היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

השבוע שהיה – 23.08.2014

שלישייה מנצחת נתניהו, יעלון וגנץ

כנראה שמפריע למישהו ש'העסק דופק' & תסכול וחוסר יושרה מובילים פוליטיקאים ועיתונאים לחבל בעבודת הצוות של השלישייה

כנראה שיש פוליטיקאים ועיתונאים שמפריע להם שההגה הביטחוני והצבאי במלחמה בעזה נתון בידיים יציבות ואחראיות. אין כאן פרקינסון, אין כאן גמגום של ראש הממשלה נתניהו, יעלון שר הביטחון וגנץ הרמטכ"ל, אבל יש אלצהיימר לכמה פוליטיקאים ועיתונאיים. כן, אלצהיימר.

מתי בפעם האחרונה אתם זוכרים ששלישיית בעלי התפקידים האלה תפקדה בהרמוניה, בנינוחות ובאחריות בעת מלחמה?! אולמרט/ברק/חלוץ?! או אולי אולמרט/פרץ/חלוץ?! או אולי גולדה/דיין/רבין?!

אל תתאמצו להיזכר כי פשוט לא תמצאו. התככים והתקיעות ההדדיות בצלעות היו לחם חוקם.

אל המלחמה הזאת הגיעה הצמרת הביטחונית בשלה ומפוכחת, והתוצאות מדברות בעד עצמן. דברים שרואים בעין.

אז בכל זאת, מדוע הביקורת הארסית של כמה פוליטיקאים ועיתונאים?!

פשוט מאוד. יש זהות בין האג'נדה הפוליטית האנטי נתניהו של הפוליטיקאים והעיתונאים האלה ובין התבטאויותיהם והדלפותיהם. אותה גברת בתחפושת אחרת.

אין כאן, כמובן כוונה לפגוע בחופש הדעה, המחשבה והביקורת, אלא להצביע ולחשוף את פרצופם/מצפונם של אותם פוליטיקאים/עיתונאים.

מדינת ישראל שילמה מחיר יקר בעבר על מלחמות גנרלים בינם לבין עצמם ובינם לבין ההנהגה המדינית פוליטית שאליה הם כפופים.

מקרה אחרון שעדיין לא הסתיים, פרשת הרפז/אשכנזי/גלנט/בניהו/ווינר/ברק. ממה שהתפרסם ונחשף לציבור, מדובר בהתארגנות קלוקלת של לובשי מדים מול פוליטיקאים כדי להשפיע על בחירת רמטכ"ל.

ולכן, יש להוקיע, ראשית את הפוליטיקאים ממפלגתו של ראש הממשלה שהתחילו את הקמפיין שלהם לראשות הליכוד ולראשות הממשלה. כנראה חוץ מחבריו הפוליטיים הקרובים של אותו שר המחככים ידיים (שקידומם וחייהם הפוליטיים תלויים בהצלחתו של השר), הדברים נראים רע, גרוע ומסוכן מאוד.

נניח שאותו שר ישיג את מבוקשו בסופו של דבר במפלגתו, מובטח לו שהציבור הרחב ימנע ממנו את ראשות הממשלה, רק בגלל התנהגותו והתנהלותו של השר הנ"ל במהלך המלחמה כלפי ראש הממשלה נתניהו. זה שקוף, זה מסריח.

ולכן, לדעתי, אנו צריכים לשמר ולעודד את שיתוף הפעולה בין ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל בכל דרך דמוקרטית ראויה.

ואחרי המלחמה שכל הסוסים יצאו מהאורוות, יעמדו על קו הזינוק ויתמודדו מול ראש הממשלה בנימין נתניהו על הנהגת הליכוד וראשות הממשלה.

 

 

 

כיצד אפשר לנצח את החמאס אם מכריזים ש'לא רוצים למוטט אותו?'

אחד מהפרדוקסים היותר בולטים במלחמה הזאת היא ההצהרה שלא רוצים …לנצח במלחמה & זה כמו לעלות לדרבי ולומר שהיריב ינצח

לצד התמיכה בשלישיית הביתים (ביבי, בוגי ובני), צריך לומר שמדינת ישראל חייבת להכריע את החמאס, לא בגלל יצר הנקמה, אלא בגלל שזה מה שמבקש החמאס, הכרעה.

ולכן, מוזר מאוד שמדינת ישראל יצאה למלחמה כאשר ההצהרה המובילה הייתה "אנחנו לא רוצים למוטט את החמאס". משפט הזוי ומזיק שכנראה השפיע המון על מהלכי ומטרות המלחמה בחמאס.

אחת הראיות המובהקות זה מה שקורה השבוע בעקבות חיסולם של שלושה מראשי הנחש החמאסי. גוף הנחש אומנם מראה סימני חיים וממשיך לירות רקטות, אלא שסימני החיים הם תגובה עִצְבית/עצבנית של גוף שהמערכת המרכזים שלו נפגעה אנושות. ברגע כתיבת שורות אלה עדיין לא ברור עם ראש הנחש מוחמד דף נכרת.

נ.ב

אם עדיין בצה"ל מעוניינים להמשיך ולהחריב בתים בעזה, לא כנקמה, אלא כאמצעי להחלשת החמאס, אזי רצוי מאוד להתחיל להרוס בתים בשכונת רימל (דיזנגוף של עזה).

הבתים של התושבים השקופים שאף אחד לא סופר אותם, אינה עושה רושם על אף אחד בחמאס חוץ ממועצת זכויות האדם של האו"ם, גדעון לוי ועוד כמה שונאי ישראל ארסיים.

 

 

 

זוג מוסלמי מתחתן ויש יהודים ש'חוגגים'

 

אי אפשר יהיה להתעלם מהחתונה המוסלמית שהמון יהודים התעניינו בה.

לא, אין כאן טעות. החתונה הייתה מוסלמית לחלוטין ולא בין מוסלמי ליהודיה.

הכלה התאסלמה ומאותו רגע היא לא מייצגת אותי כיהודי. חבל לי על שיהודיה נשרה מהמועדון בו אני חבר, אבל זאת בחירתה, ואת הבחירה הזאת צריך לכבד. ולכן, חשוב לא להידחף עם סיסמאות נבובות של 'להציל'. כי אין סיכוי להצילה, בטח לא כאשר היא מדקלמת "האהבה ניצחה" ומתריסה לעבר בני עמה לשעבר בדווקא'.

לכן, גדודי היהודים שקפצו על החתונה וכל קבוצה שעשתה מאמץ עילאי לקדם את האינטרסים שלה, ראוי שיחזרו לבסיסיהם בשלום ויחכו להזדמנות יותר נקייה לעשות הון אישי על גבו של הנושא הכאוב הנקרא התבוללות.

הבעיה האמיתית נמצאת במקום אחר, אלא שהמקום הזה רחוק מהעין, והוא לא מספיק טוב לפסטיבלים תקשורתיים כמו שעשו קבוצות לאומניות הזויות בחתונתם של המוסלמים מחמוד ומורל. ארצות הברית ואירופה מהמובילות בהתבוללות בעשרות אחוזים בכל שנה.

הבעיה מתחילה לצערי עם הבורות בה גדלים רבים מהיהודים באשר למושגים יהודיים וערכים משותפים ליהדות וליהודים.

שרי החינוך מאז הקמת המדינה נכנעו ללחצים של תנועות וגורמים "ליברליים" ונמנעו ללמד את ילדי ישראל מושגים בסיסיים בהיהדות. הטיעון היה תמיד שזו דרך להחזיר בתשובה את כל ילדי ישראל, רחמנא ליצלן. אז לא. אין כוונה להחזיר אף אחד למקום שהוא לא היה בו. הכוונה הייתה להעשיר את ילדי ישראל במושגים וידיעות שהם מהשתייכותם כלאום או דת. (כידוע ביהדות אין הפרדה בין לאום ודת).

מה שקרה בהמשך, שלצד מקהלת הביחד וכולנו שווים ואין הבדל בין יהודי לגוי, הגיעו ילדים/נערים/מבוגרים יהודיים עם מטען מינימאלי של מושגים יהודיים. הזהות של הילדים האלה נשאבה החוצה ויצרה וואקום תכני שמולא במהרה על ידי הסיסמאות של ה'ביחד' ו'אין הבדל בין יהודי לגוי כי כולנו בני אדם'. הילדים אינם אשמים בכך שהוריהם ושרי החינוך לא דאגו לתת בידיהם כלים ערכיים ותכנים על יהדותם, והריק הזה התמלא בקלות בכניעה לדת/כת אחרת.

כאב ההתבוללות הוא קשה ומטריד, קודם להורים ולבני המשפחה, אבל גם לרוב היהודים המאמינים ש'ישראל ערבים זה לזה'.

כל הנאמר כאן לא בא לומר שחלילה שצריך לשנוא מוסלמי או נוצרי או לנתק מגע. ברמה האישית חובה להתנהג ולהתנהל מול בני דתות אחרות בכבוד תוך שמירה על הזהות והערכים היהודיים. הבעיה מתחילה בחציית קווים תוך התבטלות בפני האחר.

במדינות נכר חיו יהודים לצד ובתוך גויים וההתבוללות הייתה זניחה ושולית. סתם לידיעת המעוניינים.

 

מדינת ישראל מאבדת את זהותה היהודית לדעת על ידי מיעוט ששם לו למטרה לחבל ולפגוע בכל מה שהוא יהודי.

אולי יעניין אותך

Bottom ad