היום ה-15 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

השבוע שהיה – 31.10.2014

 מכתב גלוי לראש הממשלה בנימין נתניהו

אדוני ראש הממשלה בנימין נתניהו. איני יודע אם תקרא את הפניה הזאת מעל דפי "חדשות הגליל" היוצא בקריית שמונה ומופץ בכל האזור, אולם חשוב לי להביע בפניך את רחשי הלב אותם אני חש מהסביבה בה אני חי ופועל.

רבים שמחים על עמידתך הנחושה והבלתי מתפשרת בכל נושא שיש בו סכנות ממשיות, עכשוויות או עתידיות, לביטחונה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. רבים יותר מבינים שבסיס קיומנו מושתת על הביטחון שלנו לחיות ולגדל כאן במדינת ישראל את הדורות הבאים. הרוב הדומם מסכים ומקבל שזוהי הפלטפורמה ההכרחית לכל השאר.

…לצד הביטחון מפני אויבים מחוץ ומפנים הדורשים את רעתנו, יש תחושה כבדה של כעס ותסכול באשר למצבם של חלקים לא קטנים בעם מהמצב החברתי-כלכלי בו אנו נמצאים. החשש מפני אי עמידה בצפיות בסיסיות של: רכישת דירה או שכירות במחירים סבירים, חוסר בעבודה שההכנסה ממנה תהיה תואמת, פחות או יותר, את סל ההוצאה ההכרחי, גורם לרבים ולי לחשוב על הסכנות האורבות לנו דווקא בנושאים שרובם ככולם תלויים בנו, ובך כראש ממשלה.

אחרי פעילותך הנמרצת ומעוררת ההשתאות במשימות חשובות ומשמעותיות בשנות כהונתך, כמו גם עמידתך האיתנה מול ידידים באשר לקווים האדומים שלנו, הגיעה העת לקחת את המושכות ולנווט את העגלה החברתית-כלכלית.

יש לי הרושם שרבים נואשו מההתנהלות הסקטוריאלית של חלק מהשרים הכלכליים-חברתיים ותפקודם מול המשימות החברתיות, לעיתים שלא באשמתם. רבים יותר מאמינים שהיום המטוטלת חצתה את קו האמצע והיא נמצאת בשטחים האזרחיים-כלכליים-חברתיים שלנו כחברה וכמדינה.

לעניות דעתי, זאת העת להעביר את כובד המנהיגות לידיך בכל הנושאים האלה: דיור. לדוגמא, בקריית שמונה הרשויות השונות 'מתבררות' כבר שנים על שנים ועדיין אין מועד לתחילת העבודות להקמת שכונת יובלים, שכונה אשר תהיה גורם חשוב בהתפתחותה של העיר. שירותי בריאות החירום נסגרו בהחלטה חסרת אחריות של שרת הבריאות ומשרדה והפקרת תושבי האזור לגורלם במצבי חירום של תאונה, מחלה או פציעת חיילים. קריית שמונה סובלת מהסתיידות עורקים מתקדמת בגלל שצעיריה אינם שבים הביתה בשל חוסר במקומות תעסוקה בכלל, ולצעירים ובעלי מקצועות חופשיים בפרט.

נכון שבנושא תשתיות התחבורה רואים את האור לא רק בקצה המנהרות והמחלפים, ועל כך תודתנו לך ולשר הממונה ישראל כץ.

אדוני ראש הממשלה. חבל ארץ זה בו אנו חיים שופע בפוטנציאליים מדהימים הן במשאב האנושי והן במשאבי הטבע הייחודיים לנו. אנו מאמינים שרק על ידי מיקוד הטיפול בבעיות אלה ובהובלה שלך כראש ממשלה את המהלכים ניתן יהיה להביא לתפנית ממשית ולהפוך את חלומם של רבים למציאות. השגשוג יהיה לכל לנו תושבי המקום ולאלה שיבוא לכאן.

הימים האלה ימי הרי גורל לא רק בנושאים הביטחוניים מדיניים, אלא גם בנושאי החיים כפשוטם, חיים של עבודה, דיור, בריאות ותקווה לצעירים להמשיך במסע הארוך שלנו בארץ ישראל.

       

יעל גרמן נגד קריית שמונה והאזור

השרה גרמן במקום לעודד ולאושש את הגליל ותושביו, את מבצעת וידוא 'הריגה' בחזון ובחלום שלנו.

שרת הבריאות יעל גרמן מנפנפת בנאורותה ונותנת לכך ביטוי רועש באמצעי התקשורת כאשר היא משיגה משהו שהוא חלק אמיתי מאמונתה.

…תושבי קריית שמונה והאזור נמקים תחת החלטתה המרושעת של השרה ואנשי משרדה באשר לסגירת חדר המיון הקדמי בינואר השנה בשל 'חוסר' בשני מיליון שקלים וחצי להפעלתו, כאשר בהמשך נמצאו שלשים ושניים מיליון שקלים למורדים מסוריה.

השרה גרמן גם מיתממת באומרה שאינה יודעת מכל הסיפור של הסגירה…

ובכן, זכותה של השרה לצהול ולשמוח על פעילותה בכנסת למען ציבור בוחריה וסדר יומה האזרחי. זה בסדר, מבחינתה. מבחינתנו, יהיה בסדר לצאת למאבק ממוקד בשרה ובמשרדה כדי להשיב לנו את שגזלה מאיתנו, שירות רופאי חיוני הנוגע לדיני נפשות.

ההחלטה של השרה מסכנת את חייהם של תושבי האזור ילדים, קשישים, חיילים, נפגעי תאונות דרכים, מוכשי נחשים, חוטפי התקפי לב ואירועי מוח. כן, הגברת גרמן, היא גם מפקירה את חייהם של מיליון תיירים המגיעים לגליל כל שנה.

השרה גרמן במקום לעודד ולאושש את הגליל ותושביו, את מבצעת וידוא 'הריגה' בחזון ובחלום שלנו.

אנחנו, תושבי האזור ותנועת "משנים כיוון" שחבריה הרימו את הנס, זכאים וחייבים לצאת למאבק על חייהם ולתבוע ממך השרה גרמן להפעיל לאלתר את חדר המיון הקדמי במתכונת רצינית כפי שחדר מיון צריך ואמור לפעול.

חבל שהפוליטיקאים בישראל לא לומדים דבר ושוכחים מהר את הלקח של הפוליטיקאים שהיו לפניהם ונהגו כמותם. חבל.

 

…ואובמה בשלו

הבלבול והטמטום שברו השבוע עוד שיא שלילי. השבוע החליטו אנשיו של אובמה סוף-סוף לירות על ה'רע' אחרי ששבועות וחודשים הם שרטטו את הפרופיל שלו. כיצד הוא צריך להיראות? כמה ילדים ונשים הוא הרג בכל יום? כמה ראשים הוא כרת בליווי סרטוני וידאו? וכמה אזרחים הוא ירעיל באמצעות גז?

…אובמה, צא מהסרט בו אתה חי. בנימין נתניהו הוא האויב של אמריקה?! ראש ממשלת ישראל 'הוריד' את מגדלי התאומים?!

אנשיו של אובמה יצאו במתקפה מרושעת ומלוכלכת נגד ראש הממשלה, תוך שהם עדיין לא עיכלו את כללי המשחק בפוליטיקה הישראלית. מי שתוקף את נתניהו, מחזק אותו. האמירות הארסיות והנמוכות כלפי ראש ממשלת ישראל היו מתוזמנות ומרושעות כנהוג בפוליטיקה האמריקאית בעלת המוסר הכפול.

רק השבוע התפרסם לבושתם של האמריקאים שה-F.B.I וה-C.I.A מימנו במשך שנים כאלף נאצים בפנסיות שמנות, במקום לעצור אותם ולהביאם לדין. שלושים שנה אחרי שנשפט יונתן פולארד במשפט, שכנראה חלקו בוים ותיקו נתפר על מעשים שאת חלקם הוא לא ביצע מעולם, הוא נמק בכלא, ללא שום החלטה שיפוטית, רק מיצר נקמנות באיש. אלה האמריקאים השולחים חיצים מורעלים לעבר המנהיג היחידי באזור שעדיין עומד איתן מול הטירוף האיסלמיסטי המאיים לשחוט כל חלקה טובה, לא רק במזרח התיכון. כמה ארס נטף מהאמירה שנתניהו פחדן…ושהוא לא יעז לתקוף את איראן. התחכום באמירה הזאת היה כל-כך גאוני עד שהשיג תוצאה הפוכה. נתניהו נעטף בתמיכה היקפית, גם מצד יריביו מחוץ וגם מבית, וכבר ח"כ דני דנון יישר קו עם נתניהו באשר לכינוס המרכז במועד שרצה בו נתניהו.

ההכחשה המאוחרת של הממשל רק מחזקת את ההנחה שמדובר היה בטיל מונחה נתניהו שיצא מסביבתו של אובמה, כי מי שמכחיש מיד, עוד אפשר להאמין לו וזה שממתין עד אשר הארס יחלחל…

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad