היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

השבוע שהיה – 14.02.2014

השבוע בעקבות הגל הגואה והעכור של סילוף ההיסטוריה היהודית-ישראלית מעל כל במה אפשרית, ששיאה היה בכנסת ישראל בו אמר נשיא הפרלמנט האירופאי, מרטין שולץ דברים שאינם מתיישבים עם האמת המוכרת לנו. הדברים, אגב, נאמרו בשפה הגרמנית.

הנאום בכנסת היה בבחינת הקש שאחריו גבו של הגמל שבור, והתקשורת מחזקת את השקרים שמולם אנחנו נלחמים בכל העולם.

השקרים הללו, ועוד כאלו הנאמרים על ידי אישיות כל-כך בכירה, הם המצע לחיידקי האנטישמיות שמתרבים לאחרונה בכל מקום שיש יהודים.

הופעתו של נשיא האיחוד האירופאי, שולץ היא האקורד האחרון (בינתיים) והצורם למסע הדה-לגיטימציה שעושים לנו בעולם, וקשה להתמודד מולם.

מבית, לעומת זאת, עובדים במלוא המרץ כדי לקעקע ולרסק את הסממנים היהודים של מדינת ישראל, וזה מתבטא בכל תחומי החיים שבהם יש ליהדות עמדה ועשייה כמו: אופייה של מדינת ישראל בפרהסיה, השבת, מהות החינוך שיקבלו התלמידים, קליטת זרים (מסתננים וכו) כאזרחי המדינה (זכות הצבעה) ועוד שורה ארוכה של קרבות ומלחמות שאתם מכירים.

במהלך הזמן, נותנים אלו הנאבקים באופייה היהודי של מדינת ישראל, לך את ההרגשה שמדובר בהפוך על הפוך. כאילו שעמדתם היא היציבה והנתמכת על ידי העבר ואנחנו מתגוננים ומנסים להציל את מה שטוענים שגזלנו, יהדותנו.

החלטתי להסיר את האבק מעל "מגילת העצמאות" ולזכור ולהיזכר על מה חתמו אבות האומה ונבחרי הציבור רק לפני ערב הקמתה של מדינת ישראל. 

"בארץ-ישראל קם העם היהודי, בה עוצבה דמותו הרוחנית, הדתית והמדינית, בה חי חיי קוממיות ממלכתית, בה יצר נכסי תרבות לאומיים וכלל אנושיים והוריש לעולם כולו את ספר הספרים הנצחי.
לאחר שהוגלה העם מארצו בכוח הזרוע שמר לה אמונים בכל ארצות פזוריו, ולא חדל מתפילה ומתקווה לשוב לארצו ולחדש בתוכה את חירותו המדינית...".

הנה זה מה שרואים אחרי שמסירים את האבק ממגילת העצמאות. "…לפיכך נתכנסנו, אנו חברי מועצת העם, נציגי הישוב העברי והתנועה הציונית, ביום סיום המנדט הבריטי על ארץ-ישראל, ובתוקף זכותנו הטבעית וההיסטורית ועל יסוד החלטת עצרת האומות המאוחדות אנו מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל, היא מדינת ישראל".

הדברים כתובים בברור ולא בגזענות, מההיסטוריה, לראש וללב, ומשם למגילה.

הכנה לסילוף עובדות היסטוריות מסוכן במיוחד כאשר הוא מתוך המחנה שלנו. העובדה שמי שמסלף את ההיסטוריה הוא יהודי, היא קשה כי אי אפשר להתמודד מולה. יגיד לך המסלף "אתה לא תקבע לי, אני יהודי כמוך", אתם מכירים את האמירות הללו.

מה שלא פחות חמור מסילוף העובדות ההיסטוריות, היא העובדה האומללה שמערכת החינוך הישראלית אינה עושה די כדי להפנים בקרב התלמידים ערכים יהודיים-ציוניים כה בסיסיים.

אוזלת ידיה, הלא מקריית של מערכת החינוך מתבטאת בהזנחה של התשתית הערכית שעל בסיסה יש לנו זכות לחיות כאן בתל אביב קריית שמונה וכל מקום. המקום הניתן להיסטוריה הבינלאומית, על גווניה וערכיה, חזק וממשי יותר. כל ניסיון שנעשה בעבר בהנחלת מושגים יהודיים בסיסיים, ניתקל בהתנגדויות קשות מצד קבוצות הורים תחת המסווה "אנחנו לא מוכנים שתחזירו את הילדים שלנו בתשובה…". ממש כך.

לוואקום הנוראי הזה נכנסו 'רוחות רעות' וערכים אוניברסאליים שבאופן טבעי וצפוי דחקו את ה'יהודי' ה'ציוני' ומה שכתוב במגילת העצמאות.

 

ונסיים במה שכתוב ב'מגילת העצמאות', כי אם אני אכתוב תקראו לי גזען. הנה "מדינת ישראל תהא פתוחה לעליה יהודית ולקיבוץ גלויות, תשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה, תהא מושתתה על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל, תקיים שויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין, תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות, תשמור על המקומות הקדושים של כל הדתות; ותהיה נאמנה לעקרונותיה של מגילת האומות המאוחדות". נו, נראה אתכם אומרים לדוד בן גוריון וחבריו 'גזענים'.

אני מאמין שחייבים לעמוד מול הרוחות הזרות הללו ולומר "מדינת ישראל היא מדינה יהודית". "מדינת ישראל היא מדינה ציונית ודמוקרטית", וכל היתר רק אחר כך.

 

 

 

מדינה ישרא-בלוף

כסף לחדר מיון בקריית שמונה ומכון הקרנות בצפת אין למדינה, מיליונים לבי"ח הדסה ימצאו, ועוד איך & צדק של חזקים על חלשים

השבוע קיבלנו שיעור מאלף שצריך לעורר את מי שעדיין יישן.

מי שחשב עד עכשיו, לתומו, שצדק זה מי שכל הטיעונים, הערכים, הצרכים והשכל הישר מעניקים לו משהו שאחר שאינו עומד באותם תנאים לא מקבל, שישכח מזה.

השבוע קיבלנו שיעור (עוד שיעור) מאלף שצודק זה מי שחזק, מי שידו על השלטר של החשמל או חריף מזה, ידיו על חייך. מהיום, הוא הצודק וכל מה שיבקש חייבים לתת לו.

קופתה הציבורית של המדינה אמורה על פי כל היגיון לתמוך במה שקשור או שייך לציבור, נכון?! לא נכון! זה לא מה שקורה בפועל במדינת ישראל לאורך עשרות שנים.

מיליארדי שקלים מוזרמים לכיסם וחשבונם של אנשים ועסקים פרטיים, תחת שמות "ידידותיים" כמו 'תספורת'  (לידיעת מעצבי השער) 'מענק' 'כיסוי גירעונות'. ומי הנהנים? יצחק תשובה, מוטי זיסר ושות'. את הכסף הגדול הם מקבלים על כשלים ניהוליים, חגיגות הזויות והנאות חיים מושחתות (בגלל שזה כסף ציבורי) משך שנים.

הדוגמא האחרונה, בית חולים הדסה בירושלים.

עם כל האהדה והיחס החם למוסד הרפואי המפואר, מדובר בבית חולים פרטי שמשרת את הציבור (לא בחינם). בית החולים הגיע לרגע שמנהליו הכושלים פושטים יד ארוכה לקופה הציבורית, והיד, אתם מבינים, לא תושב ריקם.

…לעומת זאת, בקריית שמונה סגרו את חדר המיון הקדמי והעבירו אותו להפעלת מד"א (שאין לי דבר נגדם).

תושבי קריית שמונה והאזור שואלים היום, מדוע מדינת ישראל לא מפעילה בצורה מיטבית את חדר המיון הקדמי בקרית שמונה הנותן שירות מציל חיים לתושבים? מדוע אנחנו צריכים לשלם את המחיר על כך שאנו לא בית חולים הדסה?!

ועוד, במרכז הרפואי זיו בצפת המשרת אותנו, עדיין חסרים שירותים אלמנטאריים מצילי חיים כמו מכון הקרנות לחולי סרטן, והחולים נאלצים לעבור מסכת ייסורים בכל פעם שעליהם לקבל הקרנות בחיפה. ממש גובל בסדיזם. כואב הלב.

הצדק מחייב שמדינה המושתתת על צדק, תדאג שבקריית שמונה יהיה חדר מיון קדמי פעיל ומכון הקרנות בצפת כבר לפני שנים (עניין של כמה מיליוני שקלים), ושלא בשנת 2014 עדיין מכון ההקרנות יהיה בשלבי בניה ונלחם על חדר מיון ותשלומי אגרות הוגנים.

הסיבה שסגרו לנו את חדר המיון ואין כאן מכון הקרנות, זה שאנחנו לא חזקים, לא סופרים אותנו, ולכן לא עושים לנו חשבון.

הגיע הזמן לאחד כוחות מול כל גוף: ממשלתי, ציבורי ואפילו פרטי, ולתבוע לישר קו בכל תחומי החיים עם מדינת תל אביב. אף אחד לא עושה לנו טובה.

הגיע הזמן שנתחיל לדאוג לעתיד ילדינו, אם לא לעתידנו, כי אם נשב בחיבוק ידיים, אז באמת אסור לנו לבוא בטענות כלפי שום גורם, מלבד לעצמנו.

 

 

 

המושחתים רק הולכים ומתרבים,

 מדובר כבר במגיפה ציבורית

 

הגילויים האחרונים על מה שקורה בבית חולים הדסה ושערוריית השכר, עולה תחושה כבדה של ריקבון בשדרת המנהיגות, לא הפוליטית, תחושה של מיאוס ודחייה מההתנהגות וההתנהלות של מי שאנחנו רואים בהם מלאכים, לא פחות.

ואם אפשר היה לחשוב שמדובר 'רק' במנכ"ל, ניחא. מדובר בריקבון ונמק עמוקים בליבּה, בקודש הקודשים של מי שנמצא הכי קרוב לקדוש ברוך הוא ומסייע בידו לרפא חולים ולהציל חיים.

לחגיגה המושחתת בהדסה 'שותפים' החזקים, רק החזקים, מנהלי מחלקות, רופאים בכירים ואדמיניסטראטורים והמספרים פשוט לא נתפסים. החבורה הזאת חוגגת כאילו מדובר בקזינו ולא בבית חולים שהתשתית הראשונה לקיומו היא ערכית, שבועת הרופאים, ה'טובים לטייס' של הרפואה, ולא רק בישראל ובמזרח התיכון.

על מה שקורה בהדסה אפשר לומר 'אם בארזים נפלה שלהבת…'.

עצוב לדעת שאם עד היום חגגו וחוגגים על הקופה הציבורית אלה העובדים בחברות ציבוריות-ממשלתיות כמו: חברת החשמל, מקורות, רשות הנמלים, רשות שדות התעופה ועוד ועוד, ויוצרים גירעונות מוֹבְנים בתקציבים, והציבור מממן, היום אנחנו, הציבור הולך לכסות גירעונות של חברה פרטית, בית חולים הדסה.

למה?! כי כאשר מתפתחת מגפת שחיתות ולא עוצרים אותה, היא מגיעה בסופו של דבר גם …לרופאים.

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad