היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

השבוע שהיה – 14.11.2014

הלב טוב – הראש דפוק

כשהאויב הופך את השקר לנשק, קשה לסמוך רק על האמת שלך & שוטרים הוזעקו להילחם בפושעים, וסיימו את המשימה כנאשמים ב'רצח' & במאבק שלנו מול הפלסטינאים צריך לאמץ את עיקרון הנדנדה, כשאני למעלה, אתה למטה, ולהיפך

זה מה שאנחנו, אחרת קשה להבין את סדרת האירועים שמתרחשים כאן לנגד עינינו בחודשים האחרונים, שלא לומר במאה השנים האחרונות.

מה שקורה כאן הזוי, לא נתפס ובעיקר מסוכן ומסכן את העתיד שלנו על פיסת הקרקע הקטנה עליה אנחנו יושבים וקוראים לה "מדינת ישראל".

ככל שנרחיק לַעַבָר כדי לתאר טוב ומדויק יותר את המשפט המופיע בכותרת, נחוש יותר תסכול וחוסר אונים. אז נסתפק באירועים של השבועות האחרונים, ותסלחו לי אם אתבלבל במשהו.

…שלושה ילדים נחטפים ונרצחים בדם קר, מדינת ישראל יוצאת לעוד מבצע/מלחמה ומאבדת שישים וארבעה מחייליה ואזרחיה, יהודים משוקצים חוטפים נער ערבי רוצחים ושורפים אותו, מחבלים ערבים דורסים למוות יהודים חפים מפשע בירושלים ובשומרון, מחבל ערבי דוקר יהודי בהר הבית, ערבי מחבל דוקר חייל למוות. אפשר לסכם ולומר שהיהודים נרצחים בדם קר מתוך כוונה ותכנון לרצוח יהודים על ידי ערבים/מחבלים.

…חה"כ אחמד טיבי מיילל על כך שמשטרת ישראל והממשלה מתעלמים בכוונה מהשתוללות הפשע במגזר הערבי בעקבות רצח מנהל בית ספר והנשק הרב הנמצא שם. "כנסו לכפרים וקחו מהם את הנשק. תטפלו בפשע בכפרינו", הוא מתחנן בדמעות חנין. יחידת יס"מ מוזעקת לישוב ערבי בעקבות תלונה של תושבים על אלימות, ומיד השוטרים מותקפים על ידי ערבי בסכין…

…"וועדת המעקב של ערביי ישראל" מכריזה על שביתה, ומקהלת דורשי 'טובת היהודים' פושטת על אמצעי התקשורת בהאשמות על 'רצח צעיר ערבי בדם קר'.

…המושגים של 'אמת' ו'שקר' חייבים לעבור הגדרות לשוניות מחדש בעיקר במגרש הפוליטי. לפי המקהלה של טיבי, חנין ושות' אפשר לחשוב שהצעיר הערבי שיחק שש-בש והשוטרים תקפו אותו באכזריות… ח"כ תמר זנדברג מגיעה לנחם את משפחת ההרוג תוך הטלת רפש על משטרת ישראל ושוטריה.

המצב הולך ומדרדר במהירות, תוך סיוע, שלא מדעת, של יהודים ויהודיות מהקצות הקשת הפוליטית.

יש מצבים שלא מספיק לומר את המילה "זכותנו" ולגשת לעשות מעשה דבילי. למי ששכח צריך להזכיר שפרוש המילה "זכותנו" אינו "לשם קודשה בריך-הוא", הנאמרת לפני שנגשים לקיים מצווה, ממש לא. זכותנו היא אופציה העומדת לנו מאז ומעולם, ההמשך זה פונקציה של שכל ישר וחכם, של עשה ושל אל תעשה, ולפעמים של שב ואל תעשה עדיף.

הנטייה של פוליטיקאים ליצור משוואת. מצד אחד מה אני מקבל, מצד שני מה אני נותן. ביחס למה שקורה כאן אין מקום למשוואה. העסק כאן מתנהל לפי עיקרון הנדנדה. כשאתה למעלה, הוא למטה, ולהיפך. התיאוריות המערביות של ווין ווין (win-win) אינן תקפות למזרח התיכון, ובטח לא לסכסוך היהודי-פלסטינאי. לצערם של האמריקאים, אי אפשר להגיע לתוצאה ששני הצדדים מנצחים. ולכן, התוצאה של ההתערבות האמריקאית במזרח התיכון היא טעויות על גבי טעויות.

איני מאלה הטוען שמה שלא הולך בכח ילך ביותר כח, אלא שמה שלא נמנע בשׂכל, משולם בדם, ולא משנה כמה כח נפעיל אז.

אני גם לא מאלה שחושבים שיש תרופת פלא למה שקורה. שמה של התרופה הזאת היא "אחדות". כן, אחדות העם מול האיומים והפגיעות בנו רק בשל היותנו יהודים. מול אחדות השורות החוצות גבולות ודתות של שונאנו, עלינו לגלות אחדות ושותפות גורל כאן בתוכנו. איני יודע אם זה מספיק, אבל זאת התחלה טובה, פלטפורמה נאותה לשנות את המציאות לטובתנו.

 

נ.ב

לא היה עוד איום אסטרטגי מסוכן כמו נשק הדריסות. מדוע?! אם עד היום אפשר היה להיפגע באוטובוס, בטרמפ או במקום גיאוגרפי מוגדר, הרי שהפוטנציאל להיפגע מדריסה הוא בכל מקום, בכל הארץ. אין היום ערבי שאינו נוהג, עם רישיון או בלי, ולדרוס הם יודעים אפילו ברוורס… 

 

 

 

אובמה וחמינאי עושים סולחה,

ורוצים את ישראל בתור כבשׂ לשחיטה   

לפני כארבע-חמש שנים, כאשר נושא הגרעין האיראני יצא לאור, נכתב כאן, שעל ישראל לנקוט במהלך שיעצור את המהלך המסוכן. "ברגע שהאיראנים אומרים שהם מיצרים נשק גרעיני כדי להשמיד את ישראל, על ישראל להגיב כאילו והטילים כבר באוויר". חלפו שנים, נשיא ארה"ב בוש הלך לדרכו ואת מקומו תפס ברק חוסין אובמה שלא פספס שום הזדמנות כדי להסיר מוקשים בדרכה של איראן לנשק האטומי.

…השבוע, כל החששות וכל החשדות מנשיא ארה"ב קיבלו צורה מפלצתית. הזמן חלף, האיראנים במעשי הונאה בלתי פוסקים ניצלו את הזמן לחלוף על התחנות החשובות בדרך לתחנה הספית, פצצה אטומית. בעוד מספר שבועות יגלגלו עיניים לשמיים ויגידו: "לא האמנו שאיראן תשיג את מבוקשה. לא האמנו שנשיא ארה"ב יעשה לנו תרגיל כזה", 'תרגיל כזה', גם נשק גרעיני לאיראן וגם יצירת מפלצת חדשה בדמותה של דאעש. קשה להאמין שאנחנו מולכים שולל פעם אחרי פעם בבואנו להתמודד עם איומים מבחוץ. ומי בולם אותנו?! אנשינו ראשי שב"כ ומוסד מתוסכלים, לשעבר, רמטכ"ל, לשעבר, פוליטיקאים מהשמאל ששוב תופסים את הפוזה המתנשאת ש"אנחנו יודעים מה טוב למדינה" ועוד.

אני עדיין מקווה, בעצם בטוח, שכמו בסרט טוב הסצנה האחרונה בסיפור תהיה בלתי צפויה ובלתי ניתנת לעצירה.

היא תתממש ותביא לתפנית בסיפור שכותבים לנו אויבנו בעזרת המשת"פים המקומיים.

 

 

'ישראל היום' ואנשי האתמול

אנשי האתמול בכנסת ובתקשורת סותמים פיות בשם חופש הביטוי & מה שעשה רמי לוי בסופרים, עשה 'ישראל היום' בעיתונות

כמי שמאמין בחופש עיתונות איני יכול שלא להתייחס ל'חוק ישראל היום' שמנסים להעביר אנשי האתמול בכנסת.

מדהים עד כמה אנשי האתמול האלה נשענים על אנשי המחר בבואם להטביל את שרץ הצביעות.

חופש עיתונות זה חופש עיתונות. נקודה. כפוף לחוקי ההסתה, הגזענות וסעיפי החוק הרלבנטיים.

ממתי כנסת ישראל נדרשת להיות שוט מאיים וסותם פיות דווקא בנושא שחברי הכנסת נהנים ממנו מתוקף חסינותם?!

ממתי חברי הכנסת נרתמים כדי להתערב בתחרות עסקית בסקטור מסוים?! כל עוד רמי לוי לא נכנס לתחום המרכולים, נוצלנו ונעשקנו על ידי מונופולים וקרטלים של בעלי ההון. כזכור, הכנסת לא התערבה אז וטוב שכך. כך צריך להיות גם בתחום התקשורת וצריכת המידע, חופש חופש להתארגן ולהתמודד על כיסו של הצרכן. ואם יש מי שמוכן לשלם עבור הקורא את מחירו של העיתון, מה הבעיה.

בניגוד לרבים, איני כועס על נוני מוזס הבעלים של ידיעות אחרונות, שיש האומרים שהוא המושך בחוטים, אלא על חברי הכנסת ששוב מרוויחים את התואר 'סמרטוטים'  ביושר.

לא הייתי בוחר בביטוי הקשה הזה אילו חברי הכנסת הנמרצים היו פועלים בימים טרופים אלה כדי לרסן את תקציב המדינה ולהטות תקציבים לנושא יוקר המחיה ושאר הנושאים שבגללם יש במדינת ישראל אנשים רבים (מידי) שלא מסוגלים להתקיים ממשכורתם, אינם יכולים לקנות מזון, ביגוד ולהעניק חינוך סביר לילדיהם. הייתי מקבל בהבנה, אך לא בהסכמה התנהלות כזאת של חברי הכנסת אילו היו מנצלים את הזמן לטובת מה שנבחרו, ולא להיות מריונטות של בעל הון.

רק להזכיר לאבירי החופש המדומה כי עולם התקשורת של היום שונה בתכלית השינוי מעולם העיתונות והתקשורת של האתמול. ואם כבר מדובר במלחמה של חברי כנסת נגד מי שנותן עיתון חינם אין כסף לציבור, היה מעניין לראות אותם נלחמים נגד פלטפורמה, דיגיטאלית או אחרת המספקת ידיעות חינם אין כסף. אתר y-net , למשל.

 

 

במקום מע"מ 0

צריך שר אוצר עם אגו 0

החוק אכן עוזר, כבר עזר ל…קבלנים & הזוגות הצעירים ישמשו צינור להעברת הכסף לקבלנים, ויקנו דירה רק אחרי שיבנו אותה &

 

ואי אפשר בלי חוק האגו מע"מ אפס.

תראו מה קרה. לפני כחצי שנה יצא שר האוצר בהצהרות בומבסטיות על מע"מ אפס לדירה ראשונה.

מחירי הדירות אז היו בערך, כמחירי הדירות היום, מינוס מע"מ.

מה קרה?! פשוט, הקבלנים גילמו במחיר הדירה את המע"מ, או חלק גדול ממנו, וכך יצא שכאשר החוק יעבור, אם יעבור, מי שיתעשר וייהנה מהמתנה של שר האוצר לפיד יהיו הקבלנים והמתווכים. הרוכשים הצעירים יהיו במקרה הטוב צינור להעברת ההטבה לקבלנים.

איך אני יודע, אתם שואלים? פשוט, חבר שהיה בהליך קנית דירה לפני מספר חודשים, חזר אל הקבלן לקראת סגירת עסקה. וראו זה פלא, מחיר הדירה טפח בערך בסכום שהחבר אמור לקבל כמע"מ אפס…

 

זה מה שקורה כאשר שר אוצר מגיע עם פיתרון שאינו מתאים לבעיה. הבעיה הייתה ונותרה חוסר בדירות והפיתרון גרם להעלאת מחירי הדירות הקיימות…

אולי יעניין אותך