היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

השבוע שהיה – 20.02.2015

דוח מבקר המדינה מעניין את בוז'י וציפי, הצחקתם אותי

 

ההסלמה בהתבטאויות של יריביו של בנימין נתניהו במערכת הבחירות, הפכו אותן לקרקס זול ודוחה.

אפשר להבין את הרצון והתאווה לשלטון של יצחק הרצוג וציפי לבני, בכל זאת מדובר בהכלאה של שתי מפלגות שהביאה לעולם יצור מוזר.

החתן, 'מפלגת העבודה', הכלה 'התנועה' והתוצאה 'מחנה ציוני', שלפחות חלק ממועמדיו מתכחשים לציונות בפרשנותה המקובלת, מתכחשים לזהות היהודית-ציונית של מדינת ישראל ופועלים 'איך שבא להם'.

זה למעלה משבועיים שהעלימו את המועמד הערבי, שדרן הספורט זוהיר בהלול ('אני פלסטינאי גאה') ואת המועמדות (מירב מיכאלי – סתיו שפיר) מהפרונט התקשורתי, שאף אחד לא מבין מהן עושות ב'מחנה ציוני'.

'המחנה הציוני' נמצא בטירוף מערכות ובריצת אמוק לעבר לשכת ראש הממשלה עד שאינו זוכר על מה בעצם מתנהלת מערכת הבחירות.

במקום לספק תשובות לשאלות העומדות על סדר היום הפנימי והחיצוני, אנו זוכים למבול של סיסמאות, משפטי מנטרה והכפשות, הרבה הכפשות מאז שמיסטר אדלר הועמד בראש המטה שלהם.

אותו אדלר, אבי אבות הטומאה שיצר ורקח יחד עם ציפי לבני וחבריה את אחד האסונות הגדולים שידעה הדמוקרטיה הישראלית בגניבת הרוב מהבוחרים הימניים ויישום תוכניות השמאל לגירוש יהודים מבתיהם.

אותו אדלר, היה שותף ל'אתרוגו' של אריאל שרון, מהרגע שהשמאל הבין שהקבלן שרון עבר למחנה שלהם.

אדלר הריץ קמפיין שקרי וגונב דעת בו הציג את שרון כסבא טוב המלטף כבשים, שבסופו של דבר הסתבר שהכבשה היחידה הייתה ההתיישבות בגוש קטיף. בעיני אדלר ושו"ת שרון לא היה מנהיג החשוד בשורה ארוכה של מעשים פליליים בארץ ובחו"ל.

האיש הזה אדלר מסוכן לדמוקרטיה הישראלית כי הוא לא עומד לבחירה ופועל מאחורי הקלעים ביצירת מצגי שווא, שליבם שקר, עלילות ויצירת מציאות מדומה גונבת דעת.

ככל שהזמן חולף, מתגלות המלכודות שהניחו אנשי השמאל, בתקשורת, במוסדות ציבוריים ובאיומים כלפי כל מי שתומך בנתניהו.

ניקח את דו"ח מבקר המדינה, לדוגמא. נניח ורק נניח לצורך הדיון שיש ממש בפרטים המופיעים בדו"ח. בכל זאת מדובר בחומרים המעלים אבק ועובש על שולחנם של המבקר והיועץ המשפטי לממשלה כבר מספר שנים.

יתרה מכך. על פי ההיגיון הפשוט, ההתייחסות אל מעשים לא ראויים צריכה להיות חריפה ככל שהם קרובים למועד ביצועם. היגיון פשוט, תסכימו. וראה זה פלא. כל הטענות על התנהלות לא ראויה, לכאורה נעשו בשנים רחוקות מ-2011. הטענות על התנהלות לא ראויה הן על השנים 2008 – 2011. ומה לעשות שמשנת 2012 יש שיפור משמעותי, דרסטי בנתונים. במילים ברורות יותר, אם היה צריך לתקן התנהלות כלשהי, היא תוקנה, שלוש ארבע שנים אחורה.

אפשר לחשוב שתוכן דו"ח מבקר המדינה ממש מעניין את הרצוג ולבני.

ובאשר למינהל תקין. בימים אלה מייצר הצמד את תוכנה של הביקורת כלפיהם ואת חובות העתק שהם ישאירו אחריהם. אבל מה זה משנה?! יש את שרה, שלא קשורה לגרעין האיראני, לדאע"ש, לחיזבאללה, ליוקר המחיה, למחיר הדירות, לאובך של השבוע שעבר, לשלג של השבוע, לחור באוזון ולכאב הראש של אזרחי ישראל אשר מבקשים בסך הכל לגבש דעה עבור מי להצביע ב-17.3.

ככול שהשמאל בישראל, המתוגבר בשמאל חו"ל, יהיה היסטרי, הוא יכווץ את הקפיץ חזק יותר, שהשחרור שלו בבחירות רק יגדיל את כוחו של נתניהו.

 

לפיד, הניח 'פצצה מתקתקת'

ועכשיו הוא רץ לנחם את מפוטרי כיל 

התרגלנו, לצערנו להיחשף לשקרנים ולעזות מצח של מועמדים לפני בחירות. אבל מה שעושה יאיר לפיד, ראוי שיקבל תשומת לב מיוחדת.

האיש הזה שבידיו הופקדה 'היכולת הגרעינית' לפתרון בעיותיה החברתיות-כלכליות של מדינת ישראל, פישל ופגע במו ידיו בסיכוי שיהיו כאן פחות עניים ויותר זוגות צעירים שיכולים לרכוש דירה.

לשונו החלקה והגיבוי שהוא מקבל מהגמדים, חברי הכנסת שלו בתמיכתם באופן הנלוז והמסוכן שהוא פירש את המושג 'דמוקרטיה', מנעו כל אפשרות לדון ולמנוע את טעויותיו הקטסטרופליות בדיור ובתעסוקה.

הנה שתי דוגמאות. הראשונה והמוכרת בתחום הדיור, 'מע"מ 0'. יש ה נכנס למשרד האוצר כשעל גופו חגורת נפץ להשמדה עצמית וסביבתית. כל המומחים לכלכלה הזהירו אותו ממע"מ 0 והוא בשלו. אמרו לו שהפתרון נמצא בהגדלת היצע הדירות והוא התעקש לחלק מתנות לקבלנים וליזמים. ומה קרה?! נתניהו מנע ממנו, גם במחיר של הליכה לבחירות את המהלך המטורף הזה. זוגות צעירים קנו את הבלוף שלו ונותרו ללא דירות ורק כשהבינו שלפיד הטעה אותם, הם אצו רצו לקנות דירות. וראו זה פלא.  ברבעון האחרון של 2014 זינקו מכירות הדירות ב-22% ובקניית דירות חדשות ב-52%.

דוגמה נוספת. ממידע שהגיע לידי "גלובס" עולה כי אלמלא התנגדותו העיקשת של שר האוצר לשעבר לפיד לעסקת הרכישה של כיל על-ידי פוטאש, ייתכן והפיטורים הנוכחיים בכיל היו נמנעים. יותר מכך, מעלה התחקיר בגלובס, המדינה הייתה מרוויחה מיליארדי שקלים ומי שתמך בעסקה עם פוטאש היה דווקא ראש הממשלה בנימין נתניהו.

העיקר, שהשחקן הזה לפיד קופץ מלוקשן אחד למשנהו מלווה בקרקס הנודד שלו רק כדי לתת אליבי לחבריו בתקשורת לשדר את דברי ההבל המסוכנים שלו.

 

 

 

ציפי לבני, לא חייבים לתבל בארס

 

מערכת הבחירות מוציאה מהמועמדים את האמת וחושפת את התכונות האמיתיות, לא אלה שהמועמדים דואגים לשווק לנו.

הדוגמה הבולטת היא ציפי לבני.

זכותה ואף חובתה להריץ את האמת שלה, גם אם באמת היא לא מאמינה בה ונועדה לצורכי בחירות ובחירתה.

אבל נדמה לי שזוהי המועמדת שמזמינה יחס של דחייה בכל אמירה ודיבור שלה.

אפשר להסכים ואפשר לא, אבל גם כאשר ציפי לבני אומרת 'בוקר טוב' זה נשמע ונראה כמו היום השחור ביותר באותו יום.

הנטייה שלה לתבל כל אמירה, כל עמדה בכמויות ארס מקנים לה את התואר המפוקפק של הבחירות "מכשפת הבחירות".

עמדה זו לא קשורה לעמדותיה הפוליטיות, רק לתרומתה לזיהום האוויר והאווירה, שגם כך אינם נקיים בימים אלה.

 

 

גדי אייזנקוט נכנס לתפקיד הרמטכ"ל

אם איני טועה, הרבה זמן לא הוחלף רמטכ"ל בצורה כל-כך חלקה ועם המון אהדה מהציבור.

שני האנשים האלה, גנץ ואייזנקוט משדרים אמינות וטוּב כמו שלא ראינו זה שנים. מרגישים שאין מתח באוויר, שהאנרגיות חיוביות ויש פירגון הדדי.

אזרחי ישראל יכולים להודות, לעת עתה, על העברת השרביט החלקה ועל כך שהרמטכ"ל החדש לא יזגזג כישראלי מצוי, הדואג קודם כל לבטל את זה שהיה לפניו בתפקיד.

עוד משהו. היו כאלה שמתחו ביקורת על הליכתם המשותפת של השניים לכותל המערבי.

…וזה בדיוק מה שהם היו צריכים לעשות.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad