היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

השבוע שהיה – 27.03.2015

אובמה, החמץ והקומץ

יש עדיין כאלה המייצרים כמויות מסחריות של שנאה, למה זה טוב?! * מי שדיבר על 'הקומץ' לפני הבחירות, הפך לקומץ מצומק ודחוי אחריהן

 

שבוע לפני שנשב לשולחן הסדר, נעשה סדר משלנו, בכל זאת זוהי סופה של שנה ותחילתה של שנה חדשה.

התחושות איתן אני מסיים את השנה החולפת מבולבלות, מעורפלות, ולא בגלל שהראות לקויה. השמיים בהירים והשמש זורחת, אבל אנחנו, אנחנו הם אלה שמסרבים לנקות את הלכלוך מהמשקפיים הפרטיים שלנו ולראות את היופי לו זכינו.

נתחיל בדברים הקטנים, המדינה שלנו. איזו מדינה נפלאה יש לנו. איזה אנשים מיוחדים יש לנו. רק סיימו לחגוג את חג הפורים במשלוח מנות ומתנות לאביונים, וכבר מסדרים חבילות וארגזים של קמחא דפסא. מסתכלים ימין ושמאל לראות מי זקוק ליד תומכת, מי זקוק לטפיחה על השכם ומי יסתפק במילת עידוד וחיוך לבן שיניים כדי שירים את ראשו וימשיך הלאה.

המדינה נפלאה, האנשים נפלאים, אבל יש תמיד את הקומץ של הגרבוזים, הסוֹבּוֹלים והקמחים שמעכירים את האווירה, מוסיפים שמן למדורה ומתאמצים ללבות את אש השנאה, גם כאשר כבר נראה שהיא דעכה.

הקומץ הזה, שאליו הצטרף, ומיד הודיע שהמדינה קטנה עליו והוא יורד מהארץ, חצרוני, הם באמת קומץ, הערת שוליים של מנגינה יהודית-אנושית. הם קומץ בהגדרה ובאפקט. הקומץ גרבוז-חצרוני-סוֹבוֹל-קמחי משול לאותה טיפת יוד המוזלפת לקנקן מים צלולים. מבחינת הכמות, הטיפה בטלה בשישים, מבחינת הרושם, היא מעכירה את המים הצלולים עד שנדמה שהכל כעור ומכוער.

מופע האימים של הקומץ הזה תרם תרומה מכרעת לתחושת הסלידה מהאנשים האלה. די, נמאס לקום בבוקר ולדעת שיש עדיין אנשים כאלה בקרבנו, בתוכנו המסוגלים להנפיק כמויות מסחריות של שנאת חינם. החבורה הזאת פתחה מפעל מורשה להפקת רעלים בלתי מתכלים המוזרקים לחלל האוויר, דווקא כאשר אנחנו כל כך זקוקים לאוויר נקי, צלול.

…מתוך ידיעה, המנגינות שמשמיע נשיא ארצות הברית נכתבה והולחנה כאן אצלנו על ידי שונאי עצמם. קשה לומר, אבל מדובר בקומץ שמאלנים המטפטפים השכם והערב לממשל האמריקאי שהוא, הממשל האמריקאי צריך וחייב לכופף את ממשלת ישראל לקבל הסדר מול הפלסטינאים , נגד רצונה של ישראל ובניגוד לאינטרסים שלה, כפי שרבע הבוחר הישראלי, לפני הבחירות האחרונות, וביתק שאת אחריהן.

נשיא ארצות הברית ברק חוסין אובמה מאושש את כל החששות והחשדות שהיו כלפיו מאז שנכנס לתפקידו לפני כשש שנים.

העובדה שסיפק לישראל אמצעי לחימה משופרים, אין בה כדי לכסות על הפשע הכבד יותר, תהליך חניקתה של מדינת ישראל, בידודה והכנעתה (חס וחלילה) מול איראן, הפלסטינאים והקהילה הבינלאומית.

חוסין אובמה ייכתב לדיראון בהיסטוריה היהודית והכללית כמי שהונה את בני עמו ואת העולם החופשי וזרק גלגל הצלה לאויבה של הדמוקרטיה והאנושות כולה.

גל השנאה עליו רוכב חוסין אובמה עוד יתגלה כמהלך מתוכנן היטב, מהלך שההיסטוריה לא הייתה יכולה לו והיא באה לעולם למטרה אחת, חיסולה של המדינה היהודית, מבחינתו של חוסין אובמה, בנשיקה.

עצוב ומתסכל להיות עד למה שקורה בימים אלה. העולם השתגע והסימנים רבים. בשוויץ מתכנסת וועדה של האו"ם כדי להוקיע את מדינת ישראל על יחסה ל…נשים, מיעוטים ואפליית ערבים, בעוד שדעאש והאיראנים כובשים כל חלקה טובה ובסעודיה אסור לנשים לנהוג.

דבר אחד לא ברור לי. כיצד אמריקה הגדולה יושבת משותקת מול המהלכים האלה ואינה נוקטת עמדה אקטיבית, פרט להזמנתו של ראש ממשלת המדינה היהודית לקונגרס לקרוע את המסכה מעל פניו של הנשיא שלהם. לא ברור.

 

 

 

ליהנות מפירות הניצחון והמשילות

בנימין נתניהו עסוק ממש בימים אלה בהרכבת הממשלה.

אמרנו לפני הבחירות שהתופעה המאופיינת למערכת בחירות היא שהזנב מכשכש בכלב. עכשיו, אחרי הבחירות, ה'כלב' צריך להתחיל סוף-סוף ולכשכש בזנב.

הדימוי ברור, אבל נבהיר. היות ואין מס על מילים, אז כל מועמד וכל מפלגה הרשתה לעצמה להפריח סיסמאות והבטחות לכל מי שרק רוצה ומעוניין לשמוע. אוהו, כמה מילים והבטחות סרק נזרקו לחלל האוויר בבחירות האלה, מכל הכיוונים. אמרנו 'אל תאמינו למה שאי אפשר להאמין'.

התוצאה בקלפי ברורה כפי שלא הייתה ברורה זה שנים. זה לא סוד שראש הממשלה נתניהו זכה בהישג אישי וממדי מפלגתו גדולה פי שלוש מהמפלגה הגדולה השותפה הבאה בתור, וגדולה כמעט פי ארבע מהבאות אחריה.

משמעות הדבר זה שמעט צניעות והיגיון לא יזיקו לשותפות בדרכן לממשלה. האיפוק שמגלה נתניהו כלפי עושי השרירים למיניהם כאילו שבכוחם לכפות על נתניהו ככל העולה על רוחם, ראוי ורצוי שיחלפו מן העולם. כנראה שהזמן השכיח מחלק מהם שנתניהו וויתר על שלוש שנות שלטון שהיו באמתחתו בעיקר בגלל העובדה שלפיד המאיס עליו את התפקיד והוא יצא לבחירות כדי לזכות ביציבות ומשילות יתר.

השותפות לממשלה צריכות להיות שותפות גם להיגיון ולשכל הישר, ולא לשחק פוקר ולעשות שרירים מיותרים.

בנימין נתניהו צריך ליהנות מפרות ניצחונו ברמת המעשים שעליו לעשות כראש ממשלה ואם יהיו כאלה שלא יבינו את המפה או לא יבינו עברית בסיסית, הם יהיו עלולים לשמוע שפה אחרת, שפה לפידית או אפילו שפה בוז'ית. כי זה לא נגמר עד שזה לא נגמר.

 

 

 

 

לעשות 'יציאת ישראל' למסתננים

האונס לאור היום של שוהה בלתי חוקי שביצע בישראלית והאונס בערד של שתי ילדות, רק הזכיר את הקטסטרופה ההולכת ומתהווה כאן עם המסתננים ועוזריהם בעמותות השונות.

הנושא הזה חייב לחזור לראש סדר הטיפול הציבורי תחת השם "יציאת ישראל של המסתננים והשוהים הבלתי חוקיים בארץ".

העמותות והארגונים שפועלים במר"צ להשארתם ולהלבנתם, צריכים להבין שהעניין הופך לפצצה מתקתקת בהוויה הישראלית העכשווית.

מי שדורש בתוקף ובצדק לפתור את בעיות הדיור של הישראלים, את יוקר המחיה, את הגדלת סל הבריאות, את ההנחה במעונות יום לאימהות עובדות, למענקים למפעלים בפריפריה ועוד ועוד הוצאות לתשתית החברתית של ישראל, צריך לוותר על חלום האיזרוח והגדלת הנטל האנושי על החברה הישראלית.

מדינת ישראל אסור לה לקחת על עצמה משימות מעין אלה במציאות הנוכחית. חלומם של יפי הנפש המנותקים מהמציאות להפוך את מדינת ישראל, מדינת היהודים היחידה בעולם, למדינה אוניברסאלית, צריך להתפוגג. תיאוריות ותורות שהמציאות הקיאה בכל מקום שניסו ליישמן, אסור להן לחזור ולהתקבע היום, כאילו ולא היו בחירות וכאילו העם עדיין לא אמר את דברו.

מדינת ישראל תוכל לשאת בחלק היחסי של 'קליטת מסתננים' רק כאשר אומות העולם יקלטו גם הן את חלקן היחסי, עד אז חייבים לשלחם למולדתם ולעמם.

 

 

מי שהולך לישון עם כלב…

 

מילה על פרשת חצרוני-בוזגלו. הטענות צריכות להיות מופנות לצמד המראיינים גלית גוטמן (אני מודה לך ראש הממשלה) ויואב לימור. אתם מזמינים מרואיין מטורף, הזוי וחלאת אדם, ולמה אתם בדיוק מצפים?! שישיר את הבה נגילה?!הפרח בגני?!

מי שהולך לישון עם כלב שלא יתפלא שיקום עם פרעושים… 

 

 

·     כבוד הנשיא ריבלין,

אתה הנשיא של כולנו, כולל של ראש הממשלה. לארצות הברית יש כבר נשיא וקוראים לו ברק חוסין אובמה.

 

 

               

אולי יעניין אותך

Bottom ad