היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

השבוע שהיה – 28.02.2014

ארנונה – כסף קל

משרד הפנים החליט לעשות תוכנית הבראה לעירייה, העירייה החליטה לעשות תוכנית הבראה לתושבים ולהעלות את הארנונה ב-2% מעל המדד

השבוע אישרה מועצת העיר ברוב קולות העלאת ארנונה למגורים ולעסקים בין 5.63% ל-10% ויותר.

איני רוצה להתייחס לנושא ברמת הדיון במועצת העיר, אלא בזכות המוסרית של נבחרי ציבור למצוא את הפיתרון הקל, הכיס של הציבור, ולא את הפיתרון הנכון.

כדי שלא נגרר לפינות של בחירות וכו', נאמר שהבחירות מאחורינו והתוצאות ברורות לכל. לא זה העניין.

בעיר כמו קריית שמונה, אשר עדיין מלקקת את פצעי העבר בכל תחום אפשרי, אי אפשר ואסור לנהוג 'לפי הספר'.

העיר עמדה במצבים קשים משך שלושים ושתיים שנים, כאשר בספרי מדינת ישראל לא היה כתוב שזה גורלה.

רשימת הפעולות שממשלת ישראל צריכה וחייבת לעשות, אם היא רוצה להבריא את העיר, ארוך מאוד.

הרשימה מתחלקת לשניים: לאדם הפרטי ולציבור.

האדם הפרטי צריך לדעת שהוא יכול לקום כל בוקר לעבודה ולחזור הביתה עם שכר שיוכל לתת לילדיו חינוך מצוין, מזון, ביגוד, אפשרות לנסוע בלי לחשוב על כל לחיצה על דוושת הבנזין. האדם הפרטי צריך שתהיה לו אופציה לצאת לקולנוע לסרט טוב, הופעה, מכון כושר במחיר סביר, ולצאת לנופש עממי פעם בשנה.

הממשלה והרשות המקומית צריכות לספק לאדם הפרטי שירותים עירוניים סבירים, שלא לומר טובים בתחומי מקומות עבודה מגוונים, ניקיון, גינון וכל המשתמע ממנו, הרשויות צריכות לדאוג לכך שיהיה בית קולנוע, מגוון חוגים לילדים ולמבוגרים ושירותים עירונים בכל הרמות.

אני מחושב, שגם הממשלה (למען הדיוק הממשלות) לא עמדו בדיוק בחובותיהן, כך גם הרשות המקומית.

בשל אי היכולת של הרשות המקומית לספק את השירותים שתלויים בה והגירעון שנוצר, העמידה המדינה (משרד הפנים) רגולטור, 'חשב מלווה מעל ראשיהם של ראש העיר והגזבר, והוא זה המאשר כל הוצאה כספית. החשב המלווה, מלווה את ראשי הערים מזה שמונה שנים ויותר.

בנוסף, אולצה העירייה לעשות תוכנית הבראה, השנייה או השלישית במספר. אתם מבינים שתוכניות ההבראה הקודמות לא הצליחו, והנה עוד תוכנית. משרד הפנים אונס את הרשות לקבל כל תכתיב שלו בזכות המענקים שניים עשר מיליון שקלים ועוד שניים עשר מיליון שקלים בתנאים נוחים לטווח רחוק (הדורות הבאים ישלמו). במילים אחרות, קופת העירייה תקבל עשרים וארבעה מיליון שקלים כדי להמשיך ולנוע בדרך השגויה והלא נכונה.

…נחזור לארנונה. אחרי כל הפשלות הן של משרד הפנים בדרך שהוא מפקח על פעילותה של העירייה והן של הממשלה שאינה פותרת את הבעיות האמיתיות של קריית שמונה, מחליטה מועצת העיר 'להעניש' את התושבים, לדחוף את ידה לכיסו ולשאוב עוד כספים.

חבל, ראש העיר והמועצה אינם עוצרים, יוצאים מהקופסה ומשקיעים מאמץ לפתור את החור התקציבי בדרכים אחרות.

חבל, שפעם אחר פעם נבחרי הציבור מחפשים (ומוצאים) את הפיתרונות המידיים במקום לקחת נשימה עמוקה ולצאת לתוכנית חומש. חבל.   

 

אייכלר ושו"ת, תירגעו

האמירה המטופשת והלא אחראית מצד גורמים בציבור החרדי שלפיד ירצח בידי חרדי בגלל גיוס חרדים, לא רק שהם מסוכנים, הם בעיקר לא חכמים.

מבלי להיכנס לעומקו של הויכוח המר על גיוס תלמידי ישיבות לשירות בצה"ל, אנו מצויים אחרי סערת הקופונים הפוליטיים, השכל הישר מתחיל לעבוד. יותר ויותר מבינים שצדק לא עושים בכח, בטח שלא בנושא מעין זה.

…מפליא, שחלק מהפוליטיקאים מהשמאל הדוחפים לפעולה כוחנית כלפי החרדים, מבלי למצות את הכלים החוקים בסבלנות, מזדעזעים עד עמקי נשמתם כאשר אחרים אומרים שיש לפעול בכח כדי ליישם את החוק נגד גוזלי קרקעות מדינה ועבירות על חוקי התכנון והבניה בישובים הערביים והבדויים.

אותם גורמים פוליטיים בשמאל המלבים את אש המחלוקת בכל עניין בין יהודים ליהודים, הופכים את עורם הקוצני והרעיל לפרוות מינק כלפי עניינם של הפלסטינאים, מסתננים ופורעי חוק ברגל גסה ובכוונה.

החברה הישראלית חייבת לקום כאיש אחד ולסתום את פיותיהם של אלה המאיימים ברצח לפיד או בעידוד לעבור על חוקי המדינה, כאשר לא נוח להם או שזה לא מתיישב עם האידיאולוגיה שלהם.

הגיע הזמן להקיא מתוך החברה שלנו כל גורם, ויהיה מלבושו, אמונתו או תסרוקתו אשר תהיה, הקורא לאלימות, רצח או שנאת חינם.

 

כי אלימות חייבת לצאת מכללי המשחק בחברה שלנו. האלימות היא-היא הסרטן שעלול לחסל את החברה הישראלית, חילונים כחרדים, אשכנזים ומזרחיים, כאזרחים. 

אולי יעניין אותך

Bottom ad