתניהו שלף את ראשה וצווארה של בת היענה והבהיר לעולם שישראל לא מתכוונת להיות שותפה לנשף המסכות המסוכן אליו מובל העולם החופשי על ידי החלילן מהמלין, ברק חוסין אובמה.

מדינת ישראל נכנסת עכשיו לתקופה בה יצטרך ראש הממשלה נתניהו לגייס את תמיכתו של העם לאופציה הכי מתבקשת בנסיבות הללו, פעולה צבאית.

המשימה לא תהיה קלה, גם בגלל העיתוי הפנים-ישראלי לנוכח פרסום פרוטוקולים ועדויות ממלחמת יום הכיפורים והתנהלותם של חלק מהמנהיגים, וכמו תמיד מקהלת 'שוחרי השלום' המסרבת להפנים שהשמש יכולה גם לזרוח בלי שהם יהיו נוכחים במסדר הקבלה שלה.  

תחזית קשה והלוואי שרוחאני יסתור אותה ופשוט יתפרק מחלומו לנשק גרעיני.  

 

 

יש לנו מדינה אחת ועם יהודי אחד

 

השבוע התפרסם סקר המצביע על כך שנישואי התערובת בארצות הברית עומדים על כ-60%.

אקדים ואומר שהדברים הבאים לא נכתבים בחדווה יתרה, היות ויש לי חברים שיש להם בנים או בנות אשר נישאו לגויים, וזה כואב, כואב מאוד.

עוד דבר. אני מניח שנושא ההתבוללות לא מתקבל באותה צורה על ידי כולם. גם זה נלקח בחשבון, ולמרות זאת, אני מנצל את זכותי להביע דעה בעניין כואב ומהותי לעם שלי, לחברים שלי, לאחים שלי לאלה שאני אוהב באמת ותמיד.

…השבוע הייתה לי שיחה (לא מוזמנת) הזויה משהו עם אחד שטען שאני גזען. רוחב הלב שגילה אותו בחור במהלך השיחה כלפי כל מי שאינו יהודי והסתנן לארץ, שווה לפחות ליחס שאני מעניק לאהוביי, כל כך הרבה התחשבות וחמלה כלפי ה'מסכנים'. ומנגד, היה מוכן האיש להשמיץ כל דבר שהוא יהודי, ישראלי או ציוני.

המדינה ניתנה לידנו כפיקדון וחובה עלינו לשמור עליה כפי שנוהגים בפיקדון. "אני לא דואג לעצמי כי ההבנות שנגלה היום כלפי המסתננים וכלפי כל מי שאינו עומד בקריטריונים של חוק השבות, יהיו מטעני צד לילדים ולנכדים שלנו בעתיד. אין לנו זכות לעשות להם את זה. הדברים לא אמורים כלפי אזרחי המדינה בני המיעוטים השונים הנמצאים כאן כחוק".

מדוע אני מספר את הסיפור הזה לצד הנתונים על היקף ההתבוללות בארצות הברית?! (אתם מבינים שהמספרים הרבה יותר גבוהים). מסיבה פשוטה. ההיסטוריה חוזרת על עצמה, בשינוי קטן. יש לנו מדינה נפלאה שהיא גם מקלט.

אין פה שום דבר חדש, ובאמת שלא מדובר על רצון להתערב בעניינו הפרטי של מישהו מהמתבוללים. ברוח הימים הללו בהם המשפט "אני אעשה מה שבא לי" המשותף לילדים בארגז החול ולמבוגרים בדיני נפשות, מיותר לנסות ו'לחנך' מישהו או להטיף לו. ולכן, 'בא לי' גם להביט שוב על ההיסטוריה, על התהליכים והאווירה ששררה אז, ובעיקר על התוצאות של אותם תהליכים.

המלחמה על זהותה של מדינת ישראל כמדינתו של העם היהודי והמקלט הבטוח היחידי לכל יהודי העולם באשר הם עלולה להיפגע. הניסיונות החוזרים ונשנים להפוך את מגילת העצמאות למגילת איכה הולכים ומתרבים ומקבלים חיזוקים מתוך התפיסה של 'בא לי' ו'זאת זכותי' ו'שאף אחד לא יגיד לי עם מי להתחתן', ועוד כהנה וכהנה אמירות, שהן ממש לא רלבנטיות לנושא עליו אנחנו מדברים. במקרה הטוב הם אשליה ומשחק באש במקרה הגרוע.

 

 

שורפים גן? 'נשרוף' את ההורים והתלמידים

 

אחד הנושאים המאיימים על החברה הישראלית היא האלימות. אלימות על כל צורותיה.

מצופה שהגופים שקיבלו את המנדט לטפל באלימות ישקיעו הרבה יותר ממה שהם טוענים שהם משקיעים. עוד מצופה שהנפגעים מהאלימות לא יהפכו את הפגיעה בהם לתירוץ מכובס להיות אלימים כלפי אחרים.

השבוע נחשדה אימא ששרפה את ריכבה ואת גן הילדים של הגננת של בנה כנקמה.

מעשה חמור שיש לקוות שהאשמים ישלמו את המחיר הראוי על המעשה.

ומה עושה יו"ר הסתדרות המורים?! מעניש את כל התלמידים במערכת החינוך על ידי השבתה של המערכת. זה רציני? זה ראוי?! ממש לא!

מה הקשר בין המעשה הנפשע של שריפת הגן והרכב ובין השבתה של תלמידים מלימודיהם? מדוע כל ההורים במדינת ישראל צריכים להמשיך ולשבור את הראש עוד פעם אחרי שסוף-סוף ילדיהם חזרו ללימודים מחופשה ארוכה וממושכת?

לוסרמן פתרונים, מה יותר פשוט מאשר לא לעשות את מה שצריך לעשות כדי למגר את האלימות, ולנהוג באלימות נגד ההורים והילדים.

אחלה של מנהיגות.

 

 

הנאצים החדשים והמסוכנים

את הקטע הבא לא חשבתי לכתוב, אולם בתזמון מצמרר אני קורא את הידיעה הבאה: "מועצת אירופה החליטה שאין לקיים ברית מילה. ההחלטה התקבלה ברוב מוחץ".

אז מה אתם אומרים?! זו לא אנטישמיות ממוסדת? ההחלטה הזאת לא מבטאת מגמה שכל תכליתה לפגוע ולבולל את העם היהודי? שכחתי, אותו פרלמנט אירופאי אוסר גם על שחיטה כשרה…

חברים וחברות יקרים. קורה משהו אצל 'ידידנו' באמריקה ובארצות הברית וממשיך לקרות המשהו הגרעיני אצל אויבנו באיראן, וחלק מאיתנו ממשיך לזמר את המנגינה הישנה של: "לקלוט את המסתננים, לקלוט את כל מי שהוא לא יהודי מסודן ומאריתריאה שמביעים בגלוי את רצונם לפגוע ביהודים ולרשת את מקומם, לאפשר לערביי ישראל להינשא לפלסטינאיות ולהביאם למדינת ישראל, למחוק את הלאום היהודי מתעודת הזהות ולרשום "לאום ישראלי" (עתירה של אורי אבנרי וחבריו שדחה בג"ץ השבוע) ועוד כהנה וכהנה ניסיונות לשנות את אופייה היהודי של המדינה היחידה בה יהודי יכול לחיות ולאפשר למיעוטים אחרים לחיות בה על פי אמונתו.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad