היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

השבוע שהיה – 13.02.2015

להעמיד את סילבן שלום בראש כח משימה חברתי-כלכלי

מבצע 1 + 1 נתניהו ראש ממשלה וסילבן שלום שר האוצר ושר חוץ לשעבר, בראש הכח החברתי-כלכלי & נתניהו יכול וצריך להכריע את מערכת הבחירות דווקא עם הקלף החזק שלו בנושאי חברה וכלכלה, סילבן שלום

 

נפתח בידיעה מרעישה. האובך שעטף השבוע את מדינת הוא פרי מזימה של …בנימין נתניהו. לא, סליחה. שרה…

אל תתפלאו שהחלטתי לפתוח בשטויות. זה מה שעושים בשבועות האחרונים המחנות השונים כלפי בנימין נתניהו… כן, ממש כך.

אפשר להאשים את היועצים האסטרטגיים ויועצי התקשורת של חלק מהמתמודדים לכנסת, אבל האחריות היא של ה'מעסיקים' שלהם, ראשי המפלגות. ככה אתם נראים. ככה אתם נשמעים.

לפני שנמשיך, הנה נוסחה פשוטה לפיה תוכלו לזהות מי נמצא במצוקה? מי משתמש באיבר הגמיש ביותר בגופו כדי לפתות אתכם לתת למפלגתו את קולכם היקר, ואחר כך תחפשו אותו ואת ההבטחות שלו.

העניין פשוט, ככל שהמסר 'חריף' והיסטרי יותר, מצבה של המפלגה והעומד בראשה קשה עד נואש. סתם, שתדעו.

עכשיו, חודש לפני הבחירות, צריך להתחיל להניח את האצבע על הנושאים האמיתיים שמדירים מנוחה אצל ישראלים רבים. בראש סדר היום הקיומי היה ונשאר נושא הביטחון. כן, הביטחון, וזה לא קשור למה כל אחד מאיתנו חושב. הנושא הביטחוני לא זקוק לאישורו של אף אחד, הוא נמצא בראש, נרצה או לא נרצה.

מה שבנימין נתניהו צריך לעשות עכשיו זה להקים צוות חברתי-כלכלי בראשותו של השר הבכיר, הוותיק ובעל הניסיון העשיר בנושאים אלה, סילבן שלום ולהטיל עליו להציג תוכנית כלכלית-חברתית סדורה תוך התייחסות לנושאים שעלו ועדיין נמצאים בראש סדר היום הישראלי מאז המחאה החברתית.

טיפול ביוקר המחיה ושׁריון מוצרי יסוד ומוצרים בסיסיים תחת פיקוח ממשלתי, שחרור קרקעות לבניה ציבורית וקבלנית תוך הגדלת היצע הדירות בשוק, טיפול בהבאת תעסוקה לדרום ולצפון ועוד אלמנטים אשר יוכלו להניע את המערכת לפיתרונות אמיתיים.

לנוכח סופרמרקט המפלגות והכוכבים החברתיים והכלכליים שצצו, חייב ראש הממשלה להטיל למערכה את הקלף החזק שלו, סילבן שלום.

מדוע סילבן שלום?! האיש עונה אחת לאחת לכל קריטריון שאחרים משתעשעים איתם.

נתחיל בהשכלה. שלום בעל השכלה כלכלית, רואה חשבון ועורך דין, היה עיתונאי בעברו.

ניסיון. שלום כיהן כשר אוצר ושר חוץ, שני תפקידים שאצל פוליטיקאים אחרים הם השיא לפני פרישה מפוליטיקה. היה סגן ראש ממשלה ומשנה לראש הממשלה.

כיום משמש סילבן שלום כשר לפיתוח הנגב והגליל והשר האנרגיה והמים, ועוד תפקידים.

יש לשלום יתרון אדיר על כל מועמד אחר בלתרגם וליישום תיאוריות למעשים. במיוחד מול פרופ' עמנואל טרכטנברג שהייתה לו הזדמנות פז ליישם את ההסכמה הרחבה שהייתה לתיקון המצב, לפחות בחלקו. במבחן המעשי נכשל הפרופסור.

מה מייצג ואת מי מייצג סילבן שלום?! סילבן שלום גדל בבאר שבע, אֵם הפריפריה והגדולה בערי הפריפריה בארץ. עשה את דרכו בעשר אצבעותיו ואת אשר השיג, השיג למרות, ולא בגלל נתוני הפתיחה שלו.

סילבן שלום זוכה לתמיכה חוצת גבולות של הציבור הישראלי וכישוריו המיוחדים מציבים אותו בשורה הראשונה של הפוליטיקאים ש"עשו משהו בשביל מדינה", ולא מצצו את לשד עצמותיה של בדרכם בפוליטיקה.

ועוד דבר. לא סוד הוא שבעבר יחסיו עם ראש הממשלה לא היו תקינים, בלשון המעטה. היום, יושרו ההדורים ואמון שורר בין שני האישים.

אצל נתניהו כמו אצל כל "ראש", זהו תנאי-סף להפקיד נכסים פוליטיים בידי חבר או יריב פוליטי. תראו מה עשה לו יאיר לפיד…

נתניהו חייב זאת קודם כל לעצמו וכמובן לתושבי מדינת ישראל.

אם נזכור מדוע הביא נתניהו להקדמת הבחירות, על-אף שהיו בידיו מעל שלוש שנים של כהונה, נבין שהמהלך הזה של הצבת סילבן שלום בראש כח משימה כלכלי-חברתי דרוש יותר מתמיד. המהלך הזה ישיג מספר יעדים.

ראשית, ייתר או יצמצם את נחיצותם של שברי ורסיסי מפלגות המתהדרות רק בנוצות חברתיים-כלכליים ויבטל את הצורך בריבוי מפלגות בכנסת, מפלגות אווירה, נפגעי אגו וסתם שרלטניים שפח הזבל של ההיסטוריה מלא בהן.

והכי חשוב, המהלך הזה ישיג את כושר ויכולת המשילות.

בהצלחה.   

 

טעות אחת יותר מידי, ליברמן

ליבי ליבי עם אלה המאבדים את עשתונותיהם ברגע ותורמים במו ידיהם למפלתם.

שר החוץ אביגדור ליברמן, אחד האנשים הכי מעניינים והכי מסתוריים בפוליטיקה הישראלית, נכנס למערכת הבחירות הזו ברגל שמאל, אף שהוא ימני-ימני.

מגע הקסם שהיה לו, כאילו פג והדבר התבטא בהחלטות שגויות ודיבורים מיותרים.

השיא היה השבוע במתקפה הברוטאלית והלא חברית נגד שר הביטחון של מדינת ישראל משה, בוגי יעלון.

ככל שפוליטיקאי נמצא ב'סכנה', הנטייה המידית שלו קיצונית, היסטרית ולא שקולה. זה מה שקורה לליברמן.

כנראה, שהוא לא מצליח לפתוח את המצנח שלו והוא מנסה לרכוב על מצנחו של מישהו אחר, שר הביטחון יעלון, במקרה הזה.

לשבת בממשלה בתפקיד שר חוץ ולומר על עמיתו שר הביטחון ש"אף אחד לא לוקח אותו ברצינות, כולל החמאס והחיזבאללה. יעלון מצטיין בפליטות פה", זה כמו לומר את הדברים האלה בדיוק על …עצמך. מה חושב ליברמן שהעם מטומטם?! שהעם נכה בעיניו ואוזניו?! אם כך הוא חושב על יעלון, אז למה הוא ישב ויושב איתו עד עכשיו באותה ממשלה?!

אחרי שליברמן הוביל בכנסת את חוק אחוז החסימה הגבוה (3.25%) כדי למנוע מהמפלגות הערביות להיכנס לכנסת, עכשיו הוא בא ופוגע בעצמו באופן יותר ישיר ואמר לפוטנציאל הבוחרים שלו "אל תבחרו בי".

זה עצוב לראות כיצד אדם מוכשר ופוליטיקאי מפוקח מאבד את עולמו על שטויות.

…ושיגיד תודה שלא קיבלו את הצעתו המקורית להעלות את אחוז החסימה ביותר משלושה אחוזים ורבע.

 

א-סיסי, כל הכבוד

יש לי סימפטיה מיוחדת לעם המצרי. ראשית, בגלל שאבותינו 'עבדו' אצלם, שנית בגלל הדרך בה חוכמת העם מביאה ליציאה ממשברים שאחרים מתרסקים בגללם.

הנשיא חוסני מוברק הודח למעשה על ידי נשיא ארצות הברית ברק חוסין אובמה. כן, לא פיזית, אלא בשיטה האמריקאית האכזרית, זורקים אותך לכלבים ותסתדר.

העם המצרי לא שכח ולא סלח לאמריקה ונשיאה. אחרי שסיימו לעשות סדר בביתם, מתפנים המצרים לנקום באמריקה על בגידת הנשיא שלהם וממשלו בנשיא הנערץ, מוברק.

הנשיא א-סיסי הזמין את שנוא נפשו של אובמה, ולדימיר פוטין נשיא רוסיה למצרים ועשה איתו עסקים. המעשה הזה הוא לא רק נקמה, הוא שיעור ביחסים שבין מדינות ובין בני אדם. פשוט.

 

 

 

עמוס עוז: "ביום שבו יתחילו לקרוא לנתניהו בוגד, אדע שסופסוף זז משהו"

הסערה התורנית השבוע הייתה של אנשי הרוח ופרס ישראל בחקר הספרות, כך זה נקרא.

אבל לפני זה. איש הרוח, הסופר עמוס עוז אמר השבוע את הדברים הבאים, וזו לא טעות "ביום שבו יתחילו פה לקרוא לנתניהו בוגד, אדע שסופסוף זז משהו". הדברים נאמרו

בהרצאה שהתקיימה ביריד הספרים הבינלאומי בירושלים.

עוז מביא מספר דוגמאות, והמזעזעת שבהן הנה היא לפניכם מילה במילה "הקצינים הגרמנים שניסו להרוג את היטלר בשנת 1944 הוצאו להורג בעוון בגידה".

אלה הידיים הדוחפות לרצח הבא במדינת ישראל, אבל לפי המוסר הכפול של אנשי הרוח הישראליים, דברים אלה ראויים, לגיטימיים ורצויים. פשוט לא להאמין. שום מילת גינוי לא נשמע במגזר.

עכשיו בואו נדבר על כך ששר החינוך של מדינת ישראל, בנימין נתניהו החליט להחליף איש רוח, חבר בוועדת פרס ישראל, פרופ' אריאל הירשפלד בגלל תמיכתו בהשתמטות משירות בצה"ל.

מה יותר חמור? מה שאומר איש הרוח עמוס עוז או מה שעושה שר החינוך בנימין נתניהו?!

אילו אנשי רוח לא היו מתבטאים כפי שמתבטא הסופר עמוס עוז, אזי מעשהו של שר החינוך היה חמור.

אולם, היות ואנו חיים במציאות בה איש רוח וסופר שרבים מחכים למוצא פיו אומר, ובעצם קורא  לראש הממשלה בנימין נתניהו "בוגד", אזי הקריאה של עמוס חמורה בעיניי שבעתיים וראויה לתגובות שהיו למעשהו של שר החינוך…

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad