היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

השבוע שהיה – 26.07.2013

עצור!

ככל שהזמן חולף ואנו קרבים למועד הבחירות, מתחילה תופעה מסוכנת שאם לא תיעצר מיד, כולנו עלולים להצטער על תוצאותיה בהמשך. וההמשך יכול להיות מוקדם מאשר אתם מעלים על דעתכם.

אחת הזירות בהן מתנהלת פעילות ערה הוא הפייסבוק. החברים של החברים של החברים שלך מביעים דעות, עמדות, הגיגים. תומכים במועמד שבעיניהם מתאים לכהן כראש העיר הבא, וכל זה מבורך וסביר.

אולם לצד הפעילות המבורכת הזאת, הפכו גורמים מסוימים את המפגשים הוירטואליים בפייסבוק כזירת התגוששות לא עניינית וסרת טעם באופן קיצוני.

הנטיה של תומכים במועמד א' לחפש פגמים ונכויות אצל היריב, עלתה השבוע מדרגה, יותר מפעם אחת. התבטאויות גסות ושימוש בשפה פוגענית הפכה לנשק של יותר ויותר 'חברים' בפייסבוק.

אין בכוונת הדברים כאן להתייחס גופו של אדם (חבר), אלא להזהיר מהתופעה המכוערת והמסוכנת של היגררות לפינות לא ראויות ולא רצויות לאף אחד מאיתנו.

חוץ מזה שכמויות השנאה מלובות והלהבות הולכות וגדלות, אין שום תועלת בכך.

חברים וחברות יקרים (באמת), בואו לא נחזור על הטעויות של 'אבותינו' הפוליטיים. בואו לא נלבה שנאה בין חברים ובני משפחה.

האמינו לי, זה לא משתלם וחוץ מרעל וארס, ההתנהגות הזאת לא מוסיפה ולא משנה את דעתם של המצביעים כהוא-זה. ההיפך הוא הנכון, התגובות להשמצות ולכלוכים כלפי מועמד מסוים דווקא מחזקת אותו בסופו של יום, ואת זה גם יריביו של אותו מועמד לא רוצים.

אז בואו נמשיך להתווכח, לשאול, לומר, להביע דעה ולבקר את העניין ולא את גופו.

 

 

רבנים ראשיים

הרב יצחק יוסף והרב דוד בלאו

השבוע היה אחד השבועות בו המדינה נחלקה לשניים. אלה שסבלו ואלה ששמחו. הבחירות לרב הראשי לישראל.

כמנהגי מאז ומתמיד, איני מתכוון להכניס את ראשי ללועי האריות גם הפעם בנושאים שהם ברומו של סדר היום היהודי מבחינת אורחות חייו והתנהלותו מול המדינה ומוסדותיה.

קשת הדעות, ובעיקר הרצונות מתחלקת בהתאם למאוויי ליבו של הדובר. כל אחד 'חיפש' את הרב שהתאים לו, ולא להיפך.

לרגע נדמה היה שבכלל לא מדובר ברבנים אשר אמורים לנהל ולפסוק על בסיס ה'שולחן ערוך' היהודי.

לעיתים אפשר היה לשמוע דוברים בורים, סליחה על הציון, אשר לא יודעים ולא מבינים את מהות הנושא.

מושגים רבים נלקחו מעולם הריאליטי, מגרשי הכדורגל ואפילו משחקי הקלפים בהסברים שנשמעו מול כל מיקרופון ומצלמה.

האמת, חשתי שלא בנוח שיש אנשים מכובדים אשר לא מצויים בהוויה היהודית עד כדי חוסר נעימות.

עכשיו, אחרי שהפור נפל והגוף הבוחר אמר את דברו, יש למדינת ישראל שני רבנים ראשיים, שהם גם בנים ממשיכים לרבנים ראשיים הרב עובדיה יוסף והרב ישראל מאיר לאו: הרב יצחק יוסף הרב הספרדי והרב דוד בלאו הרב האשכנזי.

ואי אפשר שלא לחתום בתקווה ובתפילה. תקווה שסוף-סוף יהודים יכירו מעט יותר מושגים ביהדות וידעו על מה הם מדברים ותפילה שהשלום ישרור בינינו, כי אין לנו אלטרנטיבה אחרת.

 

 

נסיך-נסיך, אבל למה להגזים

איני יודע מה חשתם סביב ה'פסטיבל' סביב הולדת הנסיך האנגלי שכבשה כל פינה תקשורתית וגרמה למחשבה שמא מדובר בנסיך למלכות בית דוד.

כל פעם מחדש אני מתקשה את התופעה של 'דחיפת האף' לעניינים של אחרים עד כדי דביקות.

מה נוגעת לנו הלידה הזו? ואם כן, בטח שלא בהעברת שידורים ישירים מהחניה של בית החולים, ובטח ובטח שלא עמודים ראשוניים בעיתונים ואייטם ראשון בחדשות בטלוויזיה וברדיו.

מרדכי קירשנבאום אמר בצחוק שזה מה שקורה בעונת המלפפונים של החופשה.

כדי לצאת איכשהו מהעניין אפשר להסכים על כך, אבל באמת, זה קורה יותר מידי פעמים ויש לפעמים תחושה שאלה שאחראיים על התפריט התקשורתי מנותקים לגמרי ממה מהפרופורציות של החיים במדינת ישראל.

בכל מקרה, שיהיה מזל טוב להורים המאושרים, לשבים ולסבתות ולעם האנגלי שמבטיח את שושלת בית המלוכה שהוא לא סובל לעוד כמה שנים.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad