היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

השבוע שהיה – 19.5.2015

בהמה גאה

נאום הבהמות הארסי של עודד קוטלר, ראוי שלא יסלח & לא בגלל תוכנו, אלא בגלל שתוכנן לפגוע & צריך לשים סוף לעונת ההשתלחויות והפגיעה באדם, מכל הכיוונים

איך שגלגל מסתובב. אהרון ברק בזמן שכיהן כיועץ המשפטי לממשלה, הורה להעמיד את אשר ידלין לדין וכאשר עורך הדין שלו טען שאדם במעמדו, לא יאה שיחקר במתקן משטרתי, אמר אהרון ברק "דין ידלין כדין בוזגלו".

מאז זרמו מי מדמנה רבים בצנורות הביוב של מדינת תל אביב, אהרון ברק הספיק להיות נשיא בית המשפט העליון, בדימוס, אבל בוזגלו ממשיך לככב.

הסערה שחולל עודד קוטלר ראוי שתטופל מזוית מעט אחרת, בנוסף לגינויים ולדחיה שהוא קיבל במהלך הימים האחרונים,

עודד קוטלר עשה מעשה חמור שנטעה אם נשבץ אותו ברצף של גרבוז, סובול ושו"ת.

קוטל דומה בעיני לרוצח המתכנן את מעשיו בכוונה ל'רצוח' את מרקם החיים העדין שעדיין נותר בין בעלי דעות, אמונות והשקפות שונות.

צריך להכיר את קוטלר כדי להבין עד כמה האיש הזה מנוול ודחוי כאחרון המצורעים.

האיש, במאי ושחקן בהכשרתו והתראיין באחד הערוצים בספונטניות ותגובתו הייתה סבירה, אלא שהערתה של המראיינת כנראה לא מצאה חן בעיניו במובן ש'לא סיפקת את הסחורה'.

האיש הלך לביתו, השקיע מחשבה מתובלת בהרבה ארס, ונתן ביטוי בכתב לדברי ההבל שלו, והקריא מן הכתב את הדברים.

דבריו לא היו מכוונים לפגוע רק בשרת התרבות אלא, בתשתית החברתית ממנה שואבת רגב את כוחה לנהוג כפי שהיא נוהגת.

במשפט הפלילי, ההבדל בין הריגה לרצח מתבטא בכוונה, כך אצל קוטלר כתב האישום נגדו חייב להיות תחת סעיף "רצח", כי דבריו נאמרו בכוונה לפגוע.

המדהים בסיפור, שלפני אלפי שנים היה אחד, קראו לו און בן פלת. אותו און היה מחבריו של קורח (שהשבת נקרא את הפרשה בבתי הכנסת). אלא שבניגוד לנשותיהם של קורח ועדתו, ל-און הייתה אישה חכמה, חכמה מאוד. כאשר היא הבינה שאישהּ הולך לאבדון, היא עצרה בעדו ומנעה ממנו את המוות הנורא.

…אישתו של עודד קוטלר, אורדית, לא רק שיכלה למנוע מבעלה להיות בהמה גועה בפני כל עם ישראל, אלא שהיא נתנה לו הכשר כשהוא הראה לה את הכתובים והיא 'אישרה' אותם "לא התייחסתי למשפט הזה כמשהו חמור", אמרה אחרי הפיצוץ.

עודד קוטלר, במאי האמון על אין ספור רפליקות, טריקים ושטיקים, תכנן את הפיגוע ההמוני בקור רוח, ידע מה יפגע וכמה, ידע שהדברים יפתחו מהדורות חדשות ויגרמו לאנדרלמוסיה רבתי, ובכל זאת 'הלך על זה'.

הפעם, אנחנו לא מתכוונים להגיב כפי שציפה קוטלר הבמאי, ולא נסלח לו הפעם, כי 'בהמות' כמו בהמות אינן מתנהגות כפי שמצפים מהן.

יש לִגְבּוֹת מקוטלר את מחיר הרוע עד תום ובמגרש שלו.

נ.ב

אולי בהזדמנות זאת מישהו יגדיר מחדש את המושג "תרבות". יש לי הרושם שהיוצרות התבלבלו.

 

 

 

 

אחים אחים אבל לא לעשות שטויות

בסוריה הכל שחור או לבן & אם אתה לא איתי, אתה נגדי, גם אם אתה דרוזי & ובכלל, מצבם של הדרוזים אינו בגלל דרוזיותם, אלא בגלל אסד בו תמכו ו'אכל אותה'

האירועים המתגלגלים בסוריה, תופסים תאוצה שכנראה בצה"ל ובממשלה לא מבינים את חומרתם ואת עוצמת ההרס והנזק שעלולים להביא.

זה לא שאני יודע יותר מקציני צה"ל, ממש לא. אני פשוט נזכר בקטסטרופות שחווינו בחיינו הקצרים כמו: מלחמת יום כיפורים ועוד כמה פשלות שלא נזכיר כאן.

ובכל זאת. פשוט, האירוע שהתרחש ביום שלישי בערב בו צה"ל יצא בהודעה דרמטית שאזור צפון מזרח הגולן שטח צבאי, ומיד לאחר מכן, חזר צה"ל מהודעתו-שלו.

זה סוג של התנהלות המשדרת ברדק, סליחה על הביטוי. מי שהיה בצה"ל יודע שלפעמים סיפור גדול מתחיל מאידיוט קטן.

צה"ל בו נמצא המאגר הגדול ביותר של אגו יכול בקלות לסבך את האזור באיזושהי הרפתקה צבאית, בגלל החלטות חפוזות ולא שקולות כמו ההחלטה של השבוע.

תתכבדו קצינים יקרים (באמת) ותנו לנו להרגיש שגורלנו בידיים טובות, ראש חכם ולב אוהב ודואג. אם הגעתם להחלטה שצריך לסגור את האזור כדי לשמור על שלומו של הציבור, תסגרו. אם הגעתם למסקנה שלא תוכלו לעמוד במתקפה של אנשי ציבור דוגמת ראש מועצת הגולן ואתם עלולים לחזור בכם, אז אל תסגרו את השטח.

להחליט לסגור את השטח ושעתיים לאחר מכן לפתוח אותו, כאשר בין לבין ראש מועצה אומר שהסגירה פוגעת בתיירות, זו כבר בדיחה מסוכנת.

…המצב בגבול הסורי הולך ונעשה מסוכן בגלל שאוטוטו הם מסיימים להרוג אחד את השני ויתפנו להשקיע מחשבה כיצד להציק למדינת ישראל. שאף אחד לא יחכה לנס במובן שאירגוני הטרור למיניהם יתאחדו תחת הנוסחא "שומרים על ישראל בכל מחיר!".

מי שזוכר את הימים הראשונים של הלחימה בסוריה, הסיסמה שהובילה אותם הייתה 'קודם דמשק ואחר כך ירושלים'. זוכרים?! אני כן.

באשר לדרוזים.

כאן צריך להיות זהירים ולא לעשות סלט. הדרוזים נרדפים היום ומאוימים לא בגלל שהם דרוזים, ממש לא. הם בחרו להצטרף ולתמוך בנשיא הסורי אסד, משקוליהם. בסוריה, לא כמו אצלנו, כללי המשחק פשוטים מאוד. אם אתה לא איתי, אתה נגדי. לאורך השנים הדרוזים ברמת הגולן התנהגו כנתיניו של הנשיא הסורי וסרו למרותו בקטנה כגדולה. מה שקרה שהגלגל של הרולטה הסורית לא עוצר ועכשיו, לדאבון לב, ידם של המורדים על העליונה.

הדרוזים בסוריה הם חלק מהפזל העדתי הסבוך בסוריה עם אלף ואחד אינטרסים ושיקולים שלא נוכל להבין את עומקם.

יחד עם זאת ולמרות הכל, מדינת ישראל חייבת להושיט יד לדרוזים בסוריה ולהציל אותם מטבח, חלילה.

הנוסחה צריכה להיות פשוטה ומובנת גם לדרוזים בארץ. שותפות גורל, כן. לעזור ולהציל, כן. להסתבך במלחמה כוללת בסוריה, לא!

 

 

ח"כ אורן חזן:

בכל זאת להתאפק עד אחרי החקירה

מסתבר שהחייל האתיופי היה הראשון לשגר אגרוף לפרצופו של השוטר & אסור שצבע העור יגרום לאפליה נגדו, ועוד יותר אסור, שאותו צבע לא יגרום לעוול לחף מפשע

תראו עד כמה מסוכנת התופעה בה העיתונות והתקשורת מחליפים את רשויות החוק והאכיפה, ומעבר לחשיפה הם גם הופכות להיות החוקר, התובע, השופט והתליין.

…מדינה שלמה געתה אחרי מפכ"ל המשטרה שהחליט על סמך צילום בטלוויזיה בו נראה שוטר מכה באכזריות חייל אתיופי, לפטרו לאלתר.

אכן, כולנו 'ראינו' כיצד השוטר מתנהג באכזריות ומפעיל יחד עם חבריו כח אלים נגד אותו חייל אתיופי.

…מישהו החליט לבדוק את הצילום ופתאום מסתבר שאותו חייל אתיופי היה הראשון לשלוח אגרוף בפרצופו של השוטר ולמעשה לתת את האות לסאגה שהתפתחה.

…נחזור לעמדה המתעקשת לבדוק ולחקור את התנהלותו של ח"כ אורן חזן בכלים שנועדו לכך, חקירה משטרתית ולא על סמך תמונות ועדויות בכתבת טלוויזיה. תפקידו של הכתב/עיתונאי מסתיימת ברגע שסיים להציג את מה שהוא יודע/שמע/ראה/צילם לצופה. מאותו רגע הטיפול  חייב לעבור לידיהם של אנשי החוק לחקר האמת.

העיתונאי יכול ורצוי שימשיך לעקוב אחר ההתפתחויות כדי שהעניין לא ימרח או יקבר.

בקיצור. במקום להצטרף לעדר בעלי האינטרסים הצועקים לעריפת ראשו של חזן, אני מציע לחכות לתוצאות הבדיקה המוסמכת והמקצועית, בכל זאת אנחנו לא בסוריה או צפון קוריאה.

 

 

אולי יעניין אותך