היום ה-15 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

השבוע שהיה – 31.5.13

בסוף זה יגמר בשנאת חינם, הטיפול בחרדים

מה חושב לעצמו יאיר לפיד? שהוא קולומבוס? מגלה עדת החרדים בערבות ישראל? אני לא יודע אם הוא חושב כך, אבל הוא משחק אותה קולומבוס.

האופן בו ניגש לפיד 'לטפל' בנושא החרדים מגדיל את הסיכוי שלא רק שלא לא יפתור משהו, אלא שבסופו של הטיפול יסתבר שהניתוח הצליח והחולה מ..

נושא החרדים טופח שנים על ידי המדינה ורשויותיה. וזה לא משנה אם מתוך אהבת החרדים או אהבת עצמם. בעובדה, כל מה שיש לחרדים בכל הנושאים פטור משירות בצה"ל, קיצבאות, ילדים וכו', המדינה נתנה להם. לא זכור לי איזה 'מבצע סבתא' בו חֵיילות החרדים 'פשטו' על מתחמי השילטון ולקחו לעצמם משהו מהדברים הללו. הכל ניתן לאור היום וכחלק מהתקציב.

אילו החרדים היו 'כובשים', אני מניח שהיו קמים יאיר לפידים לפני עשרים שנה ונלחמים בחרדים. כך, שלפיד לא מגלה את אמריקה.

זכותו לשנות כחלק מהמצע איתו הלך לבחירות וקיבל אמון המתבטא בתשעה עשר מנדטים, אגב כמספר המנדטים שיש למפלגות החרדיות.

אני מניח שרבים, גם מקרב החרדים עצמם היו משתפים פעולה עם מהלכי השינויים, אילו סגנונו של לפיד היה שונה, נניח היה דומה לסגנון המאמי שהוא כה היטיב לטפח לעצמו בשנים בהן היה איש תקשורת מרכזי.

לצערנו, לפיד לא מוביל לשום פתרון אלא, יוצר אשליה (הוא טוב בזה) של פיתרון. הסכנה טמונה בדרך הזאת גדולה ועלולה להשליך על מגזרי חיים אחרים שעד היום לא היו קשורים.

טיב יחסי יהודים-יהודים, הוא נכס אסטרטגי שלנו במדינת ישראל, וחוזק החוליות, הוא כחוזקה של חוליה חרדית או חילונית. ולכן, פגיעה בנכס אסטרטגי עלולה לגבות מחיר יקר גם ממי שאינו מעורב ב'קטטה'. את המחיר עלולים לשלם גם אלה, משני הצדדים שהיו מוכנים להקשיב לצד האחר מתוך רצון לשנות ולהגיע להסכמות הוגנות כלפי כולם.

מצער, ששמונה עשר חברי כנסת מכובדים ומעוטרים בתארים שונים, מזכירים את שבעת חברי הכנסת של רפאל איתן רפול ז"ל בימיה הטובים. הכל, קול אחד.

 

נ.ב לפיד היקר. הגיע הזמן שתבין שבהתחכמויות לא תוכל על החרדים, הם פשוט אלופים בזה אחרי שקיבלו פטור מצה"ל וכל היום עם הגמרא.

 

 

להיות מוכנים

השבוע התקיים תרגיל ההתגוננות של פיקוד העורף בקריית שמונה (ראה ידיעה).

לא צריך להיות בעל דמיון מיוחד כדי להבין שהתרגילים האלה ומה שקורה בסוריה ובלבנון קשורים איך שהוא.

כמובן שאין כוונה בדברים הללו לייצר פאניקה או כל אי נוחות אחרת, אולם, מאידך, אי העיסוק בנושא הוא בגדר פשע בל יכופר כלפי עצמנו.

תושבי קריית שמונה נושאים את אות השירות המבצעי יותר מכל תושב מדינת ישראל ולהם צריך להטיף אחרונים על חשיבות הנושא. הכרת מצבים ביטחוניים לא נעימים מן העבר, לא יפטרו אותנו ובעיקר את הרשויות מהחובה להיות ערניים ועם יד על הדופק 24/7 365 ימים בשנה. היום אנחנו ניזונים מדיווחים של בעלי העניין על המצב, ועל פי דיווחים אלה העניינים בשליטה.

…למרות זאת, ובגלל שמדובר בנו, זה לא מספיק. חובתו של כל אחד ואחת מאיתנו להיות יותר מעורבים במוכנות ולא להסתפק בסימון v.

השבוע תורגלו בעיקר המוסדות והרשויות הנוגעות בדבר, ופחות התושבים. עניין אחד שצריך להדגיש במיוחד זה נושא מסכות האב"כ. מסתבר שרק ל-60% מתושבי קריית שמונה יש מסכות, או במילים אחרות, 4 מכל 10 אנשים, נשים וטף בקריית שמונה אין מסכות.

על נתון זה צריך להוסיף את אותם תושבים שהמסכות שלהם לא 'מעודכנות', ובעצם הם חיים באשליה שיש להם מסכת אב"כ.

היות ולא מדובר במזג אוויר שאין לנו השפעה עליו, ראוי היה לתת מעט תשומת לב לעניין הכלול בהגדרה "דיני נפשות", אם לא למענכם, למען אהובכם.

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad