היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

השבוע שהיה – 27.11.15

 טבלת שיעורי הגיוס לצה"ל

בנתינה, לפני מדינת תל אביב

תל אביב ממוקמת במקום ה-46 (!) ואילו קריית שמונה במקום ה-13 (!!) & עולם הפוך. תל אביב הגדולה והחזקה תורמת למדינה פחות מקריית שמונה & הנוער שלנו זכאי לתואר 'מלח הארץ', בצניעות & לידיעתך אדוני ראש הממשלה ושרי הממשלה

 

צה"ל פרסם את רשימת המתגייסים לצה"ל לפי ישובים.

בדרך כלל ידיעה כזו עוברת תוך התייחסות נקודתית לנתונים. חלק מרוצים, חלק מאוכזבים וחלק מנסים להסתכל על הנתונים ולהבין מה הם בעצם אומרים?

קריית שמונה על מייסדיה, הוריה וילדיה, נמצאת מאז הקמתה במסלול האדום בו הם נבחנת על ידי ממשלות ישראל.

די אם נזכיר את התקופה הארוכה ביותר בה סבל ישוב אזרחי מירי ללא אבחנה על הישוב ומעשי טבח.

לא מוכר מקרה דומה בהיסטוריה החדשה. ישוב אזרחי תחת מטחי אש במהלך שלושים ושתיים שנים.

זו הייתה תזכורת קטנה כדי שנתחבר לעיוותים וליחס שמקבלת העיר במהלך השנים.

לעומת קריית שמונה, הפכה תל אביב לעיר מקלט מרכזית של מדינת ישראל לכל מה שהפוך מקריית שמונה. (הדברים נכתבים בהכללה, אבל אתם מבנים את הכוונה).

התשתית החברתית עליה בנויה העיר שלנו היא הרבה בזכות אנשיה והחוויות המשותפות שעברו עליהם.

אחד משלל הערכים שכל אחד מאיתנו יזהה ברחוב, הוא ערך האהבה והאכפתיות הכנים משכנינו ובין התושבים לעצמם.

נכון, חלק מזה יש לזקוף לכור ההיתוך הביטחוני שעברנו כאן יחד, אבל לא רק. זה הרבה יותר מכך, אלה הם האבות המייסדים ובניהם, שהיום הם הבוגרים שבחבורה. עיר שקלטה יהודים מתפוצות ישראל וידעה לחלק את המעט בין תושביה, ידעה להתלכד בימים קשים סביב אלה שהצער והכאב פגע בהם, אינה יכולה אלא, להוציא מתחת ידיה נוער נפלא. מלח הארץ.

הנוער הגדל כאן זה שנים, הוא הערובה להמשכיות החזון של אבות הישוב אשר שאבו את חזונם מהכמיהה לציון וזכו להגשים את חלומם בתמימות, תרתי משמע.

לא הייתה מקריות. לא היה בערך, הכל היה ברור ומסודר בראשם ובליבם של האבות המייסדים. זה שלא כתבו עליהם ספרים ומעשיהם לא מונצחים בתוכניות הלימוד, שייך לסיפור אחר. אבל, הם עשו, בנו הולידו ילדים. ואלה הם הילדים של הילדים שלהם.

…לראות את ילדי קריית שמונה ברשימת המתגייסים לצה"ל לפני ילדי תל אביב, מצביע על עולם הפוך ומנוכר בו אנחנו חיים. קריית שמונה עם עברה הקשה ומלחמות הקיום (שעדיין נמשכות) עומדת בגאון ובכבוד לפני תל אביב.

אבל זה לא צריך להיות ככה.

בזכות האבות והנוער של היום קריית שמונה לא צריכה את היחס המנוכר שהיא מקבלת זה שנים מממשלות ישראל.

הנוער הזה בסופו של דבר הוא הערובה והחמצן להמשך קיומה של מדינת ישראל. מהנוער יבואו המצביאים, המהנדסים, הפועלים והפוליטיקאים.

לצד הסיפוק מתמונת המצב של מתגייסי קריית שמונה, צריכים לתבוע ולדרוש יתר תשומת לב עבור קריית שמונה שבעבר קיבלה (מטחי קטיושות) והיום ילדיה שותפים לנשיאת עול הביטחון של מדינת ישראל בכבוד.

 

 

 

 

קריית שמונה זכאית לטיפול נקודתי

במקום 187 ישובים שנהנו מהטבות מס, ייהנו היום 407 ישובים & לכן, ממשלת ישראל צריכה לבדל את קריית שמונה בטיפול כולל & זה צדק חברתי

הקרב על הטבות המס הסתיים השבוע עם החלטת וועדת הכספים לאמץ את המתווה שהציע ח"כ משה גפני יו"ר הועדה.

ראשי רשויות שיצאו למאבק הגיעו לקו הגמר כאשר חצי תאוותם בידם, כי 'תמיד אפשר לקבל יותר', הם בטוחים.

אם אנו דורשים התייחסות מטיבה יותר מצד המדינה לעיר בגלל הנתינה וההיסטוריה שלנו, הרי בנושא הטבות המס והעלאת קריית שמונה והאזור שלנו על המגרש המרכזי של העשייה, צריך להגיע ממקום אחר.

שיתוף פעולה חוצה גבולות מוניציפליים, דעות ואמונות פוליטיות, צריך להיות יותר ממשי.

נכון, יש את 'אשכול הגליל המרכזי' העושה עבודה טובה, אך אנו צריכים לחדד את התמונה לפקס אותה יותר על גבולות חצור קריית שמונה ומטולה ומה שביניהם.

הישובים האלה צריכים להיות חוד החנית לכל תוכנית עתידית לפיתוח האזור ולפתרון בעיות היסוד המעכבות את התפתחותם של הישובים הללו.

לפני שנמשיך, צריך להודות על מה שכבר קורה כאן בתחום התחבורה והתשתיות. זהו פרמטר הכרחי להמשך פיתוח של האזור ועל כך צריך להודות לראש הממשלה בנימין נתניהו ולש התחבורה הנמרץ ישראל כץ.

נחזור לבעיות. בעיה מספר אחת הייתה ונותרה התעסוקה. חוסר בתעסוקה הולמת למאות הצעירים הרוצים לחזור הביתה.

במצב הקיים היום הסיכויים אפסיים להצליח ולצאת ממעגל הקסמים. כל עוד קריית שמונה ויוקנעם יקבלו את אותן ההטבות, לא יקרה כאן דבר.

ממשלת ישראל חייבת לבדל את קריית שמונה באופן ברור מכל מקום אחר ולהתייחס אליה כאל עוגן, עיר מחוז מרכזית. ממשלת ישראל חייבת, אחרי קרוב לשבעה עשורים של סיפורים ומעשיות (בעיקר) לצאת בהצהרה חזונית פורצת שגרה ולומר "ממשלת ישראל מצהירה על קריית שמונה כאל יעד לאומי-אסטרטגי להמשך עתידה ועתיד האזור".

ההצהרה הזאת חייבת להיות מלווה בשורה של חוקים ראשיים בתחום היזמות, הקלה במסים ישירים ועקיפים (מס מעסיקים, ארנונה, חוק עידוד השקעות הון), העדפה ברורה בפיתוח תשתיות, בתים ודירות בקריית שמונה.

לצד החוקים צריך ניתן להוסיף את התקנות הזמניות הבאות להסדיר ולחזק נושאים נקודתיים בכל משרד ומשרד.

לא יתכן שעד היום ארבע שנים מאז שבוטלה ההנחה על מעונות היום, לא נמצא ולוּ שר אחד אשר הרים הכפפה. זאת דוגמא בולטת ליחס של הממשלה לבעיותיה האמיתיות של העיר.

הפגיעה בזוגות הצעירים קשה ומעליבה. הזוגות הצעירים הם-הם התשתית להמשך קיומה (הבריא) של החברה בעיר. הם אלה אשר יקבעו כיצד תראה העיר בעוד כמה שנים. צעירה ותוססת או מזדקנת ומופקרת לגורלה.

 

 

 

קנדה הגדולה מישראל פי 480, לא מסוגלת לקלוט 10,000 פליטים סורים

קנדה הגדולה חזרה בה מהסכמתה לקלוט עשרים וחמישה אלף פליטים סורים. "אנחנו לא מסוגלים לקלוט כמות גדולה כזאת. נקלוט רק עשרת אלפים" אמר דובר רשמי של ממשלת קנדה השבוע. קנדה המדינה השנייה בגודלה (אחרי רוסיה), ויש לה שטחים ענקיים ריקים מאדם, לא מסוגלת.

ועל ישראל מתנפלים כולם…

  

אולי יעניין אותך

Bottom ad