היום ה-10 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

השבוע שהיה – 24.01.2014

יש לנו חבר וקוראים לו סטיבן הרפר

 

החבר האמיתי שלנו בעולם הוא ראש ממשלת קנדה ואנחנו גאים בו & מסתבר שיש בסיס לבדיחה שמשה רבנו התבלבל בין כנען ובין קנדה… & אוהבים אותך מר הרפר

זה שהעולם צבוע, אני לא מחדש לכם, זה שאינטרסים כלכליים מובילים מדינות וממשלות נגדנו, גם זה לא חדש.

ועוד דבר, זה ששונאינו באשר הם מחפשים 'סיבה למסיבה', שנאה, זה גם לא ממש חדש.

סטיבן הרפר, ראש ממשלת קנדה, זה משב רוח רענן על הנפש, זה ממש חדש לרבים מאיתנו.

…הפגנת האהבה והאהדה לישראל וליהודים על ידי אחד מראשי הממשלות החזקות בעולם השבוע, ראוי וצריך שיועלה לראש התורן שלנו כישראלים, כיהודים וכבני אדם שמוסר זה לא קוד לצבוע, באשר הם.

נכון שראש הממשלה הקנדי נוקט במדיניותו האוהדת לישראל והיהודים מאז שנבחר לתפקידו בשנת 2006, אולם עובדה זו אין בה כדי להתעלם מהאיש היקר הזה שלא עושה חשבון למדינות ערב ולפלסטינאים, מזהה את דו פרצופיותם ומוסרם הכפול, ומביע את דעותיו ותמיכתו בישראל מעל כל במה, גם כאשר הוא עומד לצידו של מחמוד עבאס 'הנשיא' הפלסטיני ברמאללה.

השבוע הגיע הרפר בראש משלחת שכללה שרים ואנשי עסקים קנדיים לביקור תמיכה ועסקים בישראל וביום רביעי הוא הגיע לאגמון החולה שם נקרא מצפה על שמו. (ראה ידיעה בנפרד).

אחד הקטעים שייחרטו בזיכרון מהביקור היה נאומו בכנסת והתפרצותו של ח"כ אחמד טיבי לעברו. ח"כ טיבי הרגיל לקבל הנחות ומבצעי סוף עונה בתקשורת הישראלית כאשר הוא מתבטא באופן פרובוקטיבי, שלא לומר שקרי, לא יכול היה לסבול את המחמאות שהרעיף ראש הממשלה הקנדי הרפר על ישראל. ח"כ טיבי במצוקתו שוב שיקר ואמר שהבדווים בנגב מצויים בלי חשמל ובלי מים.

נכון שאהדתו לישראל וליהודים מקורה גם באמונתו הדתית (נוצרי-אבנגליסט), אבל כמה נוצרים כאלה שהם גם ראשי מדינות ובעלי כח אמיתי מגלים יחס אוהד ותומך בכבשה-ישראל מול אומות העולם. אני, בכל אופן לא מכיר.

הנטייה כאילו מה שקורה בעולם הגדול זה לא ממש מענייננו, שגויה בתכלית, כי בסופו של דבר הפרטים הקטנים הם אלה שיוצרים את המציאות ואת היחס אלינו כמדינה הנאבקת על קיומה, באמת, באוקיאנוס השנאה והשטנה הסובב אותנו.

בימים טרופים אלו כאשר כל העולם נגדנו, בלי מירכאות, צריך לדעת לומר תודה לאדם אמיץ וערכי כמו ראש ממשלת קנדה סטיבן הרפר, גם אם מדובר בעיתון כמו "חדשות הגליל", המופיע הרחק-הרחק מקנדה אבל, קרוב קרוב ללב.

 

מחאת 2011 פרומו למחאה האמיתית

רוצים מעשים, לא דיבורים, בפיתרון נושאי בריאות, תעסוקה, דיור ויוקר המחיה בקריית שמונה והאזור

היום, בראיה לאחור מסתבר שהמחאה החברתית של 2011 הייתה סוג של חוויה מתקנת לא למסכנים, אלא דווקא לשבעים שרצו לחוות עוד סוג של חוויה חברתית.

ושלא תבינו אותי לא נכון. האמנתי ואני מאמין גם היום שכל מי שהשתתף במחאה הענקית הזאת האמין שהוא חלק ממהפכה חברתית, בערך כמו שחרור העבדים באמריקה שלפני שתי מאות…

…האמת, כמו תמיד נמצאת אי שם בין משתתפי המחאה שהגיעו ממניעים לא טהורים, החנו את הביואיק בחניה של הבימה והלכו ברגל עד כיכר רבין ואלו שהגיעו לכיכרות באפיסת כוחות נפשיים וחשבון בנק מעוכל.

מי שניצח, היום אנחנו יודעים, הם בעליי הביואיקים ורכבי ה-4X4 שנציגם הבכיר מכהן בתפקיד שר האוצר של מדינת ישראל ושל מעמד הביניים.

כמו שהכיכרות התמלאו בין לילה כך הן גם התרוקנו. עיקר המחאה נותב והובל על ידי משרדי יחסי ציבור ויח"צנים בשכר שראו במחאה הזדמנות עסקית נדירה כזאת שלא איכזבה ומשלמת עד היום את מחיר המוצר על ידי נבחריה בממשלה ובכנסת.

כן היו גם רוחות חמות שעד מהרה גרמו לקור מקפיא ובהם חלק מראשי המחאה שנבחרו לכנסת וקולם נדם, או נבלע בתוך בליל קולות האכזבה ודמעות התנין.

…ורק אנחנו נשארנו עם הבעיות האמיתיות שלנו. הבעיות שלנו תושבי קריית שמונה והאזור ממשיכות להניב פירות עבור הפוליטיקאים ושליחיהם בשטח. הממשלה ממשיכה להנחית עלינו מכות כלכליות ובחלק מהן יש סכנת חיים של ממש.

השבוע התוודענו לזעקתו של אבא לילד אוטיסט (ראה בהמשך) המספר על התלאות שהוא ואישתו עברו ועוברים כדי לספק לילדם את המינימום שבמינימום של הטיפולים להם נזקק בנם.

לזכותו של האבא (גידי קיפניס) ייאמר שאינו מנצל את הבמה לפיתרון בעייתו האישית, ומודה שלמזלו הוא יכול להתמודד גם עם ההוצאה הכספית.

יש ילדים רבים ומשפחות אשר מתמודדות עם מצבים מסובכים אף ממצבו של בנו של קיפניס, ואין להם אל מי לפנות וממי לקבל תמיכה מתמשכת. בתחום הרפואה והטיפולים ממשיכים תושבי האזור להיות מופלים לרעה בקביעת תור לרופא מקצועי, לצילומי הדמיה ולטיפולים שאינם מצויים כאן.

איני רוצה לחזור על כל הבעיות שעדיין חיות, נושמות ובועטות בנו, אלא לומר בפשטות שמצבנו הולך ומדרדר בתחומי חיים רבים.

אם לא תהיה התעוררות מערכתית-ממשלתית בזמן הקרוב, ולא תהיה היענות לדרישות הבסיסיות של תושבי קריית שמונה והאזור, נראה שהמחאה הלא מחאתית של קיץ 2011 תהפוך ללהבה גדולה באחד הקייצים הקרובים, וכידוע הקיץ במזרח התיכון תמיד חם…

 

 

נו, רוז פוסטנס פליטה?!

מה ההבדל בין פליטה לסתם, עוד עובדת זרה-מתנחלת & יהודי לא התעלם מפליט-גר אמיתי מעולם, תקראו השבוע בפרשת משפטים

השבוע הזדרזו התומכים במסתננים לנפנף במעשה האצילי והאנושי שעשה ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין ז"ל כאשר אישר לקלוט כמה מאות פליטים מוייטנאם בישראל בין השנים 77 ל-79. זה מה שקורה שהעובדות לא חשובות בעיניהם של הנלחמים להשאיר כאן בישראל כל מי שאינו יהודי, אינו פליט והגיע לכאן בדרכי עורמה מתוחכמות ובסיועם של הנזכרים לעיל.

ראשית, הוייטנאמיים היו פליטים-פליטים והם אפילו לא היו צריכים להוכיח את פליטותם. מי שפליט, רואים ומרגישים עליו. א', כי הוא מגיע דרך הים ונתקע בים, כמו שקרה עם הוייטנאמיים, ב', מנחם בגין קלט מאות אחדות במהלך ארבע שנים.

עכשיו תשוו. האריתראים והסודנים פליטים על פי ההגדרות שעמדו בהן הוייטנאמים? הם הגיעו דרך הים? האם מדובר בכמה מאות?

כמובן שהתשובה שלילית. מדובר במסתננים לצורך עבודה. נקודה.

ולכן, צריך להחזיר אותם אל ארצות מוצאם ולא לנסות לכפות את הישארותם בישראל על ידי טריקים, לחצים, 'סעד' משפטי בבג"צ ועוד כהנה וכהנה אמצעים בהם מתמחים 'עמותות הסיוע' השונות.

מה לעשות שהעמדה בה מחזיקים אלו הרוצים לשמור על אופייה היהודי של המדינה ועל הרוב היהודי בה, לא מוכנים לקנות את הסחורה שמדובר במאה אלף פליטים שצריך לקלוט אותם כאן, וחוזרים ואומרים "כבדו אותם, תאכילו ותשקו את המסתננים ושלחו אותם בחזרה לבתיהם".

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad