היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

השבוע שהיה – 28.08.2015

 

 

איך אתם לא מתביישים?!

 

 

ההמולה, המלאכותית יש לומר, שפרצה לאחר שהשר לביטחון הפנים גלעד ארדן הודיע על החלטתו למנות את גל הירש למפכ"ל המשטרה חשפה מספר פרצופים שעד היום היו חפויים ורחוקים מהבמה הציבורית.

יש בין אלה, בעיקר מבין קציני המשטרה שאני מאמין שנפגעו באופן אישי מהחלטתו של השר, אבל לא באלה עסקינן.

להתייחס להחלטה למנות את גל הירש למפכ"ל המשטרה בלי להיזכר במעלליהם של הניצבים, זה כמו לאכול פלאפל בלי חריף טחינה.

הלו, חברים. ההחלטה באה בגלל מה שקציני המשטרה עוללו למשטרה ולא בגלל שמישהו לא רצה למנות מועמד מתוך המשטרה.

כל כך פתטי לראות מפכ"לים לשעבר יוצאים מהנפטלין, מאיזה תהום נשיה, ונכנסים לקלחת עם אמירה כל כך לא במקום.

נראה שהמפכ"לים נרדמו בחלק הכי מעניין והכי רלבנטי בסרט להחלטתו של השר שלא למנות מועמד מתוך המשטרה, הקטע בו מככבים ניצבים, ולא בפעילות מבצעית.

חברים יקרים. העובדה שהייתם מפכ"לים בעברכם, אינה רלבנטית למה שקורה היום.

השפיטה של האזרח מהשורה אינה נופלת משפיטתכם, ובמקרה זה היא עולה עליו.

הכשלים הסדרתיים של קצינים בכירים (מאוד) בנושאים ערכיים, אינה עניין של מה בכך. לא מדובר על מעשים שנעשו לפני עשר, עשרים או שלושים שנה בעת שהיו שוטרים צעירים השורה ומשובת הנעורים והאדרנלין פעמה בליבם.

מעשיהם התרחשו מתחת לאפו של הציבור ממש לפני שנחשפו. מדובר בניצבים בעלי דרגה שאמורים היו לשמש דוגמה ומופת לשוטרים ולשוטרות לקראת דור העתיד.

במילים אחרות, שׂדרת הפיקוד הבכיר של המשטרה ממנה בוחרים את השוטר מספר אחת כשלה באופן גורף, גם אם יש קצינים ישרי דרך ואנשי מופת.

ולכן החלטתו של השר ארדן אמיצה ונכונה באותה מידה. מעבר לבחירה של מפכ"ל מחוץ למשטרה, יש כאן מסר ברור שהציבור לא רוצה ניצבים מערוגות שהריקבון אחז בתשתית, בקרקע עליהם הם ניצבים.

אין כאן הטלת דופי במי משלושת המועמדים, אולם לא הם הבעיה ולא הם אלה שיכולים להיות חלק מהפתרון.

נכון עשה השר ארדן שהביא 'מנהל' למפעל הביטחוני, המשטרה מן החוץ.

העובדה שגל הירש אינו שוטר, היא לזכותו במקרה הזה. המפכ"ל, כמו כל מפקד עליון או מנהל מפעל צריך להיות קודם כל ולפני הכל ניחן בתכונות של מנהיג, זה שמתווה את הדרך, מסמן את המטרה ואומר 'אחרי!'.

מי שניהל יודע שהיום אין הבדל בין לנהל מפעל מתכת, סופרמרקט או בית חולים. העיקרון הניהולי זהה לחלוטין בתוספת התמקצעות והכרת המטריה.

משטרה שהצמיחה כל כך הרבה ניצבים שניצבו במקומות הלא נכונים והתבלטו בביצועים שלא מתוקף תפקידם, ראוי שתיקח צעד אחד לאחור, תשפיל מבט ותקבל את המפכ"ל החדש גל הירש כסיכוי ולא כסיכון.

 

נ.ב 1

העובדה שכל כך הרבה מפכ"לים וניצבים בדימוס מתארגנים כדי למנוע את המינוי, היא עוד סימן שהמינוי היה צריך לבוא מחוץ למשטרה.

כי בעצם, מה יש לקצינים בכירים במשטרה להסתיר אחרי ששנים אינם בשירות? כנראה שיש מה להסתיר ועל מה לגונן.   

 

נ.ב 2

לגבי הטענה של המפכ"לים בדימוס שהם נזעקו לשמור על המשטרה, אשאל. מדוע לא נשמע קולכם, קולו של מפכ"ל אחד לפחות לשעבר כאשר הניצבים סרחו בזה אחר זה?! היכן ניצבתם אז?

 

 

נ.ב 3

אם למישהו מבין קציני המשטרה איכפת מהאמת הפשוטה והנסיבות שאילצו את השר ארדן לייבא מפכ"ל מחוץ למשטרה, עליו להפנות את הטענות רק אל …המשטרה וניצבה.

 

נ.ב 4

ממה פוחדים הלשעברים? שיוכח שתא"ל לא מקושר מסוגל לעשות טוב יותר את מה שהם עשו גרוע?!      

 

ומילה אחרונה לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן.

אחד הביטויים של דמוקרטיה היא החובה שלך כשר אחראי לקבל החלטה נכונה ולעמוד על מימושה, וזכותם של אלה שאינם מסכימים לה, להילחם בה.

מקווה שלא תהיה זה שיפנה עורף לחובתו כלפי הציבור.

בהצלחה.     

 

 

אדוני שר הפנים סילבן שלום, את המסתננים צריך לשלוח למולדתם, ולא לייצר עוד דרום תל אביב

 

ההחלטה האומללה לשחרר עוד ועוד מסתננים ולאפשר להם לכל מקום בארץ, פרט לתל אביב ואילת, היא עליית מדרגה במדד הטמטום של מדינת ישראל בטיפולה בשטף המסתננים שפלשו לישראל וכבשו את דרום תל אביב.

את המסתננים יש לשלוח הביתה, אל מולדתם או אל ארצות שיהיו מוכנות לקבל.

צריך לומר בפה מלא ובאופן ברור אין למסתננים מה לחפש בישראל. כל פתרון, זולת החזרתם לארצם, פירושו החרפת הבעיה הדמוגרפית והחברתית של ישראל ושל ישראלים באשר הם.

ידם של העמותות והארגונים השונים בגיבוי החלטות בג"ץ על העליונה וממשלות ישראל לא מצליחות לפתור את הבעיה עד היום.

העובדה שהתקשורת והעיתונות לא מביאים לידיעת הציבור את מה שקורה עם המסתננים, אינה אומרת שהכל בסדר.

על מעלליהם של המסתננים, בעיקר מאריתריאה וסודן, אפשר לקרוא ברשתות החברתיות ובאתרים שאינם חשופים בדרך כלל לכלל הציבור. מעשי אינוס, שוד וגניבה הפכו לעניין שבשגרה.

יותר ויותר סיפורים מוצאים את דרכם לציבור ומחזקים את התחושה שאנחנו מופקרים.

ככל שהזמן חולף והעניין לא נפתר, הבעיה מחריפה. הארגונים השונים פועלים במרץ כדי להטמיע את המסתננים בחברה הישראלית קודם כל על ידי לימוד השפה, והם לומדים עברית. 

אני מניח ששוב יישלף הנשק החלוד ויטביעו בדברים את המילה 'גזענות'. על כך אומר, חברי הכנסת חנין זועבי, אחמד טיבי וחבריהם אוהבי העם והמדינה משתמשים בדיוק באותו נשק חלוד ובמילה 'גזענות' כלפי כל מי שמגן על פיסת הארץ הזאת ועל החברה המורכבת והמגוונת שחיה בה, מלמדת שההתנגדות לעצור את התמסדותם של המסתננים בישראל נכונה.

פעם כבשו מדינות במלחמות עקובות מדם, היום נדחפים לך למדינה, בלי שהזמנת אותם, בעידוד ובתמיכה של עמותות וארגונים שרק השד יודע מה מניע אותם לעודד 'התאבדות' של עם.

אדוני שר הפנים סילבן שלום. הוכחת שאתה יצירתי ומקורי לא אחת. אחד המבחנים החשובים שלך זה להביא לפתרון המסתננים ולשלוח אותם לביתם.

 

 

 

אהוד ברק

האיש מזכיר את זה שנמצא בביצה ועושה תנועות חדות כדי להישאר מעל הבוץ, וככל שהתנועות חזקות יותר, שקיעתו מואצת.

מה לך ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר לבחוש ולערבב? נוכחותך במרחב הציבורי מיצתה את עצמה.

מכאן, כל אמירה או מעשה, רק יגרעו מהישגיך (הרבים) בעבר.

 

 

ליצמן, כבר לא סגן, השר ליצמן

 

יש לקוות שעם השינוי במעמדו של הרב ליצמן וחיסול האופציה ש'אני רק סגן, יש מעלי שר', חדר המיון הקדמי בקריית שמונה יפתח לאלתר, שפעת העופות לא תגיע השנה לישראל וחולי ישראל באשר הם יזכו סוף-סוף לרפואה שלמה. 

אולי יעניין אותך

Bottom ad